Gå til innhold

Regne karaktersnitt, teller gamle karakterer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg tar opp fag som privatist etter 23/5-regelen. Jeg tar opp 6 fag, og må ta eksamen i alle fagene. Men det jeg lurer på er: Når jeg skal regne ut snittet mitt, må jeg da ta med karakterene jeg har i noen av fagene fra før eller kun eksamenskarakterene? 

Fordi hvis jeg skal ta med karakterene jeg har fra før - så får jeg jo mye lavere snitt enn med kun eksamenskarakterene. For å forklare litt bedre; Jeg mener bare i de fagene som jeg tar opp, men har karakter i fra før (ikke gym f.eks). For eksempel at jeg som nå tar opp naturfag, og la oss si at jeg er heldig og får en 6'er på eksamen (lov å håpe) - men jeg har 2'er fra da jeg gikk på VGS.  

Noen som vet? :) 

Anonymkode: 6d598...531

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Privatisteksamen (unntak er kontinuasjonseksamen) erstatter både eksamenskarakter og standpunktkarakter i det aktuelle faget. Unntaket gjelder ikke for deg og er ikke noe du trenger å henge deg opp i. Med andre ord forsvinner de gamle karakterene når du tar opp faget på nytt. 

Anonymkode: 2000e...ca1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Privatisteksamen (unntak er kontinuasjonseksamen) erstatter både eksamenskarakter og standpunktkarakter i det aktuelle faget. Unntaket gjelder ikke for deg og er ikke noe du trenger å henge deg opp i. Med andre ord forsvinner de gamle karakterene når du tar opp faget på nytt. 

Anonymkode: 2000e...ca1

Tusen takk for svar! Nå kan jeg slappe litt mer av :)  

Anonymkode: 6d598...531

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...