AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #1 Skrevet 13. mai 2017 Forrige søndag begynte jeg å få dette. De første dagene var det overkommelig og jeg tok smertestillende og håpet at det skulle ordne seg av seg selv. Så i midten av uka ble det mye verre, jeg lå flere timer en natt med store smerter (orket ikke ringe legevakt...). Det avtok da også, men dro neste dag til lege og fikk smertestillende sprøyte, som ikke hjalp veldig fort, men som hjalp litt utover ettermiddagen/kvelden da jeg kom meg hjem igjen. Jeg tåler ikke morfinpreparater, så jeg bruker Voltaren tbl og Paracet. Kjenner nå at jeg har tatt mye smertestillende de siste dagene for det er hardt for magen + blir tung i hodet av det. Så nå holder jeg fortsatt til på sofaen og orker ikke gjøre noe. Smertene er egentlig greie nå, som en slags evigvarende stikking innvendig i magen/ryggen, men jeg begynner uansett å bli sliten av å ha vondt og hele kroppen blir i ulage, kvalm og føler meg bare blæh. (Det tar seg opp i perioder og så blir det litt mindre stikking, men det gir seg aldri ordentlig.) Det er midt oppi eksamensperiode ++ så det passer jo dårlig å bare bli liggende. Legen sa etter jeg var der sist at det var ikke mer de kunne gjøre pr da. Henvisning er sendt til CT. Hvor lenge "skal" jeg gå slik? Steinen sitter jo åpenbart fast spør du meg. Jeg hadde tenkt å vente til mandag for å se om det kanskje ordnet seg til da, men nå er jeg så lei. Noen som har noe "smart" å si/har opplevd det samme/fått hjelp fort? Anonymkode: 0ef34...b0a
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #3 Skrevet 13. mai 2017 Jeg fikk det, voldsomme smerter! Dro til legen, og jeg kunne ikke sitte/ligge, bare gikk rundt og ropte, stønnet og spydde! Nest verste smertene jeg har opplevd (gallesten var verst!). Ble lagt inn på sykehus, fikk smertestillende, som egentlig ikke hjelper stort når smertene blir så sterke. De tok CT og fant steinen, men rett etterpå kom den heldigvis ut av seg selv. Anonymkode: 300c6...c72 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #4 Skrevet 13. mai 2017 Prøv dette mens du venter. Press en halv sitron i et glass vann og drikk flere glass i løpet av dagen. Godt med honning i også. Tranebær kan også hjelpe. http://www.medicalmedium.com/blog/lemons Anonymkode: 2d3c7...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #5 Skrevet 13. mai 2017 Tusen takk ❤ Drikker allerede vann med sitronskive i, men skal prøve med mer. Ringte legevakta istad også, men de ønsket helst at jeg ventet til mandag med mindre det ble så vondt at jeg "krabbet rundt på gulvet"... det har vært så vondt, men ikke nå, men den konstante stikkinga som det kjennes ut som er allikevel helt jævlig... Hele mageområdet trekker seg innimellom sammen som om jeg hadde rier også, så tydelig at kroppen vil ha noe ut 😝 Anonymkode: 0ef34...b0a
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #6 Skrevet 13. mai 2017 Har lest at cola skal være bra mot nyrestein. Men det viktigste er vel å drikke mye, uansett hva, for å tisse den ut. God bedring, jeg føler med deg🌺 Anonymkode: 300c6...c72
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #7 Skrevet 13. mai 2017 Tusen takk, blir oppriktig glad for litt omtanke 😁❤ Dette er jo ikke farlig, men fy så vondt og man blir jo helt satt ut av spill. Anonymkode: 0ef34...b0a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå