AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #1 Skrevet 13. mai 2017 Dater en voksen dame og skal møte henne på 17.mai. Hun er i slutten av 30-årene og har to unger på rundt 10 år. Uansett så sa hun at hun skulle til moren sin for å levere bunadsskjorta for stryking. Nå har jeg aldri strøket en bunadsskjorte, men er det ikke veldig spesielt at en voksen dame drar til moren sin for å få bunadsskjorta strøket? Kan det sidestilles med at jeg hadde fått pappa til stryke penskjortene mine? Jeg har jo ikke lyst på en dame som ikke er selvstendig. Anonymkode: e2f4c...996 1
Gjest Ingenting2 Skrevet 13. mai 2017 #2 Skrevet 13. mai 2017 Hahaha. Jeg kan stryke, men leverer gjerne bunadskjorta til noen andre. Den er tung å stryke! Har du nummeret til moren hennes?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #3 Skrevet 13. mai 2017 Hvorfor klager du hvis du gjør det samme selv? Anonymkode: dd224...d85 13
Slepdeprid Skrevet 13. mai 2017 #4 Skrevet 13. mai 2017 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dater en voksen dame og skal møte henne på 17.mai. Hun er i slutten av 30-årene og har to unger på rundt 10 år. Uansett så sa hun at hun skulle til moren sin for å levere bunadsskjorta for stryking. Nå har jeg aldri strøket en bunadsskjorte, men er det ikke veldig spesielt at en voksen dame drar til moren sin for å få bunadsskjorta strøket? Kan det sidestilles med at jeg hadde fått pappa til stryke penskjortene mine? Jeg har jo ikke lyst på en dame som ikke er selvstendig. Anonymkode: e2f4c...996 Finn en bedre dame. Endret 13. mai 2017 av Slepdeprid 1
Zanzibar3 Skrevet 13. mai 2017 #5 Skrevet 13. mai 2017 Gjør det samme sjøl. Betyr ikke at jeg ikke er selvstendig, betyr bare at jeg ikke kan stryke. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #6 Skrevet 13. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor klager du hvis du gjør det samme selv? Anonymkode: dd224...d85 Ser jeg formulerte meg litt dumt. Jeg sender ikke skjortene mine til foreldrene mine for stryking, bare lurte på om det kunne sammenlignes med en mann som sender skjortene sine til foreldrene for stryking. TS Anonymkode: e2f4c...996 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #7 Skrevet 13. mai 2017 2 minutter siden, Zanzibar3 skrev: Gjør det samme sjøl. Betyr ikke at jeg ikke er selvstendig, betyr bare at jeg ikke kan stryke. Hvordan kan du ikke styrke? Legge plagg flatt på strykebrett. Spraye med litt vann. Stryke. Anonymkode: 1d31d...3cf 2
Hedy Lamarr Skrevet 13. mai 2017 #8 Skrevet 13. mai 2017 Jeg kan heller ikke stryke, var alltid pappa som gjorde det hjemme hos oss. Nå kjøper jeg strykefritt, eller kjører plagget med et par isbiter i tørketrommelen. Blir så fint, at Men det hadde neppe funket med en bunadsskjorte.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #9 Skrevet 13. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du ikke styrke? Legge plagg flatt på strykebrett. Spraye med litt vann. Stryke. Anonymkode: 1d31d...3cf Enig og om man er usikker så er det jo bare å google. Og om ikke det å være avhengig av foreldrene sine sier noe om ens selvstendighet, hva vil det si å være uselvstendig da? TS Anonymkode: e2f4c...996 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #10 Skrevet 13. mai 2017 Å kunne stryke klær når du er 39 burde være minstekrav! Jeg er rundt 20 og det å stryke klær burde man som et voksent menneske klare. Anonymkode: 77ce8...9f1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #11 Skrevet 13. mai 2017 Jeg er godt voksen og kan stryke. Selv om jeg ikke er veldig glad i det kan jeg det grunnleggende, som å velge riktig temperatur og å starte med de minste stykkene av plagget. Men jeg har faktisk strøket bunadsskjortene til tantebarna mine, og det er en jobb jeg nødig tar på meg en gang til. Anonymkode: cfeb7...782
