Kittykat Skrevet 13. mai 2017 #1 Skrevet 13. mai 2017 (endret) For litt over en uke siden var vi hos dyrlegen med den ene katten vår, Lillepus. Hun har hovne kjertler og en patte var rød og hoven. Vi fikk råd om å vente et par uker for å se om det ble bedre, for det kunne være hormonelt. Patten er mindre rød, men fremdeles hoven og kjertlene har blitt mer hovne. Nå, vi har to katter og den andre katten vår, Nussi, ble straks skeptisk til Lillepus. Det har vært fresing, knurring og samme dag som vi kom hjem + nå i kveld, så ble det slåsskamp mellom de. Lillepus har også endret oppførsel. Hun er veldig kosete, masete og vi kan ikke gå i fra henne inne på rommet (vi har kattene skilt og har hatt det siden dyrlegen). Går vi ifra henne inne på rommet, så styrer hun voldsomt med døren og mjauer og gauler. I sted så klarte som sagt kattene desverre å komme ansikt til ansikt fordi den ene katten klarte å snike seg ut av rommet når vi åpnet døren og det ble en heftig krangel mellom de. Vi klarte å skille de. Nussi inn på vårt rom og Lillepus ut på Altanen (innealtan). Da så vi hvordan hun hoppet opp for å prøve å åpne døren, tråkket fram og tilbake, mjauet, hoppe oppover på vinduene for å prøve å komme seg inn osv. Dette er ikke vanlig for Lillepus. Jeg har kommet så langt at kanskje Nussi lukter en annen lukt fra Lillepus pga de hovne kjertlene, da syke katter kan utsondre en fremmed lukt pga sykdommen. Og er det andre katter i husholdningen så kan de rett og slett bli bøllete mot den syke katten. Dette er katter som er fra samme kull, så de er søsken. Vi har hatt de i 6 år og det har ikke vært noen problemer med de tidligere. Jeg kommer til å ringe dyrlegen igjen på Mandag for å få time og forklarer også hvordan ståa er hjemme mellom de to kattene våre. Jeg synes hele situasjonen er ganske trist, for jeg vil ikke at forholdet mellom kattene skal bli ødelagt for alltid pga dette. Da kommer vi til å stå ovenfor et veldig vanskelig valg..... Endret 14. mai 2017 av Kittykat
Tvist Skrevet 13. mai 2017 #2 Skrevet 13. mai 2017 Lillepus synes sikkert det er fælt å bli holdt borte fra de andre i familien når hun ikke er vant til det. I tillegg er hun syk og føler seg ikke som vanlig. Ikke rart hun er oppmerksomhetssyk. Og Nussi synes lillepus lukter rart, og aksepterer henne ikke. Vil tro det ordner seg når situasjonen normaliserer seg.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #3 Skrevet 13. mai 2017 Hromoner kan påvirke oppførsel, ja. bare se hos gravide kvinner eller mennesker med hormonsykdommer Anonymkode: 54dbd...8ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå