Gå til innhold

Er dette mye til to voksne og et barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kotelettene var litt store i strl når jeg tenker om, så jeg trekker tilbake det at de er vanlige. 

Anonymkode: 484df...9f7

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle âme
Skrevet

Det er utruleg mykje. Altså, familien min er storspiste, men fem voksne eter 8 ish.

Dette er jo ikkje bra for miljøet eller helsa.

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kotelettene var vanlig i strl. :) 

Vet ikke helt hva vanlig størrelse er. Om det er en kotelett på ca 100-150 gram så syns jeg det var voldsomt mye med 9 koteletter. Da hadde jeg ikke orket noe tilbehør iallefall

Skrevet

En vanlig svinekotelett veier ca. 150 gram og 9 koteletter er da altså ca. 1.350 gram. Selv om man trekker fra bein og fettrand blir jo dette svært mye kjøtt pr. person hvis det er snakk om en vanlig middag.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å ha restene dagen etter! Steker alltid opp mer jeg så har vi det til dagen etter

Anonymkode: addcd...6a6

AnonymBruker
Skrevet
På ‎13‎.‎05‎.‎2017 den 13.51, AnonymBruker skrev:

Jeg stekte opp 9 koteletter. Dette er da til to voksne og et barn.
Flere reagerte på at det var utrolig mye. Hva syns dere? Er det mye mat til 3 personer?

En vanlig sunn middag skal bestå av maks 1/5 kjøtt. Om dere voksne skal spise 3 koteletter hver så må dere altså spise en avsindig mengde grønnsaker til.  Om barnet skal spise mer enn type 1/4 til 1/2 kotelett så får det ikke plass til frukt og grønt i samme måltid, og du må innføre et måltid nr2 med ren vegetar for å sikre at det får i seg nok næring.

Så du beregner maks 200 g kjøtt per voksen til en usunn "festmiddag" og ca 50-80 g for en normalmiddag. Dersom dere spiser sånn til vanlig så ville jeg ha justert kraftig. Dersom dere feiret og liker å feire med kjøtt heller enn kake? :vetikke: Like sunt/usunt og helt innafor en gang iblant.

Anonymkode: 04298...0d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 5/16/2017 den 19.44, Belle âme skrev:

Det er utruleg mykje. Altså, familien min er storspiste, men fem voksne eter 8 ish.

Dette er jo ikkje bra for miljøet eller helsa.

Ha ha ha. Jeg vet. Det der er ikke bra ass. :skratte: 

AnonymBruker
Skrevet
På 5/16/2017 den 19.49, Wenda skrev:

Vet ikke helt hva vanlig størrelse er. Om det er en kotelett på ca 100-150 gram så syns jeg det var voldsomt mye med 9 koteletter. Da hadde jeg ikke orket noe tilbehør iallefall

Ha ha ha. Nei, jeg vet. 
Altså, finn en grense for hvor mye folk dytter i seg. 9 koteletter er sinnsykt mye.

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

En vanlig sunn middag skal bestå av maks 1/5 kjøtt. Om dere voksne skal spise 3 koteletter hver så må dere altså spise en avsindig mengde grønnsaker til.  Om barnet skal spise mer enn type 1/4 til 1/2 kotelett så får det ikke plass til frukt og grønt i samme måltid, og du må innføre et måltid nr2 med ren vegetar for å sikre at det får i seg nok næring.

Så du beregner maks 200 g kjøtt per voksen til en usunn "festmiddag" og ca 50-80 g for en normalmiddag. Dersom dere spiser sånn til vanlig så ville jeg ha justert kraftig. Dersom dere feiret og liker å feire med kjøtt heller enn kake? :vetikke: Like sunt/usunt og helt innafor en gang iblant.

Anonymkode: 04298...0d9

Det er til middagen. :) 

Skrevet

Ingen normale mennesker lager 9 koteletter av normal størrelse til 2 voksne og 1 barn. Enten tuller eller så er dere amerikadundrer hele gjengen og overspiser. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Silfen skrev:

Ingen normale mennesker lager 9 koteletter av normal størrelse til 2 voksne og 1 barn. Enten tuller eller så er dere amerikadundrer hele gjengen og overspiser. 

:hoho: 

Amerikadundrer. Sånne?  Jeg syns det er akuratt passe. Det var noen som mente at det var for mye til tre personer, men folk har ikke noe med det. Det er ikke de som skal spise alt det der. 

AnonymBruker
Skrevet
På 13.5.2017 den 13.51, AnonymBruker skrev:

Flere reagerte på at det var utrolig mye. Hva syns dere? Er det mye mat til 3 personer?

9 koteletter?? Jeg tenker 1 kotelett pr person. Til nøds 2. Om man har tilbehør som potet eller ris og gr. Saker til.

Anonymkode: f6ec0...ada

Skrevet
På 5/16/2017 den 19.32, AnonymBruker skrev:

Kotelettene var litt store i strl når jeg tenker om, så jeg trekker tilbake det at de er vanlige. 

Nå tror jeg at du tuller bare for å skape reaksjoner. Da vet du at det er for mye og dere er en grådig, ekkelt familie.  

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen normale mennesker lager 9 koteletter av normal størrelse til 2 voksne og 1 barn. Enten tuller eller så er dere amerikadundrer h

Nå kan du gå ta deg en skikkelig bolle. Dere norske er veldig flink å overspise og fette dere opp med Mc'ern uten å skylde konstant på oss amerikanere.  Ta egen skyld at dere også har blitt skikkelig overvektige fat asses. 

Skrevet

Jeg spiste stort sett 2-3 koteletter tidligere og samboeren tar vel gjerne 3-4 stk. Selv flisa på 16 som "ikke er sulten" spiser 2 stk så her hadde 9 stk vært ganske ok mengde. Jeg spiser plantebasert nå, men samboeren er veldig glad i kjøtt. Vi er slanke alle sammen.

AnonymBruker
Skrevet
På 13.5.2017 den 13.51, AnonymBruker skrev:

På 16.5.2017 den 18.02, AnonymBruker skrev:

Ja. Det er ikke til meg altså, og folk må få spise så mye mat de vil. Selv syns jeg det var mye.

På 16.5.2017 den 19.20, AnonymBruker skrev:

9 vanlige koteletter til 3 stk er mye syns jeg, men nå spiser ikke jeg mer enn 1-2 stk. Så hvis jeg skal ha gjester som vil ha koteletter så kunne jeg sikkert ha tatt på flere enn hva jeg ville ha spist, men allikevel...

Jeg er ikke noen "standard i kotelett-spising", men det er ganske mye mat til tre stk. :) 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha ha. Jeg vet. Det der er ikke bra ass. :skratte: 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha ha. Nei, jeg vet. 
Altså, finn en grense for hvor mye folk dytter i seg. 9 koteletter er sinnsykt mye.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:hoho: 

Amerikadundrer. Sånne?  Jeg syns det er akuratt passe. Det var noen som mente at det var for mye til tre personer, men folk har ikke noe med det. Det er ikke de som skal spise alt det der. 

Litt usikker på hva du egentlig mener. Du selv stekte 9 koteletter til 3 personer, det er ikke til deg, du synes både det er sinnssykt mye og at det er akkurat passe og at folk ikke har noe med det?

Anonymkode: 48719...98f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt usikker på hva du egentlig mener. Du selv stekte 9 koteletter til 3 personer, det er ikke til deg, du synes både det er sinnssykt mye og at det er akkurat passe og at folk ikke har noe med det?

Anonymkode: 48719...98f

Haha :) Reagerte på det samme selv!

Og jeg mener 9 koteletter til 3 stk er myyye! Vi er 5 i familien og jeg steker vanligvis 5-6 koteletter til oss. Ca en til meg og hver av barna og to til mannen. Minste barnet er bare 2 år og spiser ikke en hel, de andre i barneskolealder spiser en hver om de er sultne.

Anonymkode: 028b4...ee8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...