AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #1 Skrevet 13. mai 2017 Har den selv og er veldig glad i den, men synes egentlig den er veldig kjedelig. Føler meg som en rosemalt dør når jeg har den på Hva synes dere, og hvilken bunad liker dere best? Anonymkode: f1de0...2f0
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #2 Skrevet 13. mai 2017 Hvilken bunad er det? Syns den var fin Kanskje litt mye broderi etter min smak da Anonymkode: b6304...7ff
squidboy Skrevet 13. mai 2017 #3 Skrevet 13. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har den selv og er veldig glad i den, men synes egentlig den er veldig kjedelig. Føler meg som en rosemalt dør når jeg har den på Hva synes dere, og hvilken bunad liker dere best? Anonymkode: f1de0...2f0 fin:)
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #4 Skrevet 13. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilken bunad er det? Syns den var fin Kanskje litt mye broderi etter min smak da Anonymkode: b6304...7ff Ørskogbunad, mye brukt over hele Sunnmøre Anonymkode: f1de0...2f0
FluffyJuggernaut Skrevet 13. mai 2017 #5 Skrevet 13. mai 2017 Syns den var fin. Jeg syns Svalbard bunaden er en av de fineste.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #6 Skrevet 13. mai 2017 Knallfine! Ej he den 😉 Anonymkode: 046ac...f3d 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #7 Skrevet 13. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Knallfine! Ej he den 😉 Anonymkode: 046ac...f3d Årre heite de! Anonymkode: f1de0...2f0 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #8 Skrevet 13. mai 2017 Den er helt grei. Ikke noe i veien med den, bare litt kjedelig om man sammenligner med f.eks. Hardangerbunaden, Åmlibunaden, Vossabunaden eller en av de andre som har mer særegent utseende, spennende detaljer og sterke farger. Anonymkode: 08dcb...810 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #9 Skrevet 13. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den er helt grei. Ikke noe i veien med den, bare litt kjedelig om man sammenligner med f.eks. Hardangerbunaden, Åmlibunaden, Vossabunaden eller en av de andre som har mer særegent utseende, spennende detaljer og sterke farger. Anonymkode: 08dcb...810 Ja, er enig der. Håper ikke jeg blir lynsjet av med-sunnmøringene mine nå, men synes at de bunadene du nevner er de fineste i landet, ihvertfall av de jeg har sett. Anonymkode: f1de0...2f0 1
Eiliv Skrevet 13. mai 2017 #10 Skrevet 13. mai 2017 1 time siden, Elliespelli skrev: Syns den var fin. Jeg syns Svalbard bunaden er en av de fineste. Og det er nok ekstra moro å bruke den da man må ha bodd på Svalbard i et helt år for å kunne bruke den.
FluffyJuggernaut Skrevet 13. mai 2017 #11 Skrevet 13. mai 2017 1 minutt siden, Eiliv skrev: Og det er nok ekstra moro å bruke den da man må ha bodd på Svalbard i et helt år for å kunne bruke den. Jeg tror faktisk man må ha bodd 2 år før man kan bruke den.
Eiliv Skrevet 13. mai 2017 #12 Skrevet 13. mai 2017 1 minutt siden, Elliespelli skrev: Jeg tror faktisk man må ha bodd 2 år før man kan bruke den. Såpass ja. Da kan man virkelig bære bunaden med stolthet.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #13 Skrevet 13. mai 2017 Jeg syns den er kjedelig og uten særpreg. Finnes sikkert 20-30 bunader som er nesten helt lik, med svart/mørkeblått stakk og liv med broderier, hvit skjorte, stor sølje på brystet og de grusomme veskene som dingler for at folk skal få plass til mobilen. Mye finere med bunad som skiller seg ut, som telemark, hardanger, voss, sogn, åmli, østerdalen, setesdal, hallingdal eller trønderbunad. Anonymkode: a0e42...bad
Skadeskutt Skrevet 13. mai 2017 #14 Skrevet 13. mai 2017 Helt grei synes jeg. Favoritten min er dog min egen bunad, blå Nordlandsbunad. Den er også kåret til den fineste flere år på rad. Sikkert mange som er uenige i det, men jeg er i alle fall veldig stolt av den. 1
ViljaH Skrevet 13. mai 2017 #15 Skrevet 13. mai 2017 6 timer siden, Elliespelli skrev: Jeg tror faktisk man må ha bodd 2 år før man kan bruke den. Er det fengselsstraff eller bot om man bryter bunadsloven? 3
ViljaH Skrevet 13. mai 2017 #16 Skrevet 13. mai 2017 1 minutt siden, Skadeskutt skrev: Helt grei synes jeg. Favoritten min er dog min egen bunad, blå Nordlandsbunad. Den er også kåret til den fineste flere år på rad. Sikkert mange som er uenige i det, men jeg er i alle fall veldig stolt av den. Enig, men synes grønn nordlandsbunad er en av de aller fineste. Den ville jeg valgt om jeg skulle valgt fritt. Har ikke fnugg av nordlending i meg.
Skadeskutt Skrevet 13. mai 2017 #17 Skrevet 13. mai 2017 6 minutter siden, ViljaH skrev: Enig, men synes grønn nordlandsbunad er en av de aller fineste. Den ville jeg valgt om jeg skulle valgt fritt. Har ikke fnugg av nordlending i meg. Jeg er ikke så glad i grønn, pluss at jeg bor langs kysten så da ble det blå.
Cata Skrevet 13. mai 2017 #18 Skrevet 13. mai 2017 Jeg synes (nesten) alle bunader er fine, jeg. Din også. Men jeg kan kanskje være enig i at den er litt kjedelig sammenliknet med en del av de mest profilerte bunadene. Selv synes jeg bunaden fra Vest-Telemark er utrolig fin, men ettersom jeg ikke har den aller minste tilknytning der så må jeg nøye meg med å beundre den på avstand.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #19 Skrevet 13. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns den er kjedelig og uten særpreg. Finnes sikkert 20-30 bunader som er nesten helt lik, med svart/mørkeblått stakk og liv med broderier, hvit skjorte, stor sølje på brystet og de grusomme veskene som dingler for at folk skal få plass til mobilen. Mye finere med bunad som skiller seg ut, som telemark, hardanger, voss, sogn, åmli, østerdalen, setesdal, hallingdal eller trønderbunad. Anonymkode: a0e42...bad De veskene var en del av bunaden ganske mange tiår før noen hadde hørt om mobiltelefoner ... Anonymkode: bf2e8...d61 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #20 Skrevet 13. mai 2017 Jeg synes alle bunader er fine, med unntak av én: Bærumsbunaden. Den er fryktelig stygg. Anonymkode: 73e9b...e2f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå