AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #1 Del Skrevet 13. mai 2017 Jeg lever et utrolig kjedelig liv. Går på jobb, handler på vei hjem, lager middag, ser TV, går å legger meg. Tar en løpetur en gang i blant. i helgene er jeg trøtt og sliten, og gjør minst mulig. Enslig er jeg også, og bor alene. Det kan gå ukesvis, og faktisk månedsvis, der venner og bekjente spør "hvordan går det, noe nytt siden sist?". Og der må jeg meddele at faktisk har absolutt ingen ting skjedd med meg siden sist! Alt er nøyaktig ved det samme. Dette begynner jo virkelig å bli flaut. Og jeg føler på det selv også, for et kjedelig liv jeg har jeg har venner som stadig opplever ting, små ting i hverdagen, større ting, kjenner folk som har gjort ditten og datten. De har alltid noe å fortelle. Mens jeg er helt blank. er noen i samme situasjon? Noen som har kommet seg ut av denne situasjonen? Anonymkode: 4d9ce...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 13. mai 2017 #2 Del Skrevet 13. mai 2017 Det er klart det skjer lite når du stort sett tilbringer fritiden innenfor husets fire vegger. Hvor gammel er du? Inviter vennene dine på forskjellige ting? Man får mer energi av å være aktiv, har du tenkt på det?:) Jo mer du sitter hjemme, desto tyngre blir det å komme seg ut. Tren, dra på kino, klatrepark, meld deg på et kurs, spis middag på en god restaurant, reis utenlands, besøk venner, inviter venner, ta en kaffe med en kollega? Hva er grunnen til at livet ditt har blitt satt på repeat? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 13. mai 2017 #3 Del Skrevet 13. mai 2017 Jeg er sikker på at du også opplever små hverdagslige ting, men du fokuserer muligens ikke på dem. Jeg kjenner ikke deg, så om du er slik vet jeg ikke, men jeg kjenner mange andre som ikke ser de positive tingene hverdag fordi de hele tiden ser fremover mot noe annet. Prøv å fokuser på de små tingene. Gå en tu. Se deg rundt. Hva ser du? Solen som skinner og varmer, fuglene som kvitrer, ungen med is i hele fjeset som stråler som en sol? Kanskje møter du noen du kjenner på turen. Spør om de vil ta en kaffe, skravle litt, gå en tur, finn på noe NYTT? Og du får noe å fortelle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #4 Del Skrevet 13. mai 2017 Hvorfor er du så sliten i helgene da? De fleste finner på aktiviteter da. Anonymkode: f66b0...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #5 Del Skrevet 13. mai 2017 Begynn å trene. Da får du mer energi. Kanskje du skulle fått deg en hund (hvis du har tid til det da)? Da treffer du mange personer. Eller få en hobby, som fotografering eller annet. Meld deg på turer for enslige etc. Det er så mye å finne på, at jeg skulle ønske jeg hadde tid til alt Tving deg til å være med på ting - da skal du se livet ditt ikke blir kjedelig lenger Det verste du kan gjøre er å sitte hjemme og tenke på hvor kjedelig livet ditt er. Livet er her og nå - LEV DET! Lykke til. Anonymkode: 9b4cc...8db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #6 Del Skrevet 13. mai 2017 Takk for svar skal prøve å bli mer aktiv. Årsaken er hovedsakelig at jeg har en krevende jobb, samt to timers reise til jobb hver vei (altså 4 timer totalt hver dag i tillegg til arbeidstiden). Så jeg kommer hjem ganske sent, og i helgene må jeg hente meg inn. Jeg trives også i eget selskap, men føler jo samtidig at livet mitt er kjedelig. Og det er det jo. Anonymkode: 4d9ce...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #7 Del Skrevet 13. mai 2017 Det er ikke noe galt med å leve livet slik du gjør. Jeg tror det er mange som har det på samme måten, men pga sosiale medier og slikt virker det som om alle andre er kjempeaktive. Det du må spørre deg selv om er om du trives med å leve på denne måten, og om du syns det er kjedelig fordi du selv syns det er kjedelig eller om det er kjedelig i andres øyne. Det er DITT liv, og du VELGER hvordan du vil leve det. Selv kan jeg ikke forfra et såpass rutinert liv, og er spontan og aktiv i hverdagene og i helgene. Men så har jeg også en fleksibel jobb og kort reisevei. Jeg personlig syns det høres ut som et trist liv sånn som du lever, men så lenge DU er fornøyd spiller det ingen rolle hva jeg eller andre måtte mene. Anonymkode: 2dc5e...5b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #8 Del Skrevet 13. mai 2017 Hva vil du gjøre da? Jeg tror veien til et lykkelig liv handler om å BÅDE føle at man gjør noe ut av det, men at man samtidig klarer å glede seg over et "allminnelig" liv. Moren min har snakket mye om det. Både søsteren min og jeg har vokst opp i en familie der veldig mange har gjort det bra karrieremessig og opplevd mye. Det medfører jo også et press, spesielt når ens vennekrets fra barndommen tar en PhD ved Columbia i New York, jobber i Shanghai, skriver bok eller er idrettsutøver. Realiteten er jo at veldig mange mennesker slår seg til ro med en ok jobb, en ok partner og har et A4-liv og lever godt med det. Det er ikke noe nederlag. På samme tid er jo mennesker forskjellige. Jeg vet at det er mye jeg har lyst til å