Gå til innhold

Melde til barnevernet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg trenger litt råd fra dere. 

Jeg "vet om" ei bekjent jeg får litt vondt i magen av. Det er noen som står meg nær som er i familie med vedkommende.

Hun har først og fremst alkoholproblemer. Hun drikker flere ganger i uka og blir fort ordentlig dritings. Hun har fyllekjørt og deretter krasjet(i et gjerde) og fått samfunnsstraff. Hvis hun er full er det egentlig bare å gjemme seg for hun kan få raserianfall. Hun vært voldelig mot mannen sin, truet han men kniv og er ordentlig motbydelig mot andre i familien. 

Hun har et barn på 8 år. Barnet er underutviklet og undervektig. Klarer ikke prate ordentlig eller gå på do selv, og kan finne på å ta klær fra gulvet for å tørke seg etter dobesøk. Barnet er mye for seg selv. Barnet er en del hos besteforeldre så mor kan være full. Far til barnet sitter i fengsel. 

Dette er hva jeg vet, og det kan godt hende det er mer. Jeg tenker ganske mye på dette og får vondt av barnet. Hva tenker dere?

Anonymkode: 89e88...f5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke litt i tvil en gang. Ring dem så snart som mulig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde meldt det inn.

Anonymkode: 64662...4df

• Liker 1
Skrevet

Er vel ikke så mye å lure på... Ingen tvil her om at bv bør sjekke ut forholdene. 

• Liker 1
Skrevet

Ring inn din bekymring så fort som mulig. Hilsen eks alkoholmisbruker m barn

• Liker 1
Skrevet

Meld inn din bekymring tvert!

Skrevet

8 år? Da går jo barnet på skolen, hvordan har han det der da? Skulle tro det ble mobbing? 

Uansett. Ditt ansvar er å melde inn. Ikke vurdere din egen bekymring. Du er bekymret? -Meld inn!

Skrevet

Meld fra!! Det høres ILLE ut!

Gjest NotNaomi
Skrevet

Veldig merkelig om barnevernet ikke alt er inne i bildet som du beskriver situasjonen,for dette barnet går jo på skole,og om det er som du beskriver,er det mildt sagt merkelig om ingen har varslet fra. Rart også at den du kjenner som er nær dette barnet heller ikke sa noe om det,eller,har meldt fra selv. Dette var så drøyt at ja,selvfølgelig må barnevernet kontaktes. Om de altså ikke allerede er inne i bildet altså. Du må jo skjønne selv at sånt må meldes fra om!

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 

Okei, da melder jeg i fra.. 

For å svare på spørsmål:

Jeg vet barnevernet har vært inne i bildet, men ikke mer enn det. Barnet har blitt/blir mobbet på skolen. Personen jeg kjenner er en smule naiv og "redd" dama det gjelder, og har nok derfor ikke meldt i fra. Når det er sagt hadde nok aldri mor skadet barnet på noe som helst måte. Det jeg reagerer på er henne som person og hvordan barnet bare blir prakket på andre så mor skal få drikke. Hun har tydelig store psykiske problemer og jeg er rimelig sikker på at hun lider av personlighetsforstyrrelse.

Mor virker oppegående og hyggelig ovenfor andre(i edru tilstand). 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Okei, da melder jeg i fra.. 

For å svare på spørsmål:

Jeg vet barnevernet har vært inne i bildet, men ikke mer enn det. Barnet har blitt/blir mobbet på skolen. Personen jeg kjenner er en smule naiv og "redd" dama det gjelder, og har nok derfor ikke meldt i fra. Når det er sagt hadde nok aldri mor skadet barnet på noe som helst måte. Det jeg reagerer på er henne som person og hvordan barnet bare blir prakket på andre så mor skal få drikke. Hun har tydelig store psykiske problemer og jeg er rimelig sikker på at hun lider av personlighetsforstyrrelse.

Mor virker oppegående og hyggelig ovenfor andre(i edru tilstand). 

Slike mennesker er mestre i å virke oppegående når det gjelder.

Anonymkode: e77e1...b3b

AnonymBruker
Skrevet

Selv om du vet at barnevernet har vært inne i bildet TS, så er det kjempeflott at du ikke ser dette som en grunn til å ikke melde fra! For alt vi vet, kan barnevernet mangle disse opplysningene, årsaken til at de har vært i bildet tidligere kan ha vært en annen, det er mulig de ikke har disse opplysningene. På sidene til bufdir påpekes det også at man ikke må unngå å melde bekymring selv om man har meldt bekymring tidligere! Kjempeviktig at du sier fra. Bruk gjerne skjemaet de har på siden sin, eller tipsene deres, for å melde så godt og konkret som mulig. https://www.bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/Melde_fra_til_barnevernet__privatperson/

Magefølelse er nok! 

Anonymkode: d0996...eef

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...