AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #1 Skrevet 13. mai 2017 Jeg har søkt en 100 % stilling hvor de har todelt turnus (og mellomvakter på 6 timer). Det jeg lurer på er hvor mange fridager en har i en slik turnus. Jobber hver 3. helg. Noen som har peiling? 🙄 Anonymkode: 878ce...f38
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #2 Skrevet 13. mai 2017 Det kommer litt an på hvor lange vaktene er, men sånn ca 13-14 er ikke så uvanlig (inkludert alle F1 og F2-dager). Anonymkode: 9fa36...40c
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #3 Skrevet 13. mai 2017 Betyr det du skriver at det kan være en fridag i uka? Sånn ca... Anonymkode: 878ce...f38
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #4 Skrevet 13. mai 2017 Nei, altså, du jobber 100% stilling i todelt turnus, da jobber du 35,5 timer per uke (i gjennomsnitt). Hvis vaktene er på 7,5 timer, betyr dette at du jobber fem dager i uka, og har fri to dager i uka. Dette blir 12 dager fri på seks uker. Men, så jobber du hver tredje helg, og da betyr det (ofte) at du har én fridag den uka du har arbeidshelg og tre fridager uka etter, fremdeles har du tolv dager fri på seks uker. Så kan det hende at vaktene er litt lengre enn 7,5 timer (det varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass), for eksempel kan dagvaktene være på 8 timer og kveldsvaktene på 7,5, og da "samler" du opp en halvtime her og en halvtime der slik at du får en trettende fridag i løpet av de seks ukene. I og med at du har mellomvakter som er kortere enn 7,5 timer så kan det til og med hende at du får færre fridager enn det jeg har beskrevet. Alt det siste her kommer an på hvordan turnusen er laget. Du har et lovfestet krav på én fridag i uka, fortrinnsvis på søndag. Resten kommer an på hvordan turnusen er skrevet. Anonymkode: 9fa36...40c 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #5 Skrevet 13. mai 2017 Ok, takk for svar 😊 Anonymkode: 878ce...f38 1
reiseglad Skrevet 14. mai 2017 #6 Skrevet 14. mai 2017 Med mellomvakter på kun 6 timer vil du få en ekstra arbeidsdag i turnusen fordi kortvaktene gir færre arbeidstimer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå