Gå til innhold

Hva synes dere om denne bunaden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble litt inspirert av en annen tråd og fikk lyst til å spørre hva dere synes om bunaden jeg har, trønderbunaden. Hva synes dere? Selv synes jeg den er veldig fin, men har lest andre steder at en del synes den er ganske kjedelig. :fnise: Post gjerne bilder av bunader dere synes er fine også, og hvilken bunad dere har.

0_800_False_False_1_85__fileshare_filark

Anonymkode: ba3f4...50f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den blå er kjempefin. Jeg hadde likt den røde også, om ikke det var for de grønne strømpene. Den grønne synes jeg stort sett er for skarp i fargen. (Som du skjønner er jeg ikke så glad i den grønnfargen.)

Jeg synes også det hvite hodelinet er kjempeflott. :) Jeg har for meg at det egentlig skal ha en skarp vannrett press bak, men finner ingen bilder av dette. (Kanskje jeg blander med en annen bunad? Noen som vet?)

(Klasseforstanderen min på barneskolen hadde blå trønderbunad med perfekt presset hodelin til. Husker jeg syntes det var både veldig rart og veldig fint på en gang. Dette var på 80-tallet, så bunad hadde ikke helt slått an enda.)

Anonymkode: bad76...f29

Skrevet

Det er den fineste varianten av trønderbunad.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er den fineste av trønderbunadene- men jeg synes dessverre generelt at den er av de mindre pene bunadene.. spesielt det der slags lille "skjørtet" ut på vesten synes jeg ser veldig rart og lite fint ut. Liker heller ikke at forkleet er grått og trist..

Men hva jeg (og eventuelle andre) mener om den skal du jo absolutt ikke bry deg om. Det som betyr noe er jo at du selv synes den er fin og føler deg flott i den. Jeg har selv en bunad jeg har oppfattet at mange synes er kjedelig (i den grad de har sett den, den er ikke så utbredt). Men det bryr jeg meg ingenting om, jeg bærer den med stolthet ved hver eneste anledning, og føler meg veldig flott i den :) 

Anonymkode: 68a3d...39f

• Liker 2
Skrevet

Veldig fin. Liker spesielt den blå fargen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dette en en av de minst pene vi har. Fargene blir for meg helt feil og lite norske. Det er MIN mening. Bær bunaden din med stolthet 😊

Anonymkode: 2984a...9f1

Skrevet

Fin.

AnonymBruker
Skrevet

Fin :)

Anonymkode: cee26...871

Skrevet

Den er veldig fin! Mye finere enn alle de sorte kjedelige. :) Digger at der er så mye nydelig vevd stoff. :)

Skrevet

Jeg synes det er en veldig fin bunad, men den er ikke noe fin i grønt.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Likte den ikke.

Skrevet

Jeg syns den er fin!

Skrevet

Liker fargene, men ikke snittet og mønsteret. Spesielt de flappene under livet er veldig ukledelige. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...