AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #1 Skrevet 13. mai 2017 Er det for sent å begynne på en master når man er 24? Jeg har studert i tre år, men har funnet ut at det jeg studerer ikke er noe for meg. Jeg har lyst til å hoppe rett over på noe nytt (hvis det jeg vil studere kommer som restplass), men hvis ikke må jeg jo vente et år. Da er planen å jobbe et år. Hvis jeg ikke kan begynne å studere det jeg vil til høsten, så kommer jeg til å være 24 når jeg begynner! Syntes det er litt skummelt. Har også en kjæreste som bor i en annen by, og det er fælt å skulle være borte fra han i fem nye år. Håper jo at han flytter til min by om tre år når han er ferdig da. Tenker også på det å stifte familie og sånn, ville egentlig gifte meg og få barn når jeg var 25/26, men nå blir det vanskelig... Har bare rett til lån fra lånekassa i 8 år, og da klarer jeg det bare akkurat. Kan vel ikke gå ut i permisjon da? Vet at jeg egentlig er ung og har god tid, men klarer ikke la være å stresse. Føler meg også litt mislykket siden jeg bare har to år igjen på masteren min, men tanken på å måtte jobbe innenfor det fagfeltet i over 40 år er ikke til å holde ut. Jeg burde hoppet av tidligere, men jeg tenkte at det kanskje skulle bli bedre. Det jeg har studert er jo ikke helt bortkasta da, men likevel. Jeg vet jo egentlig at mange er eldre enn 19 når de begynner å studere, så vet ikke helt hvorfor jeg spør om det her. Trenger vel bare litt oppmuntring... Anonymkode: 697d6...479
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #2 Skrevet 13. mai 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det for sent å begynne på en master når man er 24? Jeg har studert i tre år, men har funnet ut at det jeg studerer ikke er noe for meg. Jeg har lyst til å hoppe rett over på noe nytt (hvis det jeg vil studere kommer som restplass), men hvis ikke må jeg jo vente et år. Da er planen å jobbe et år. Hvis jeg ikke kan begynne å studere det jeg vil til høsten, så kommer jeg til å være 24 når jeg begynner! Syntes det er litt skummelt. Har også en kjæreste som bor i en annen by, og det er fælt å skulle være borte fra han i fem nye år. Håper jo at han flytter til min by om tre år når han er ferdig da. Tenker også på det å stifte familie og sånn, ville egentlig gifte meg og få barn når jeg var 25/26, men nå blir det vanskelig... Har bare rett til lån fra lånekassa i 8 år, og da klarer jeg det bare akkurat. Kan vel ikke gå ut i permisjon da? Vet at jeg egentlig er ung og har god tid, men klarer ikke la være å stresse. Føler meg også litt mislykket siden jeg bare har to år igjen på masteren min, men tanken på å måtte jobbe innenfor det fagfeltet i over 40 år er ikke til å holde ut. Jeg burde hoppet av tidligere, men jeg tenkte at det kanskje skulle bli bedre. Det jeg har studert er jo ikke helt bortkasta da, men likevel. Jeg vet jo egentlig at mange er eldre enn 19 når de begynner å studere, så vet ikke helt hvorfor jeg spør om det her. Trenger vel bare litt oppmuntring... Anonymkode: 697d6...479 Herregud. Jeg begynte på bachelor når jeg var 38.... Du overlever nok skal du se ;-) Et godt råd, gi faen i å planlegge så mye.... Anonymkode: 6bbc1...7d2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #3 Skrevet 13. mai 2017 Jeg blir 24 til høsten og håper jeg kommer inn på studie jeg har søkt på. Skulle ta 1 fri år. Det ble fort til 5 år. Jeg vil anbefale deg å studere nå mens du fremdeles er ung, selvom man aldri blir for gammel til å studere og begynne på nytt. Anonymkode: d05d2...83d
Cavia Skrevet 14. mai 2017 #4 Skrevet 14. mai 2017 Jeg startet på UiO da jeg var 26 og det er mange andre som er rundt min alder eller eldre, det er ikke noe problem. Det er en 5årig master og jeg kunne jo ha stresset om at det er 4 år igjen, men jeg lever jo bare én dag om gangen og alt er steg for steg.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #5 Skrevet 14. mai 2017 På 13.5.2017 den 14.43, AnonymBruker skrev: Herregud. Jeg begynte på bachelor når jeg var 38.... Du overlever nok skal du se ;-) Et godt råd, gi faen i å planlegge så mye.... Anonymkode: 6bbc1...7d2 Og du har fortsatt mye å lære. Den gang da, hver gang når. Anonymkode: 9cc1b...1b0 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #6 Skrevet 14. mai 2017 Jeg syns ikke det er sent, og hvis du ønsker barn så inngår ikke permisjonsåret som et studieår. Det betyr at du kan får støtte alle år du tar masteren - selv om du skulle få barn. Anonymkode: 73390...b48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå