Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som vet hvor mye en bookingmedarbeider på hotell tjener? Hvordan er arb.tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du skriver bookingmedarbeider - tenker du på resepsjonister da?

Jeg sitter i resepsjon på et hotell, og tjener 107,32 kr timen. (begynnerlønn, har ikke fagbrev)

Tariffen ligger på www.hraf.no så du kan jo gå inn å sjekke der.

Arbeidstiden varierer stort sett - hos oss er det hvertfall både morgenvakter og kveldsvakter. Varierer sikkert litt fra hotell til hotell, men tror det er endel turnusjobbing. En uke tidlig, en uke sent o.l.

Skrevet

jeg tenker ikke på resepsjonstjenesten da dette blir nærmest umulig å jobbe skift for min del pga barn. jeg tenker mest på de som tar i mot henvendelser vedr grupper/konferanser.......

Skrevet

Hmm ja, si det. Aner ikke. Det er vel bare de største hotellene som har egne folk som bare jobber med det.

Du kan jo ta en telefon til forbundet, de pleier å være grei å hjelpe - selv når en ikke er organisert.

Gjest Anonymous
Skrevet

hei du!

Jeg ville bare si at det er vanskelig å få jobb i booking, k/k og andre kontorjobber på dagtid på hotell. Det er i alle fall min erfaring. De aller fleste jobbene i hotellbransjen er skiftarbeid, og mange stillinger er på "gulvet", og dagtidjobbene blir sett på som "krem"-jobbene, og blir gitt til interne søkere som har jobbet i bedriften en god stund, som "premie" for at de har jobbet skift i mange år. Det var i alle fall beskjeden jeg fikk da jeg var ute etter en sånn jobb. Jeg har høyskoleutdanning innen bransjen og erfaring som hotellresepsjonist, og var ikke i nærheten av å få napp på sånne jobber.

Men kanskje du har bedre lykke! Du kan jo evt vurdere reisebyrå?

Forøvrig ligger min lønn på 115,- kr timen. Arbeidstiden til en bookingmedarbeider varierer nok fra sted til sted. 7-15 eller 8-16 er vel vanlig. Det er nok sansynlig at det kan bli litt kveldsjobbing uansett, siden det er mange som har seminarer og møter på kveldstid også.

Dersom du vil jobbe som stuepike, får du kun dagjobbing!

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Reisebyrå... :roll:

good luck.... ikke akkurat lett detr heller, det kan jeg love deg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du har fagbrev og jobber fulltid får du etter 5 års ansiennitet en årslønn tilnærmet lik heismontørenes: opp mot kr. 440.000,- (tillegg/natt/helg inkludert).

Skrevet
Hvis du har fagbrev og jobber fulltid får du etter 5 års ansiennitet en årslønn tilnærmet lik heismontørenes: opp mot kr. 440.000' date='- (tillegg/natt/helg inkludert).[/quote']

Det skulle jeg like å se! Det er forskjellig hva de betegner kurs booking medarbeiderne som, så lønnen er svært ulik. Alt fra tarifflønnen til resepsjonistene og oppover. Men de stedene jeg har vært borti har de tjent bedre på booking enn i resepsjonen. Jeg hadde startlønn på kr 120,- per time da jeg begynte og steg en del etterhvert. Men det er veldig forskjellig. Og ja, det er nærmest umulig å få en slik jobb uten å være ansatt på hotellet fra før. Men det er veldig moro da. Skulle gjerne hatt en slik jobb igjen. Men jeg flyttet til en annen by og da er det vanskelig å komme inn som "ny."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...