Gå til innhold

Vanskelig venninne! Gjelder angreretten når man er allergisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dumt spørsmål, for jeg vet egentlig svaret. Men trenger ei lita bekreftelse! Har nemlig kjøpt sånn C9 opplegg av ei venninne som er forhandler, litt for moro skyld men også for å se om det faktisk funker. 

Og joda, jeg har gått ned et par kilo faktisk, men i den pakken så følger det med en aloe vera gel som jeg i utgangspunktet var skeptisk til. Ikke bare smakte den vondt, men jeg fikk vondt i halsen og brystet etter å ha tatt "dosen" min hver morgen og kveld. Jeg fortalte dette til venninnen min, men hun sa at det bare var fordi jeg hadde en usunn kropp og at det ikke hadde noe å si, det var bare kroppen som hadde en liten og sunn reaksjon... Dette var for et par dager siden, og nå sitter jeg på legevakta med vanskeligheter for å prate.

Merker jeg er litt irritert, men kan jo skylde meg selv som stolte blindt på en som akkurat har blitt forhandler på dette. Poenget mitt er at jeg vurderer å bruke angreretten min på dette, siden jeg tross alt fikk en allergisk reaksjon og ikke fikk brukt produktet ordentlig. Dessverre er hun litt vanskelig, så er redd hun kommer til å bli dritsur på meg når jeg nevner det, og nekte meg pengene. Er jo snakk om 1300,-  så skjønner det kan bli vanskelig for henne også - økonomisk sett..

Så er det noen som har noen tips?😂

Anonymkode: efada...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sugemerke

De skryter veldig av angreretten sin så om hun blir vanskelig ta kontakt med hun over henne i systemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen din kunne ikke vite at du skulle få allergisk reaksjon på produktet. Du kan ikke forvente å gi tilbake en åpnet krukke krem til en butikk heller fordi det viste seg at du ikke tålte den. 

 

Anonymkode: 4c5b4...241

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk masse penger på tull.

Anonymkode: d4ce3...1f9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Venninnen din kunne ikke vite at du skulle få allergisk reaksjon på produktet. Du kan ikke forvente å gi tilbake en åpnet krukke krem til en butikk heller fordi det viste seg at du ikke tålte den. 

 

Anonymkode: 4c5b4...241

På apoteket har jeg opplevd å få byttet inn varen i en annen + å få pengene tilbake etter å ha fått allergisk reaksjon på en vare. 

Anonymkode: f8954...b0c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På apoteket har jeg opplevd å få byttet inn varen i en annen + å få pengene tilbake etter å ha fått allergisk reaksjon på en vare. 

Anonymkode: f8954...b0c

Det var god service! Visste ikke at det gikk an jeg. 

Anonymkode: 4c5b4...241

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venninnen din kunne ikke vite at du skulle få allergisk reaksjon på produktet. Du kan ikke forvente å gi tilbake en åpnet krukke krem til en butikk heller fordi det viste seg at du ikke tålte den. 

 

Anonymkode: 4c5b4...241

Nei, men de har 30 dagers angrerett og fornøydgaranti selvom produktene er brukt☺️ 

 

TS

Anonymkode: efada...426

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var god service! Visste ikke at det gikk an jeg. 

Anonymkode: 4c5b4...241

Nei det visste ikke jeg heller. Jeg hadde jo kvitteringen da, hadde kjøpt en leppepomade og leppene hadde hovnet opp så jeg ikke klarte å snakke. Så det var ganske tydelig at jeg ikke tålte den, for å si det sånn :P Fikk en ny fra et annet merke + pengene tilbake. Og hun var kjempeflink og gikk over ingredienslisten sammen med meg, for å luke ut ting jeg kanskje reagerte på. 

Anonymkode: f8954...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun taper ikke penger på at du bruker angreretten, slik jeg har forstått det livingtullet. De lokker veldig med dette for å skaffe nye forhandlere. Bare si at du vil benytte deg av angreretten, blir hun sur er hun jammen ikke mye til venninne.

Anonymkode: 00c78...30e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men de har 30 dagers angrerett og fornøydgaranti selvom produktene er brukt☺️ 

 

TS

Anonymkode: efada...426

Det stemmer, og det har ikke noe å si om du er allergisk eller ikke, så lenge du ikke er fornøyd så skal du ha pengene tilbake.

Anonymkode: 8e10a...fbe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dumt spørsmål, for jeg vet egentlig svaret. Men trenger ei lita bekreftelse! Har nemlig kjøpt sånn C9 opplegg av ei venninne som er forhandler, litt for moro skyld men også for å se om det faktisk funker. 

Og joda, jeg har gått ned et par kilo faktisk, men i den pakken så følger det med en aloe vera gel som jeg i utgangspunktet var skeptisk til. Ikke bare smakte den vondt, men jeg fikk vondt i halsen og brystet etter å ha tatt "dosen" min hver morgen og kveld. Jeg fortalte dette til venninnen min, men hun sa at det bare var fordi jeg hadde en usunn kropp og at det ikke hadde noe å si, det var bare kroppen som hadde en liten og sunn reaksjon... Dette var for et par dager siden, og nå sitter jeg på legevakta med vanskeligheter for å prate.

Merker jeg er litt irritert, men kan jo skylde meg selv som stolte blindt på en som akkurat har blitt forhandler på dette. Poenget mitt er at jeg vurderer å bruke angreretten min på dette, siden jeg tross alt fikk en allergisk reaksjon og ikke fikk brukt produktet ordentlig. Dessverre er hun litt vanskelig, så er redd hun kommer til å bli dritsur på meg når jeg nevner det, og nekte meg pengene. Er jo snakk om 1300,-  så skjønner det kan bli vanskelig for henne også - økonomisk sett..

Så er det noen som har noen tips?😂

Anonymkode: efada...426

Å drikke Aloe vera eller innta produktet på annen måte er sterkt frarådet. Det skader både lever og nyrer i følge en sak på tv. 

Angrerett på grunn av at du ikke kan bruke produktet er ikke "oppfunnet". Når du har kjøpt utenfor fast butikk gjelder Kjøpslovens bestemmelser. Du har, så langt jeg husker 14 dagers angrerett etter å ha mottatt produktet. 

Når du innleder med at du har kjøpt for gøy, og avslutter med at du vil ha tilbake det du har betalt fordi det tross alt er 1300 kroner, så er jo dette litt motsigende. 

Anonymkode: 59c9d...a17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt problem med forever-forhandlere, de taper ikke penger på fornøyd-garantien :) bare send henne en mld, si at du vil benytte deg av garantien og få pengene igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosetelys
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men de har 30 dagers angrerett og fornøydgaranti selvom produktene er brukt☺️ 

 

TS

Anonymkode: efada...426

Om de har fornøydgaranti er det vel ikke noe å lure på? Du er jo ikke fornøyd,  eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90 dagers angrerett har du TS. Hun skal ikke lide noe økonomisk tap, så derfor får hun en ny pakke av produktet fra systemet når du leverer din inn :)

Anonymkode: 0c472...e69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å drikke Aloe vera eller innta produktet på annen måte er sterkt frarådet. Det skader både lever og nyrer i følge en sak på tv. 

Anonymkode: 59c9d...a17

Ren aloe vera uten skall gjør ikke det nei, det er disse Forever Living produktene som gjør det, de inneholder mye dritt, og så skal man i tillegg faste på dem....?

Anonymkode: 7ddc8...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...