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #12 Skrevet 13. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er godt voksen og kan stryke. Selv om jeg ikke er veldig glad i det kan jeg det grunnleggende, som å velge riktig temperatur og å starte med de minste stykkene av plagget. Men jeg har faktisk strøket bunadsskjortene til tantebarna mine, og det er en jobb jeg nødig tar på meg en gang til. Anonymkode: cfeb7...782 Jeg kan forstå det er jobb og at du ikke ønsker å gjøre det for tantebarna dine. Men her er det jo snakk om å stryke sin egen bunadsskjorte og man er jo lite selvstendig om man lar foreldrene stryke klærne sine fordi man synes det selv er for mye jobb. TS Anonymkode: e2f4c...996
Sirah Skrevet 13. mai 2017 #13 Skrevet 13. mai 2017 Kanskje du skal finne deg en annen dame TS? Så kan denne dama finne noen som ikke bryr seg om noe så uvesentlig som om hun kan stryke en bunadsskjorte eller ikke. Snakk om å henge seg opp i detaljer 🙄 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #14 Skrevet 13. mai 2017 Å være over 30 år og ikke kan stryke synes jeg er bekymringsfullt. Det er ikke komplisert og krever ingen spesiell kompetanse, verken teknisk eller praktisk. Hva annet er det hun ikke mestrer? Anonymkode: 0c5b7...578 3
Chiyo Skrevet 13. mai 2017 #15 Skrevet 13. mai 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dater en voksen dame og skal møte henne på 17.mai. Hun er i slutten av 30-årene og har to unger på rundt 10 år. Uansett så sa hun at hun skulle til moren sin for å levere bunadsskjorta for stryking. Nå har jeg aldri strøket en bunadsskjorte, men er det ikke veldig spesielt at en voksen dame drar til moren sin for å få bunadsskjorta strøket? Kan det sidestilles med at jeg hadde fått pappa til stryke penskjortene mine? Jeg har jo ikke lyst på en dame som ikke er selvstendig. Anonymkode: e2f4c...996 Jeg hadde dratt til pappa for å få stryke skjorte. Det gjør broren min. Jeg stryker egentlig aldri klær, men jeg har prøvd det litt. Jeg føler ikke at jeg er noe flink til det. Hvis jeg hadde bunad, og jeg måtte ha en skjorte ordentlig strøket til 17 Mai, så hadde jeg dratt hjem til foreldrene mine og spurt pappa om hjelp, fordi det der kan han! Ser ikke noe problem i det. Du kan vel heller si at hun må be moren lære henne det så hun kan gjøre det selv i fremtiden.
Gjest Emera Skrevet 13. mai 2017 #16 Skrevet 13. mai 2017 (endret) Men hva gjør dere som ikke "kan" stryke bunadsskjorta selv den dagen dere ikke har noen til å gjøre det for dere lenger..? Den dagen kommer jo. Slutter dere å bruke bunaden da, eller? Det er noe herk å vedlikeholde ei bunadsskjorte av lin, men øvelse gjør mester! TS, selv om jeg synes at man skal lære seg å styrke sin egen skjorte så synes jeg ikke det betyr at daten din er uselvstendig. Er hun ei flott dame ellers, så hold på henne. Endret 13. mai 2017 av Emera
Trolltunge Skrevet 13. mai 2017 #17 Skrevet 13. mai 2017 Min mor stryker min budnadsskjorte også, og ingen ville komme på å ikke kalle meg selvstendig. Jeg pusser gjerne opp et hus på egenhånd, styrer økonomi, lager mat, er flink i jobb og klarer det meste, men å stryke er gørrkjedelig! Jeg har aldri strøket en skjorte for en mann, og kommer aldri til å gjøre det. Jeg kan selvfølgelig klare å stryke, men når mor tilbyr seg å stryke min takker jeg ja. 3
Zanzibar3 Skrevet 13. mai 2017 #18 Skrevet 13. mai 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du ikke styrke? Legge plagg flatt på strykebrett. Spraye med litt vann. Stryke. Anonymkode: 1d31d...3cf Fordi jeg gjør det en gang hvert andre år. Har heller ikke strykebrett . Hva er på poenget med å lære noe jeg har bruk for så sjeldent? Mye mer konstruktivt å lære ting jeg har bruk for oftere.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #19 Skrevet 13. mai 2017 42 minutter siden, Zanzibar3 skrev: Fordi jeg gjør det en gang hvert andre år. Har heller ikke strykebrett . Hva er på poenget med å lære noe jeg har bruk for så sjeldent? Mye mer konstruktivt å lære ting jeg har bruk for oftere. Strykebrett koster 69 kr på ikea. Tar 2 min å lære. Tar ikke opp så mye plass i hjernen heller.man husker det fint selv om man ikke holder det vedlike. Anonymkode: 1d31d...3cf
SweetM Skrevet 13. mai 2017 #20 Skrevet 13. mai 2017 Noen bunadskjorter skal strykes på en spesiell måte. Jeg kan stryke min, men det går fortere om min mor gjør det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå