Gå til innhold

Redd eksen går tilbake til sin eks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg og pappa til barnet mitt har nettopp gått fra hverandre. Det går egentlig bra og jeg tror det er best slik. Det som bekymrer meg er at jeg er ganske sikker på at han blir å flytte til eksen sin igjen. Og jeg vil ikke sende sønnen min dit :-( de har to barn sammen og det hele har vært ett reint helvette siden vi ble sammen. Jeg har aldri snakka med damen, hun har blokkert meg på sosiale medier og den ene ganga jeg prøvde å snakke med henne over sms fikk jeg bare tilbake at jeg skulle gi faen i å blande meg. 

Grunnen til at forholdet vårt tok slutt er fordi han er forferdelig konfliktsky, gjør alt han kan for å unngå en diskusjon, inkludert løgn. Vi snakka rett og slett ikke sammen.. jeg prøvde å få han til psykolog og samlivsterapaut men han sa ikke ett ord da heller. Så for å gjøre det enklest mulig for seg selv, er jeg ganske sikker på at han blir å takke ja om eksen tar han inn i varmen igjen. Forståelig nok, dem har to barn sammen...

Men jeg klarer ikke tanken på å sende mitt barn til denne dama!!! Jeg kjenner jeg vil ha kontakt med det mennesket som skal ha omsorg for babyen min, og den kalde dama der vil nok ikke godta mitt barn :-( tiltaksløs og konfliktsky som far er, kommer han ikke til å gjøre noe med det heller om hun er slem med babyen min.. 

føler meg så hjelpesløs, får ikke sove fordi jeg tenker på dette skrekkscenarioet hele natta. Håper så inderlig at han finner seg ei ny dame som det går ann å snakke med :-( 

hilsen fortvila nybakt alenemamma 

Anonymkode: fe1a7...a88

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Send han til meg, jeg er singel og snill.. Eh, nei takk :P 

....Men...

Ikke ta alle sorger på forskudd. Kanskje ting blir annerledes enn du tror. Hun er jo mor selv, så hun forstår jo hvordan det er å være mor (regner jeg med?). Så hun må jo se viktigheten i at deres problemer ikke skal gå ut over barnet deres. Som er helt uskyldig.

Hvis hun gjør det, så tar du familievernkontoret med en gang. Innen den tid - slapp av og ikke tenk det aller verste før du ser det.

God klem! :) 

Anonymkode: bdc8e...262

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel strengt tatt ikke noe du kan kontrollere. Sånn er det å velge å gå fra hverandre, da kan det komme nye partnere inn i bildet. Og har man barn sammen med eksen må man kunne godta at det er sånn det er. Med mindre du har reelle bekymringer om at barnets psykiske eller fysiske helse kan bli alvorlig skadet pga. denne dama (noe jeg ikke kan lese ut fra hovedinnlegget), må du legge tvilen din til side og stole på at mannen din ønsker barnet sitt vel og vil kunne ta voksne beslutninger om barnet sitt de dager han har omsorgen. 

Skal jeg være helt ærlig syns jeg det høres mer ut som bitterhet og bekymring fra din side, som ikke direkte har noe med barnet deres å gjøre. Det er trist å skulle være i en relasjon der mor og stemor ikke kan kommunisere, så viser det seg at eksen går tilbake til denne personen må dere prøver å skvære opp. Dere er begge voksne mennesker med barn. Hva enn som ligger i mellom, bør kunne jevnes ut. Mekling, mekling, mekling, masse kompromiss.

Forvøvrig burde jeg kanskje påpeke at du tar sorgene veldig på forskudd her? Du vet jo ikke om det faktisk er en reel bekymring at de finner sammen igjen.

Anonymkode: 9c08b...362

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke nekte far å ha barnet hos seg, så dette må du bare godta. Det er far som ha ransvaret så det er han så skal passe på barnet sitt. Noen gode kvaliteter har han jo ellers hadde du ikke valgt å være sammen med han eller få barn med han. Alle de negative sidene hans visste du om. La han og hun få en sjanse, skjønner at det er kjipt for deg, men kontakten vil du jo uansett ha med far. Selvom dere har ett dårlig forhold betyr ikke det at hun vil være kald mot barnet ditt. Luft bekymringene dine med Familievernkontoret.

Anonymkode: 43acc...975

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet

Hva var det du ville snakke med henne om da hun ba deg ikke blande deg da? Kan jo være at hun ble fornærmet eller noe,og handlet litt i ..affekt. Med andre ord så er det jo ikke sikkert hun er så ille vanligvis? Hvorfor tror du hun vil ha ham tilbake? Ble det slutt mellom dem på grunn av deg?

AnonymBruker
Skrevet

De er jo søsken til ditt barn, du vil vel at barnet ditt skal ha kontakt med søsken?? Hva du tenker om dama er desverre likegyldig så lenge ikke hun er slem med barna på noe måte. Det nå du nok tåle om du vil gjøre det slutt med mannen. 

Anonymkode: 2f15c...e4b

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ikke nekte far å ha barnet hos seg, så dette må du bare godta. Det er far som ha ransvaret så det er han så skal passe på barnet sitt. Noen gode kvaliteter har han jo ellers hadde du ikke valgt å være sammen med han eller få barn med han. Alle de negative sidene hans visste du om. La han og hun få en sjanse, skjønner at det er kjipt for deg, men kontakten vil du jo uansett ha med far. Selvom dere har ett dårlig forhold betyr ikke det at hun vil være kald mot barnet ditt. Luft bekymringene dine med Familievernkontoret.

Anonymkode: 43acc...975

Barnefar må da kunne nektes samvær med barnet dersom samværet krever at barnet eksponeres for en som er i en destruktiv konflikt med barnemor. Det må vedtas en bindende avtale om at fars samvær med barnet kun er mulig når hans eks-eks ikke er til stede.

Anonymkode: fca62...24f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette var nesten som å lese om seg selv, ts. Eksen hadde to barn med sin eks og vi hadde to felles. Da det ble slutt mellom oss flyttet han rett inn til sin eks. Hun er sikkert en trivelig dame for de som kjenner henne, men hun er langt fra trivelig mot meg og barna mine. Hun forskjellsbehandler så til de grader. De drar på ferie kun når mine barn ikke er med. Hun prater sjeldent til dem. De er 8 og 10 år, og de har maaange plikter når det kommer til husarbeid. Hennes egne barn er tenåringer og slipper unna alt. Det er så ille at de ikke vil til dem på samvær lengre. Og det verste av alt: faren legger all skyld på meg. Han ser ikke hvordan kjæresten hans behandler barna hans. 

Selv om det har blitt slik hos oss, er det ikke sikkert at eksen til din eks er så ille, men jeg ville tatt mine forholdsregler... Lykke til.

Anonymkode: e3aa2...7fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig hadde laget et helvete. Jeg hadde sagt til far at hvis han går tilbake til henne mister han sønnen sin. Det kan umulig gå bra. At hans eks skal bli stemor for deres barn. I en sånn suppe. Hadde vært genuint bekymret for barnet mitt

Anonymkode: a8e74...991

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den tid den sorg!! Slapp litt av...

Anonymkode: c166b...7a7

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål er om han ble eks til moren til barna fordi han var utro med deg og ble da sammen med deg som da fikk barn sammen.  Hvis dette er sant for du det du fortjener. 

Anonymkode: f163e...7a3

AnonymBruker
Skrevet

Sånn går det når folk hopper fra forhold til forhold...

Anonymkode: f5708...715

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmål er om han ble eks til moren til barna fordi han var utro med deg og ble da sammen med deg som da fikk barn sammen.  Hvis dette er sant for du det du fortjener. 

Anonymkode: f163e...7a3

tufs. Gå i en annen tråd og troll.

Anonymkode: 5da23...5d0

Skrevet
På 13.5.2017 den 4.02, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg og pappa til barnet mitt har nettopp gått fra hverandre. Det går egentlig bra og jeg tror det er best slik. Det som bekymrer meg er at jeg er ganske sikker på at han blir å flytte til eksen sin igjen. Og jeg vil ikke sende sønnen min dit :-( de har to barn sammen og det hele har vært ett reint helvette siden vi ble sammen. Jeg har aldri snakka med damen, hun har blokkert meg på sosiale medier og den ene ganga jeg prøvde å snakke med henne over sms fikk jeg bare tilbake at jeg skulle gi faen i å blande meg. 

Grunnen til at forholdet vårt tok slutt er fordi han er forferdelig konfliktsky, gjør alt han kan for å unngå en diskusjon, inkludert løgn. Vi snakka rett og slett ikke sammen.. jeg prøvde å få han til psykolog og samlivsterapaut men han sa ikke ett ord da heller. Så for å gjøre det enklest mulig for seg selv, er jeg ganske sikker på at han blir å takke ja om eksen tar han inn i varmen igjen. Forståelig nok, dem har to barn sammen...

Men jeg klarer ikke tanken på å sende mitt barn til denne dama!!! Jeg kjenner jeg vil ha kontakt med det mennesket som skal ha omsorg for babyen min, og den kalde dama der vil nok ikke godta mitt barn :-( tiltaksløs og konfliktsky som far er, kommer han ikke til å gjøre noe med det heller om hun er slem med babyen min.. 

føler meg så hjelpesløs, får ikke sove fordi jeg tenker på dette skrekkscenarioet hele natta. Håper så inderlig at han finner seg ei ny dame som det går ann å snakke med :-( 

hilsen fortvila nybakt alenemamma 

Det er ikke "mitt" barn. Det er deres barn sammen. 

Men når dette er sagt må du du få rettslig avgjørelse på at barnet ikke kan være hos far, om han flytter inn til tidligere partner før deg.

Dette bestemmer ikke bare du. Her må flere organer inn. bl a. Barnevernet.

Skrevet

Jeg er så lei av kvinner som setter seg i den situasjonen. 

- Han hadde barn med denne "gale eksen" og du valgte ham likevel. 

-Dere hadde et dårlig forhold og du valgte å få barn med han likevel.

- Nå velger du å krisemaksimere en hypotetisk situasjon

Hva trodde du skulle skje her? Han lever livet sitt som han vil. Du har ingen rett til å styre hans valg eller å bruke deres barn mot ham.

Det er så absolutt på tide at DU tar konsekvensene av DINE valg og får hjelp til å sortere tanker og følelser.; gjerne hos en psykolog e.l.  Når man tar så mange dårlige valg og ikke ser rekkevidden av egen adferd så er det lurt å få hjelp.

Skrevet

HVIS han velger å gå tilbake til eksen, så kan du jo kreve å få møte dama i rolige omgivelser og bli kjent med henne. Tror det er det beste for alle parter. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ble ts av...?Tenker at dette bare var tull.

Anonymkode: bdc8e...262

Skrevet (endret)
50 minutter siden, cherryl skrev:

HVIS han velger å gå tilbake til eksen, så kan du jo kreve å få møte dama i rolige omgivelser og bli kjent med henne. Tror det er det beste for alle parter. 

Hvordan skal man kreve det?

-Jeg krever å få møte deg

-Jeg nekter

- ok...

Endret av Rotemor
AnonymBruker
Skrevet

Hallo ts her. 

Ja for dere som lurer, så ble det ikke slutt fordi han var utro med meg. Hun var utro, så han flyttet ut. Men det gikk nok litt for kjapt ja, fire mnd seinere begynte vi sammen og ett år etter det ble jeg gravid på pilla. Med andre ord, ikke planlagt men fremdeles veldig velkomment. Ting gikk jo greit i starten, jeg tenkte at dama ville vel ta kontakt før eller seinere. Barna hennes bor trossalt med meg fra tid til annen, men nei. Det har vært mye som har fått meg til å lure på om hun i det hele tatt er glad i barna sine, mtp hvordan hun har håndtert bruddet dems. Hun nekta ofte å ha dem, selv om far var på jobb så jeg har vært mye alene med dem. Nylig ble hun anmeldt til barnevernet fordi hennes samboer hadde slått det ene barnet. Hun nekta å la barna få komme i barndåpen til sin egen bror. Hun tok med seg barna til andre siden av landet da det egentlig var fars tid for samvær, og tok ikke telefonen og ville ikke svare på hvor de var. Så ja, jeg er oppriktig bekymret for dette scenarioet. BF sier det aldri blir å skje, og jeg håper han holder det. Men siden jeg kjenner han såpass godt, han tar det første og beste (ja det var nok det jeg var) og lever heller i ett dritt forhold enn å være aleine, så har jeg litt vanskelig for å tro på det. 

Har uansett roa meg nå, og har slått meg til ro med at det ikke blir på tale å sende mitt barn dit før dama tar kontakt og gjør en innsats med å bli kjent med meg. HVIS jeg skulle være så uheldig å ha rette mistanker. 

Skrevet

Du kan ikke nekte far samvær med sitt eget barn og heldigvis for det. Du virker ikke som en enkel person du heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...