Gå til innhold

Legetime- kommentar

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man bestiller legetime over nett og skrive inn en liten kommentar, leses denne faktisk av fastlegen?

Anonymkode: b6d87...b5b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: e3151...bea

AnonymBruker
Skrevet

Tror det følger med og blir lagret sammen med "bestilling" din, men husk at du ikke skal skrive personsensitive opplysninger i dette feltet. 

Anonymkode: 1b6ac...a11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det følger med og blir lagret sammen med "bestilling" din, men husk at du ikke skal skrive personsensitive opplysninger i dette feltet. 

Hva menes med dette?

Skal man ikke skrive hvilke helseplager man har?

Anonymkode: e3dcd...c0d

Skrevet

Det er vel personalet i resepsjonen som tar seg av timebestillinger, mens legen tar seg av eventuelle reseptfornyelser som kommer inn...? Jeg pleier iallfall alltid å skrive kort i kommentarfeltet hva timen gjelder. De vil jo helst vite det på forhånd.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva menes med dette?

Anonymkode: e3dcd...c0d

Så lenge du er fortrolig med at resepsjonsfolkene leser det og skriver det inn sammen med timen din så er det ikke for sensitivt for deg. 

Hvis det er noe du ønsker at kun legen din skal se så må du ikke skrive noe på nett eller sms. 

Anonymkode: 1ec75...08f

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig dumt at kommentaren ikke bare kan leses av lege, det jeg skal til legen for vil jeg ikk skrive ned, men hadde vært veldig fint om legen fikk en varsel i forkant

AnonymBruker
Skrevet

Det går fint an å skrive kort hva det gjelder uten å utbrodere, f.eks ryggplager, gu, kontroll, sykemelding, bihulebetennelse e.l. Og "resepsjonsfolkene" som noen skriver over er helsesekretærer, og kan uansett lese journalen din. De har sannsynligvis ingen interesse av det, men det er mulig. 

Anonymkode: f54d6...043

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går fint an å skrive kort hva det gjelder uten å utbrodere, f.eks ryggplager, gu, kontroll, sykemelding, bihulebetennelse e.l. Og "resepsjonsfolkene" som noen skriver over er helsesekretærer, og kan uansett lese journalen din. De har sannsynligvis ingen interesse av det, men det er mulig. 

Anonymkode: f54d6...043

De kan ikke lese journalen din med mindre det er behov for det. Og det er ikke behov ved at man bestiller legetime.

Men helsesekretærene har taushetsplikt. Personlig bryr jeg meg ikke om de vet hva som feiler meg, men jeg har ikke inntrykk av at legen leser hvorfor jeg skal til time.

Anonymkode: cae49...3aa

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når man bestiller legetime over nett og skrive inn en liten kommentar, leses denne faktisk av fastlegen?

Legene sitter ikke og leser meldinger ved timebestillinger verken over nett eller ved timebestilling på annen måte. Tildeling av timer er en jobb hjelpepersonalet tar seg av. 

Kommentaren blir ofte lagt inn i timeboken sammen med tildelt time, men kommentaren om hva det gjelder er for å kunne vurdere om timen kan vente på ordinær timeavtale, eller er en litt mer hastesak, trengs det dobbeltime, eller er dette en type sak den aktuelle legen ønsker tidlig eller sent på dagen. 

Anonymkode: fe49e...c76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lege sekretærene som leser mld. Legene har ikke tid til å holde på med slike bagateller. Sekretærene har taushetsplikt. Men de liker nok å følge med på enkelte personer. Spesielt i små bygder der alle kjenner alle er nok det et kjent fenomen. Jobber selv i taushetsbelagt yrke. Enkelte personer er intressant å følge med på. Er sånn i alle jobb sammenhenger. Tipper legesekretærene sitter på pauserommet og tisker og visker om personer. De er ikke prikkfrie de heller.

Anonymkode: d894a...8f9

Skrevet

Jeg har erfaring med at det ikke blir lest. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legene sitter ikke og leser meldinger ved timebestillinger verken over nett eller ved timebestilling på annen måte. Tildeling av timer er en jobb hjelpepersonalet tar seg av. 

Kommentaren blir ofte lagt inn i timeboken sammen med tildelt time, men kommentaren om hva det gjelder er for å kunne vurdere om timen kan vente på ordinær timeavtale, eller er en litt mer hastesak, trengs det dobbeltime, eller er dette en type sak den aktuelle legen ønsker tidlig eller sent på dagen. 

Anonymkode: fe49e...c76

Det er litt det inntrykket jeg satt igjen med etter en time for et år tilbake. Det er greit å vite, for da er det egentlgi ikke vits å skrive noe. Det jeg skal til legen for nå er psykisk og det vil jeg ikke at sekretæren skal vite. Bor på et lite sted. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva menes med dette?

Har tenkt at dette handler om sikkerhet på nett, man er jo ikke pålogget via elektronisk ID ( i allefall ikke hos alle legekontorer). Når jeg bestiller hos mitt legekontor er det ikke engang sikkerhetslås i browseren. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...