Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier... Jeg er ikke norsk så har ikke hørt om universell hybel...

Anonymkode: 4b4f6...06f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det snakk om at hybelen har universell utforming kanskje? Det betyr i så fall at den er laget slik at den kan brukes av alle, også rullestolbruker og andre som trenger tilrettelegging i boligen sin (for eksempel uten trapper, bredere dører, ikke dørkarmer osv)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Siri_H skrev:

Er det snakk om at hybelen har universell utforming kanskje? Det betyr i så fall at den er laget slik at den kan brukes av alle, også rullestolbruker og andre som trenger tilrettelegging i boligen sin (for eksempel uten trapper, bredere dører, ikke dørkarmer osv)

Ja det var det jeg mente. Takk for svar!

Har ikke turt å søke på akkurat det, fordi jeg føler at det sikkert er noen andre som trenger det, men så begynte jeg å lure på hva det egentlig er. Takk for oppklaringen!

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det var det jeg mente. Takk for svar!

Har ikke turt å søke på akkurat det, fordi jeg føler at det sikkert er noen andre som trenger det, men så begynte jeg å lure på hva det egentlig er. Takk for oppklaringen!

Du kan sikkert søke på den også, men at de som evt. trenger den mer får prioritet når hyblene skal deles ut. Det er jo ikke alltid det er nok søkere med spesielle tilretteleggingsbehov, og da regner jeg med den gis til noen uten behov for at den ikke skal stå tom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hybler med universell utforming er også som regel litt større og dermed mer attraktive. Paradoksalt nok har alle som trenger universelt utformede boliger allerede fått en mye mer attraktiv bolig av kommunen og har ikke behov for noen studenthybel. Disse store nydelige hyblene havner hos noen heldige studenter som får boltre seg på noen kvadratmeter ekstra, det er nesten som å vinne i lotto

Anonymkode: 750ff...5f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...