gjøre, og tenker at hver dag er et steg videre mot det. Jeg studerer ved siden av jobben (for hvorfor ikke? utdannelse er gratis i dette landet), jeg prøver å ta på meg noen verv så jeg kan få en fot innenfor i organisasjonene jeg støtter, og jeg går på dates både for å kanskje treffe noen, men også øve meg litt på hele datingsituasjonen. Det er veldig viktig å ikke legge press på seg selv til å utrette eller oppleve noe ekstraordinært hver eneste dag. For hver dag man trener hardt, har en viktig presentasjon på jobben eller stifter et nytt bekjentskap, så har man også dager der man sløver med Netflix. Er tidsfordriv mesteparten av tiden, så er det klart man føler at livet er kjedelig. Anonymkode: 43eea...536 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheltay Retrac Skrevet 13. mai 2017 #9 Del Skrevet 13. mai 2017 Begynn med en fritidsaktivitet eller noe? Finne en kjæreste? Reise litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #10 Del Skrevet 13. mai 2017 Jeg tenker at det viktigste er at du er tilfreds med ditt eget liv. Det er egentlig ikke så viktig hva du har å meddele til vennene dine. Liker du livet ditt slik det er? Hvorfor forandre det da? Liker du ikke livet slik det er? Da må du begynne å bryte ut av mønsteret ditt. Anonymkode: 50cc0...ab9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 13. mai 2017 #11 Del Skrevet 13. mai 2017 Meld deg på trening f.eks, og som @Hjärtat skriver så har hun en del gode tips, men de hjelper nok ikke hvis du er en som kjeder deg lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #12 Del Skrevet 13. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det viktigste er at du er tilfreds med ditt eget liv. Det er egentlig ikke så viktig hva du har å meddele til vennene dine. Liker du livet ditt slik det er? Hvorfor forandre det da? Liker du ikke livet slik det er? Da må du begynne å bryte ut av mønsteret ditt. Anonymkode: 50cc0...ab9 Er det noe dere kan så er det psykiatri (tror dere selv). Anonymkode: ecf73...2d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #13 Del Skrevet 13. mai 2017 Det skjer jo ingenting fordi du ikke får det til å skje. Ting skjer ikke av seg selv. Anonymkode: 39de8...46b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #14 Del Skrevet 13. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noe dere kan så er det psykiatri (tror dere selv). Anonymkode: ecf73...2d5 Dette har ikke noe med psykiatri å gjøre. Dette har noe med å være menneske og være en del av et moderne samfunn. Ikke bruk begreper som du ikke kan. Anonymkode: 50cc0...ab9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skay Skrevet 13. mai 2017 #15 Del Skrevet 13. mai 2017 Jeg har et kjedelig liv selv. Jeg er student på vent og det største som har hendt er at jeg er blitt psyk. Møter sjeldent folk, sitter veldig mye alene. Drømmer ofte om veldig mye, men det holder seg i hodet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #16 Del Skrevet 13. mai 2017 Flytte nærmere jobben slik at du får mer overskudd? Anonymkode: d7039...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 13. mai 2017 #17 Del Skrevet 13. mai 2017 På 13.5.2017 den 10.43, AnonymBruker skrev: Takk for svar skal prøve å bli mer aktiv. Årsaken er hovedsakelig at jeg har en krevende jobb, samt to timers reise til jobb hver vei (altså 4 timer totalt hver dag i tillegg til arbeidstiden). Så jeg kommer hjem ganske sent, og i helgene må jeg hente meg inn. Jeg trives også i eget selskap, men føler jo samtidig at livet mitt er kjedelig. Og det er det jo. Anonymkode: 4d9ce...c15 FIRE timers reiseveg kvar dag? På tide å flytte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #18 Del Skrevet 14. mai 2017 Let etter sted å bo nærmere jobben. Kanskje kollektiv hvor det er andre folk? Kjøp oppussingsobjekt og puss opp? Meld deg inni ting dit du kommer. Start på nytt der? Anonymkode: d408c...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. mai 2017 #19 Del Skrevet 14. mai 2017 (endret) På 13.5.2017 den 10.43, AnonymBruker skrev: Takk for svar skal prøve å bli mer aktiv. Årsaken er hovedsakelig at jeg har en krevende jobb, samt to timers reise til jobb hver vei (altså 4 timer totalt hver dag i tillegg til arbeidstiden). Så jeg kommer hjem ganske sent, og i helgene må jeg hente meg inn. Jeg trives også i eget selskap, men føler jo samtidig at livet mitt er kjedelig. Og det er det jo. Anonymkode: 4d9ce...c15 Hvis du virkelig kaster bort nesten et døgn hver uke på reisevei til og fra jobb, så bør du seriøst gjøre noe med den saken. Enten flytte nærmere jobben, eller få deg en jobb nærmere der du bor. Maks en time reisevei, aller helst sykleavstand til jobben. Det hadde vært greit. Hvis du ikke bruker så mye tid på reise hver dag, får du mer overskudd i hverdagen også, og trenger kanskje ikke bruke hele helgene på å "hente deg inn" igjen etter en lang og slitsom uke. Da ville du få tid og ork til å gjøre mere sosialt eller aktiviteter. Har du vurdert å flytte? Endret 14. mai 2017 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå