Gjest Jon Are Skrevet 13. mai 2017 #1 Skrevet 13. mai 2017 Hei alle sammen . Regner med det er mest unge folk her på kvinneguiden, men det kunne vært artig å sett når folk her inne begynte å innse eller føle seg gammel. Kom gjerne med eksempler. For min del kom denne følelsen snikende. Nå er jeg jo 40 og pr definisjon gammel, men veien dit og de små tingene som får en til å innse dette har vært kronglete og hard...her er noen eksempler fra min vei mot alderdommen og graven😁 den dagen du synes alle fotografier av deg får deg til å se eldre ut enn du er. Gyswlig å få denne wake up en slengt i trynet etter en koselig familiehund. Så når alle på videregående og også universitet ser ut som små barn.du ser den uheldige fordelingen av fett på kroppen din...skremmende hvordan det samler seg på midten. Du innser at enhver sport fag eller interesse du har ikke vekker noen interesse for treneren - lærerne. Selv om du er flink, er du langt over alderen for å gjøre karriere. Du skjønner at det materialistiske ikke betyr så mye, du skal jo uansett forlate det snart. Ikke misforstå er utrolig glad i huset mitt og bilen, men skjønner på En annen måte nå at min tid der er begrenset. Du synes tekstene på alle love songs er banale, du mimrer mye over gamle dager, en tur ute på byen gjør deg redusert sånn til de grader ikke dagen men dagene etterpå...prestens preken om valg og veiskille gjør deg bedrøvet..du innser at de fleste valg i livet ditt allerede er tatt . Du er ikke irritert på foreldre lengre, men glad for å ha de i livet og mye mye mer. Hva med deg? Med hilsen fra Jon are
kvinneguide Skrevet 13. mai 2017 #2 Skrevet 13. mai 2017 2 minutter siden, Jon Are skrev: Du skjønner at det materialistiske ikke betyr så mye, du skal jo uansett forlate det snart Nei, sånn går det ikke an å tenke når man bare er 40! Sånn skal man ikke tenke selv om man er 80! Lev livet som om det er din siste dag OG som om du har minst hundre år igjen å leve. Når jeg føler meg gammel? Når ungdommene synes jeg er gammel 7
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #3 Skrevet 13. mai 2017 Da jeg så min sønn på 8 år spille Minecraft. #clueless Anonymkode: c78d2...78b 1
herzeleid Skrevet 13. mai 2017 #4 Skrevet 13. mai 2017 Da jeg skvatt over å se soldater jeg aldri ville trodd kunne kjøpe alkohol. 1
Gjest Aktivdame Skrevet 13. mai 2017 #5 Skrevet 13. mai 2017 (endret) Er 54 og ung til sinns. Ble sjekka opp av en på 27 år. Følte meg yngre en noen gang. Alder er kun et tall. Endret 13. mai 2017 av Aktivdame
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 13. mai 2017 #6 Skrevet 13. mai 2017 Med mindre du er over 70 så er du ikke gammel.
Leo Skrevet 13. mai 2017 #7 Skrevet 13. mai 2017 Gammel er jo noe man er mot slutten av livet. Som 40-åring er man statistisk sett knapt halvveis og å begynne og tenke på at livet snart er slutt blir litt tidlig. 3
Skay Skrevet 13. mai 2017 #8 Skrevet 13. mai 2017 Jeg vet ikke hvorfor men føler jeg allerede er blitt veldig gammel. Snart 23 år. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #9 Skrevet 13. mai 2017 Er i begynnelsen av 40-årene. Har en psykologisk alder mellom 5-25, biologisk alder på 23 og en sosiologisk alder på 17-25 år. Gammel? Aldri. Jeg vet ikke hvordan man skal føle seg som "gammel". Anonymkode: edef2...3eb 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #10 Skrevet 14. mai 2017 Når jeg iblant går ut på fest/byen føler jeg meg gammel, eller rettere sagt etterpå når jeg ligger strak ut med fyllesyke i to dager uten å ha overdrevet alkoholinntaket. Anonymkode: 2278a...a92 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #11 Skrevet 14. mai 2017 11 timer siden, Jon Are skrev: Hei alle sammen . Regner med det er mest unge folk her på kvinneguiden, men det kunne vært artig å sett når folk her inne begynte å innse eller føle seg gammel. Kom gjerne med eksempler. For min del kom denne følelsen snikende. Nå er jeg jo 40 og pr definisjon gammel, men veien dit og de små tingene som får en til å innse dette har vært kronglete og hard...her er noen eksempler fra min vei mot alderdommen og graven😁 den dagen du synes alle fotografier av deg får deg til å se eldre ut enn du er. Gyswlig å få denne wake up en slengt i trynet etter en koselig familiehund. Så når alle på videregående og også universitet ser ut som små barn.du ser den uheldige fordelingen av fett på kroppen din...skremmende hvordan det samler seg på midten. Du innser at enhver sport fag eller interesse du har ikke vekker noen interesse for treneren - lærerne. Selv om du er flink, er du langt over alderen for å gjøre karriere. Du skjønner at det materialistiske ikke betyr så mye, du skal jo uansett forlate det snart. Ikke misforstå er utrolig glad i huset mitt og bilen, men skjønner på En annen måte nå at min tid der er begrenset. Du synes tekstene på alle love songs er banale, du mimrer mye over gamle dager, en tur ute på byen gjør deg redusert sånn til de grader ikke dagen men dagene etterpå...prestens preken om valg og veiskille gjør deg bedrøvet..du innser at de fleste valg i livet ditt allerede er tatt . Du er ikke irritert på foreldre lengre, men glad for å ha de i livet og mye mye mer. Hva med deg? Med hilsen fra Jon are Syntes faktisk dette var litt trist lesning. Er enig i at man ikke bør fornekte at alle blir eldre, men du er jo neimen ikke 70 heller! Det du skriver får det til å høres ut som man har passert 60-70, snarere enn 40. Nærmer meg selv 40. At man ser eldre ut på bilder er jo en sannhet, det gjelder jo også meg. Fordelingen av fett? Er mer trent og i bedre i disse dager enn jeg har vært noensinne i livet. Det er klart det er vanskelig å slå en fysisk godt trent tyveåring på toppnivå i konkurranse når man selv nærmer seg 40, men dette er egentlig ikke så farlig for de fleste. Med mindre man selv bedriver toppidrett, så kan man likevel bli bedre enn 80% av den voksne befolkningen, selv i godt voksen alder om man ønsker, rett og slett fordi de aller fleste ikke trener så seriøst. Karriere: Det er kanskje sent å begynne på noe nytt dersom man ønsker å bli direktør i den nye bransjen, men de fleste blir ikke det uansett, selv om de begynner studiet rett etter videregående. Men mer enn alder kommer det an på hvor mye du vil ofre av fritid, reiser og sosiale ting. Er for øvrig enig i at man kanskje ikke er så materialistisk lenger, det er viktigere å trives med det man gjør enn tidligere. Forståelsen for at ingen lever evig har ikke så mye med hva man eier å gjøre, for min del kom dette da nær familie døde, som f. eks. besteforeldre. Mimring er det vel litt av, men ikke i den grad jeg setter meg ned i godstolen og griner i timesvis, da tar jeg heller en tur på byen Og man trenger faktisk ikke drikke så mye at man blir fyllesjuk i flere dager. Fleste valg i livet er tatt? Jeg har flere viktige valg å ta i årene fremover, relatert til om jeg skal begynne en ny karriere eller familiesituasjon, potensielt lengre utenlandsopphold. Vi er ca 40, ikke 70! Men ja, glad for å ha foreldre i livet ennå Anonymkode: 0b2dc...328 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #12 Skrevet 14. mai 2017 Har ikke innsett det ennå, nærmer meg 41. Når jeg ser folk jeg ikke har sett på f.eks 25 år kan jeg tenke at vedkommenede har forandret seg mye og ser "gammel" ut, men jeg ser det samme når gjelder meg selv. Manglende selvinnsikt kanskje Anonymkode: f43e2...f2f
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #13 Skrevet 14. mai 2017 Når barnløse menn i 45-50 års alderen begynte å blackmaile meg for at jeg skulle ligge med dem ved å si de er "min siste sjanse" til å få barn. Triste greier. Var 35 da. Anonymkode: d7f28...1a5 3
AmandaVI Skrevet 14. mai 2017 #14 Skrevet 14. mai 2017 Da jeg sang med til modern talking mens jeg vasket opp. 28 år 2
Daria Skrevet 14. mai 2017 #15 Skrevet 14. mai 2017 Den dagen jeg ikke kunne en eneste sang på hitlistene og knapt hadde hørt om noen av artistene - og syntes det var helt greit... Da jeg innså at jeg kunne vært moren til vgs-elevene jeg jobber med og likevel rukket å fullføre vgs selv først var også en sånn dag. Den beste motvekten er å besøke besteforeldrene mine og høre dem fortelle om krigen - da er jeg plutselig veldig ung igjen. 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #16 Skrevet 14. mai 2017 Det som gjør at jeg begynner å kjenne at jeg ikke er purung lenger (snart 27) er at det popper opp mennesker i avisen som har utmerket seg på en eller annen måte - forskning, gründer, forfatter - som er yngre enn meg. Jeg har alltid sett på meg selv som en ambisiøs person, men slike ting kan gi meg angst ved å føle at det er ting jeg burde ha satt igang med allerede om jeg skulle virkelig utmerket meg. Ellers synes jeg du høres ut som du er mentalt gammel for din alder. Pass på at du ikke blir for "satt". Man kommer ikke til å være ung og lovende for alltid, og man kommer ikke til å være muskuløs eller slank uten å jobbe for det når man nærmer seg midten av livet. Men 40-årene er gode år for de fleste, og du får ut av dem hva du legger inn. Anonymkode: 6ddd5...d93
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #18 Skrevet 14. mai 2017 Tror jeg aldri kommer til å føle meg gammel... Synes du ts høres ut som du skulle vært 100+... Du har ennå masse muligheter! Men hvis du tenker at du ikke har det, har du ikke det. Alt sitter i psyken din. Hvis du tenker at du er ung, er du ung! Anonymkode: 23f31...529
Djungelvrål Skrevet 14. mai 2017 #19 Skrevet 14. mai 2017 Er du pr definisjon gammel når du er 40? Ok, ikke rart at kvinner blir stigmatisert ift. alder når de ser på seg selv som gamle 27 år FØR de blir pensjonister. Jeg er 44 og føler meg ikke gammel i det hele tatt, så lenge jeg blir flørtet med av menn i tidlig 30 åra skal jeg være fornøyd, tror det er lenge til de slutter. Jeg nekter også å bli "kjerring" selv om jeg ikke er 29, det har nok mye å si i tillegg til at jeg har få linjer og rynker.
kvinneguide Skrevet 14. mai 2017 #20 Skrevet 14. mai 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Er i begynnelsen av 40-årene. Har en psykologisk alder mellom 5-25, biologisk alder på 23 og en sosiologisk alder på 17-25 år. Gammel? Aldri. Jeg vet ikke hvordan man skal føle seg som "gammel". Anonymkode: edef2...3eb Skjønner ikke hvorfor man så gjerne skal være yngre enn man er, man kan leve selv om man er 40, 50, 60. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå