Gå til innhold

"Påtrengende" og innpåsliten mor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg og samboeren min leier huset til moren min. Hun bor i leilighet 5 min unna oss. 
Det har seg slik at mamma er over gjennomsnittet selskapssyk. Ho kommer og går når det passer henne, noe som ikke passer oss. 

I går kom hun ved 15 tiden og var i flere timer, uten at hun hadde noe gjøremål her. 
I dag kom hun ved 12 tiden og skulle drive i hagen. Sa at jeg kunne gjøre det selv, fordi samboeren min er på fisketur og jeg har nok tid til å gjøre det. Hun ville gjøre det selv, og ga seg etter 1 times tid. Da klagde hun over vondt i rydd, knær osv. 

Hun kommer også innom hver eneste kveld å går tur med hunden vår, fordi hun kjeder seg. 
Her om dagen skulle hun møte en fra et forsikringsselskap for å se på priser osv. Hun avtalte "selvfølgelig" besøket hos oss, og samboeren min fikk beskjed 30 min før han kom. Mamma var 20 min forsinket til sitt eget møte, og sambo måtte holde han med selskap i mens. Når jeg spurte mamma hvorfor han var her, svarte hun at hun tenkte det var interessant for oss å høre. Noe vi absolutt IKKE syns, noe mamma ogsp vet. 

Andre ting hun også gjør er å rydde på kjøkkenet, begynner å støvsuge klokka 8 når sambo sover (og jeg er på skolen) og rydder i boden vår, sorterer ting vi har sotert osv.

Hun sa også i dag at hun kommer trolig hit hver dag i ca 2 uker for å gjøre klar huset for sommeren. 

Hun ringer heller ikke på når hun kommer, noe jeg mener er ren høflighet. Hun går med sko inne, så i dag lot jeg være å rydde bort støvsugeren etter bruk så hun skulle se at jeg faktisk støvsuger og at hun må ta hensyn til det.

Hvordan kan jeg ta opp problemene med henne? Ønsker ikke at dette er hennes hjem når vi bor her. Vi er redd ho kommer på besøk mens vi feks har sex, siden hun kommer når det passer henne. Hender titt og ofte at hun kommer midt i filmkvelden vår, middagen osv. 

Vi er 21 år

Anonymkode: 7e348...b35

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mistymya skrev:

Flytt et annet sted!

Skal flytte til høsten pga skole, men trenger en midlertidlig løsning

Skrevet

Har du snakket med moren din om dette? Hvis ikke, starter du der. Og så begynner du å låse døra :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, sunflower skrev:

Har du snakket med moren din om dette? Hvis ikke, starter du der. Og så begynner du å låse døra :)

Har prøvd, men gikk tydligvis ikke inn. Trenger tips til hvorda jeg kan ta opp problemene med henne

Skrevet

Når dere får slike goder så bør dere kunne svelge noen kameler altså. Med det så mener jeg ikke alle. Dere begge to bør prate med henne for hun respekterer nok samboer mer enn deg. Synes også at dere bør si rett ut at dette påvirker også sexlivet deres da dere er redde hun kommer uanmeldt samt at hun invaderer alenetiden deres. Kjekt med besøk og hjelp men ikke påtvungen hjelp og besøk. 

Dere kan jo begynne med å invitere, diske opp god mat og ta en spillkveld med henne slik at hun også ser at dere inkluderer henne uten at hun renner ned døra.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så søt og omsorgsfull mor du har. Misunnelig! Vær glad for henne så lenge hun er frisk og i live. 

Anonymkode: 5eb5b...84d

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal flytte til høsten pga skole, men trenger en midlertidlig løsning

Hvis dere uansett skal flytte til høsten, så hadde jeg nok sett gjennom fingrene med det her og unngått å lage noen konflikter. Dere overlever dette frem til da. Sett heller pris på omsorgen hun viser for dere. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Forundret.. skrev:

Når dere får slike goder så bør dere kunne svelge noen kameler altså. Med det så mener jeg ikke alle. Dere begge to bør prate med henne for hun respekterer nok samboer mer enn deg. Synes også at dere bør si rett ut at dette påvirker også sexlivet deres da dere er redde hun kommer uanmeldt samt at hun invaderer alenetiden deres. Kjekt med besøk og hjelp men ikke påtvungen hjelp og besøk. 

Dere kan jo begynne med å invitere, diske opp god mat og ta en spillkveld med henne slik at hun også ser at dere inkluderer henne uten at hun renner ned døra.

Det er helt greit at hun kommer innom i ny og ne, men når hun er innom minst en, og opp til 3-4 ganger i løpet av en dag, kunne hun like gjerne hatt en seng her også. 

Vi orker ikke å inkludere henne, før hun ekskludere oss og livene våre bitte litt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg ikke taklet!!! Helt uutholdelig, mener jeg. Enten må du vel bare si det direkte, skifte lås eller bare holde ut til dere flytter!

Anonymkode: 873f5...e8b

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så søt og omsorgsfull mor du har. Misunnelig! Vær glad for henne så lenge hun er frisk og i live. 

Anonymkode: 5eb5b...84d

Søt og omsorgsfull! Uhøflig og påtrengende er det hun er. Hennes datter og svigersønn er for tiden hennes leietagere. Uansett slektskapsforhold må moren forholde seg til at hun nå er utleier og kan ikke uten videre buse inn etter eget forgodtbefinnende. Det er faktisk straffbart hvis man skal se på de juridiske sidene.

Endret av Arabella
  • Liker 8
Skrevet

Stakkars. Hun er ensom, tydeligvis. 

Ja, det er kanskje slitsomt nå for en periode, men jeg tror nok dere gir henne ekstremt mye glede ved å "se litt gjennom fingrene" på dette. Spesielt hvis dere allikevel ikke skal bo der så veldig mye lenger. Hun føler nok veldig på at du har blitt voksen og sliter kanskje med å "kutte navlestrengen". Ta for all del en prat med henne om det, men ta praten varsom. Ikke angrip henne. Du vet ikke om det er noe spesielt i livet hennes som kanskje gjør henne slik, eller om det er en fortid som gjør henne slik. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Siden du skal flytte til høsten så løser jo problemet av seg selv, jeg hadde holdt ut litt til. Greia her er antagelig at dere bor i hennes hus, hun føler det nok som om det er hennes hjem dere bor i.

Som andre sier her, Flytt hvis det blir et veldig stort problem, men altså, vi skriver midten av mai, det er 2,5 mnd til høsten og skolestart. Jeg hadde bitt tenna sammen og ventet det ut, det løser seg jo.

Anonymkode: 22873...c9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å være mindre hjemme frem til skolestart? 

Anonymkode: 416a7...19c

AnonymBruker
Skrevet

Sånne innlegg gjør at jeg blir helt matt og trist over hvor ego nordmenn kan bli. Det er din egen mor du snakker om! Har dere ingen respekt for foreldrenes deres? Alt hun har gjort for deg i sin tid og når hun kommer til deg så skal dere lukke døra etter henne? Ikke rart dere sitter igjen helt alene når alderdommen tar dere. Ensomhet og tristhet venter dere når dere selv blir gamle. Hvor har det blitt av de ordentlige verdiene hvor man tok vare på sine foreldre og familie? Er det ingen som bry seg lenger? Det var sånn tid i Norge også, men den er for lengst forbi.  Det er virkelig synd på dere hvis dette er det ateismen og den ekstreme individualismen lærer dere. Det får en til å sette pris på at religion lærer bedre. 

Anonymkode: 362d3...1cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere later som dere har sex neste gang hun kommer innom, kan det kanskje hende hun tenker seg om to ganger før hun går inn uten å banke på igjen? :P kanskje litt drastisk, men jeg tipper det funker!

Anonymkode: 99e1a...1fd

• Liker 5
Skrevet

Neste gang hun nærmer seg river dere av dere klærne og "har sex" et sted hun kommer til å se dere. 😉

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har vel en munn å si ifra med...

Anonymkode: 08680...401

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg og samboeren min leier huset til moren min. Hun bor i leilighet 5 min unna oss. 
Det har seg slik at mamma er over gjennomsnittet selskapssyk. Ho kommer og går når det passer henne, noe som ikke passer oss. 

I går kom hun ved 15 tiden og var i flere timer, uten at hun hadde noe gjøremål her. 
I dag kom hun ved 12 tiden og skulle drive i hagen. Sa at jeg kunne gjøre det selv, fordi samboeren min er på fisketur og jeg har nok tid til å gjøre det. Hun ville gjøre det selv, og ga seg etter 1 times tid. Da klagde hun over vondt i rydd, knær osv. 

Hun kommer også innom hver eneste kveld å går tur med hunden vår, fordi hun kjeder seg. 
Her om dagen skulle hun møte en fra et forsikringsselskap for å se på priser osv. Hun avtalte "selvfølgelig" besøket hos oss, og samboeren min fikk beskjed 30 min før han kom. Mamma var 20 min forsinket til sitt eget møte, og sambo måtte holde han med selskap i mens. Når jeg spurte mamma hvorfor han var her, svarte hun at hun tenkte det var interessant for oss å høre. Noe vi absolutt IKKE syns, noe mamma ogsp vet. 

Andre ting hun også gjør er å rydde på kjøkkenet, begynner å støvsuge klokka 8 når sambo sover (og jeg er på skolen) og rydder i boden vår, sorterer ting vi har sotert osv.

Hun sa også i dag at hun kommer trolig hit hver dag i ca 2 uker for å gjøre klar huset for sommeren. 

Hun ringer heller ikke på når hun kommer, noe jeg mener er ren høflighet. Hun går med sko inne, så i dag lot jeg være å rydde bort støvsugeren etter bruk så hun skulle se at jeg faktisk støvsuger og at hun må ta hensyn til det.

Hvordan kan jeg ta opp problemene med henne? Ønsker ikke at dette er hennes hjem når vi bor her. Vi er redd ho kommer på besøk mens vi feks har sex, siden hun kommer når det passer henne. Hender titt og ofte at hun kommer midt i filmkvelden vår, middagen osv. 

Vi er 21 år

Dere må si ifra, klart og tydelig. Lås dørene og når hun banker på, åpner du døren og sier at det ikke passer nå. Respekterer hun ikke det så må du bli litt hard i ordene.. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...