Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Har lest de tre første bøkene i Min Kamp og likte dem veldig godt. Jeg har forstått det slik at nummer fire, og hans første bok Ute av verden, er på mange måter samme historie? Uten å spoile, kan noen av dere som har lest begge fortelle meg om jeg bør lese Ute av verden før Min Kamp 4 for å få best mulig utbytte? 

Takk!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste den før og er glad for det :)

Anonymkode: 954cb...7ed

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste den før og er glad for det :)

Anonymkode: 954cb...7ed

Kult :) Noen andre som har noen tips?

Skrevet

Jeg leste Min kamp først, men jeg ville kanskje gjort motsatt. Både Min kamp og Ute av verden er jo delvis fiksjon, men det er best å lese Ute av verden først så du kan tenke over hvem karakterene er inspirert av når du leser Min kamp etterpå. Ute av verden er selvsagt mest fiksjon, men mange av hendelsene er sanne og karakterene inspirert av virkelige personer. Min kamp er også delvis fiksjon siden Knausgård valgte å anonymisere alle karakterene for å unngå mer bråk. Jeg likte Ute av verden veldig godt, og jeg leste Min kamp 4 på nytt etter å ha lest den.

Skrevet
44 minutter siden, Rosaprosa20 skrev:

Jeg leste Min kamp først, men jeg ville kanskje gjort motsatt. Både Min kamp og Ute av verden er jo delvis fiksjon, men det er best å lese Ute av verden først så du kan tenke over hvem karakterene er inspirert av når du leser Min kamp etterpå. Ute av verden er selvsagt mest fiksjon, men mange av hendelsene er sanne og karakterene inspirert av virkelige personer. Min kamp er også delvis fiksjon siden Knausgård valgte å anonymisere alle karakterene for å unngå mer bråk. Jeg likte Ute av verden veldig godt, og jeg leste Min kamp 4 på nytt etter å ha lest den.

Tusen takk. Da vil jeg nok absolutt lese Ute av verden først!

Skrevet

Jeg tenker at det ikke spiller så stor rolle. Uansett hvilken bok du leser først, er det morsomt å sammenligne med den andre! Jeg likte veldig godt begge to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...