Gå til innhold

Greit å forkorte andres brukernavn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et brukernavn som består av to ord og merket meg at nesten alle som nevner brukernavnet mitt forkorter det. Er det egentlig greit å gjøre? Synes selv det er frekt å lage kallenavn på andre brukere og hadde jeg ønsket å bare hete deler av brukernavnet mitt så hadde jeg jo sagt det. 

Føler det er er en hersketeknikk. Det å prøve å gjøre dem til de kule og meg til en de bare har laget et kallenavn på.

Anonymkode: f8c56...a00

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kall meg gjerne Jerry eller Jærri.   Helt greit for meg.  :jepp:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det greit. Hersketenikk du liksom, når duskal gjøre alt til enhersketeknikk så ender det opp med at ingenting er det.

Anonymkode: 0de49...dfb

• Liker 4
Skrevet

Hærlighet har ikke folk annet å gjøre på..? 

Skrevet (endret)

For en merkelig tankegang. Jeg tenker at man lager kallenavn på folk man kjenner igjen, og kanskje føler en form for fellesskap med. Du møter ikke din nye, irriterende og selvhøytidelige kollega Frode-Andreas med "Yo, Frodis! Hvordan var helga?"

Og hvis brukernavnet ditt er langt eller vanskelig å stave, er det vel bare for å gjøre ting enklere for seg selv. Hvis du har 40 sekunder på å skrive et svar før du skal av trikken er det kjedelig å bruke flere av dem på å dobbeltsjekke om z kommer foran ch i brukernavnet.

Endret av Cathrine88
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også fått et forkortet "kjælenavn" her på KG, og det synes jeg at er bare hyggelig :)

Anonymkode: a9768...66b

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, strawberry skrev:

Hærlighet har ikke folk annet å gjøre på..? 

*Herlighet*

Anonymkode: 88bd4...e8b

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Jerry Lee skrev:

Kall meg gjerne Jerry eller Jærri.   Helt greit for meg.  :jepp:

Du er JeLa :alice:

Anonymkode: 71f23...2df

Skrevet

Har gjort det med flere. Som å kalle elisabeth taylor for E. T. Ser virkelig ikke problemet, all den tid man sjeldent gjør slikt med folk som fremstår som idioter. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes fortsatt man bør spørre før man lager kallenavn på andre. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man spør da ikke før man lager kallenavn? Det er for eksempel ingen som spør meg før de bruker etternavnet mitt fremfor fornavnet, en forkortning av fornavnet, eller for den saks skyld av etternavnet. Det sagt sier man ifra om man misliker kallenavnet, og ber om å kalles med hele navnet. Å kalle det hersketeknikk blir for dumt.

Anonymkode: b803e...7d2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Så lenge forkortelsen og kallenavnet ikke er stygt, trakasserende eller mobbende så ser jeg virkelig ikke problemet.

• Liker 5
Gjest Ingenting2
Skrevet

Heller en forkortelse enn noe ufint. Kjært barn har mange navn osv. Og dette er jo brukernavn da, jeeezus. 

Skrevet

Jeg syns kallenavn er et kompliment 

Skrevet
45 minutter siden, Silfen skrev:

Du bør spørre kjeppen i ræven din om den er der frivillig også. 

Nå har jeg gjort det, og den sa det er helt greit for den. Godt & varmt

Skrevet

Både mannen, søsteren og vennene mine bruker en forkortelse av navnet mitt når de snakker til og om meg. Nå begynner jeg virkelig å lure på om de gjør det for å få seg selv til å fremstå som "de kule" og meg som "en de bare har laget et kallenavn på". :ler: 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er JeLa :alice:

JæLii   :opplyser:

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og personangrep. 

Mynona, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Cathrine88 skrev:

Både mannen, søsteren og vennene mine bruker en forkortelse av navnet mitt når de snakker til og om meg. Nå begynner jeg virkelig å lure på om de gjør det for å få seg selv til å fremstå som "de kule" og meg som "en de bare har laget et kallenavn på". :ler: 

Forhåpentligvis har de sett an reaksjonen din når de har brukt forkortelse av navnet ditt. Men synes det er en uting å gjøre slik i virkeligheten også. Man kan jo aldri vite om personen tar seg nær, men ikke tør å si ifra. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Mener du hilsen Trådstarter? :P Synes det er helt ok å bli kalt AB, jeg, så lenge det ikke står en "åffer brukeru AB, din feiging, hilsen XX som mener det er feigt å kalle seg AB og ikke XX".

Anonymkode: 58ce9...e5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...