AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #1 Skrevet 13. mai 2017 Jeg har levd på lavkarbo i en måned nå, og har gått ned 3,5 kilo. Jeg skal ned 12 kg. til før jeg er fornøyd. Problemet er at lavkarbokostholdet med alt fettinntaket gjør meg kvalm og jeg føler meg stort sett uvel. Jeg spiser nå veldig lite og bare to ganger om dagen, jeg får rett og slett ikke i meg mat da jeg er så kvalm. Er det noen her som har forsøkt å bare bytte til kaloritelling? Er det noe problem? Jeg tar vitaminer osv. Jeg har god kontroll på kaloritelling så det er heller ikke noe problem, er bare mye mer styr. Anonymkode: 888c6...783
Pringle Skrevet 13. mai 2017 #2 Skrevet 13. mai 2017 Hvordan er makrofordelingen din da? Lavkarbo er ment å redusere appetiten, men ikke gjøre deg kvalm. Men det spiller forresten ingen trille. Velg et kosthold du liker og kan holde deg til. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #3 Skrevet 13. mai 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har levd på lavkarbo i en måned nå, og har gått ned 3,5 kilo. Jeg skal ned 12 kg. til før jeg er fornøyd. Problemet er at lavkarbokostholdet med alt fettinntaket gjør meg kvalm og jeg føler meg stort sett uvel. Jeg spiser nå veldig lite og bare to ganger om dagen, jeg får rett og slett ikke i meg mat da jeg er så kvalm. Er det noen her som har forsøkt å bare bytte til kaloritelling? Er det noe problem? Jeg tar vitaminer osv. Jeg har god kontroll på kaloritelling så det er heller ikke noe problem, er bare mye mer styr. Anonymkode: 888c6...783 Man skal ikke spise mengder smør, fløte og bacon bare fordi man går på lavkarbo. Spis Cottage Cheese, mye gr.saker, rent kjøtt som fisk, kylling osv. Avocado er en super kilde til fett. Egg og bacon som flyter i fett som mange lavkarbo folk spiser, gjør enhver person kvalm. Anonymkode: 7d531...053 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #4 Skrevet 13. mai 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man skal ikke spise mengder smør, fløte og bacon bare fordi man går på lavkarbo. Spis Cottage Cheese, mye gr.saker, rent kjøtt som fisk, kylling osv. Avocado er en super kilde til fett. Egg og bacon som flyter i fett som mange lavkarbo folk spiser, gjør enhver person kvalm. Anonymkode: 7d531...053 Ta her. Jeg tåler dessverre ikke melkeprodukter, så ikke noe cottage cheese på meg. Jeg spiser masse grønnsaker (også Avokado) og rene kjøttprodukter. Noen koteletter og mye egg i alle varianter. Det er vel bare det at kroppen min er vant til å leve på lite kjøtt og fisk. Jeg liker gjerne tilbehøret bedre og fyller opp med potet/ris/pasta + salat og grønnsaker vanligvis. Nå har jeg forsøkt å få i meg mer proteiner, derav mer kjøtt og fisk. 32 minutter siden, Pringle skrev: Hvordan er makrofordelingen din da? Lavkarbo er ment å redusere appetiten, men ikke gjøre deg kvalm. Men det spiller forresten ingen trille. Velg et kosthold du liker og kan holde deg til. Takk. Det skal jeg gjøre! 🙂Makrofordeling har jeg ikke tenkt på en gang. Anonymkode: 888c6...783
tirben Skrevet 14. mai 2017 #5 Skrevet 14. mai 2017 Hvis du får i deg for mange kalorier, vil du ikke gå ned. Jeg lever også lavkarbo, men er svært forsiktig med fett også. Pøser IKKE på med proteiner, men med grønnsaker! En typisk middag kan bestå av 150- 200 gram kjøtt eller fisk. Spiser så ubegrenset med grønnsaker som vokser over jorda! Altså ikke poteter eller gulrøtter. Er også forsiktig med bacon og avocado. Spiser ca 1200 kalorier pr dag. Av og til mindre også, men er ikke sulten, da jeg spiser store porsjoner. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå