Gjest miau Skrevet 28. desember 2004 #1 Del Skrevet 28. desember 2004 Hva er målet for "det gyldne snitt" igjen? Plutselig ble jeg usikker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. desember 2004 #2 Del Skrevet 28. desember 2004 Det gylne snitt: (a+B)/a = 1/x = ( 1 +)/2 = 1,618034... Hvorfor lurer du på dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 28. desember 2004 #3 Del Skrevet 28. desember 2004 Takk, takk Jeg analyserer et maleri, og husket bare det gyldne snitt på øyemål... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. desember 2004 #4 Del Skrevet 28. desember 2004 Men øyemål er jo det beste da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 28. desember 2004 #5 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg hadde en del om det da jeg gikk på skolen for noen år siden. Øyemål kan funke det, men den matematiske konstruksjonen av det gyldne snitt har vært utgangspungtet for komposisjon av malerier i flere hundre år. Det gyldne snitt finner du naturlig flere steder i naturen. De første eksemplene jeg kommer på er: Hvis du tar en grein og måler hvor den deler seg vil du finne det gyldne snitt. Hvis du måler høyden din iforhold til høyden fra gulvet opp til navlen vil du finne omtent det (vi er alle forskjellig bygd, men det gyldne snitt er idealet). Hvis du måler spiralen på et sneglehus vil du finne den(litt mer komplisert regnemåte). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå