Gå til innhold

Blir medisiner som kan kurere kreft stoppet av legemiddelindustrien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kreftmedisin er big business, og legemiddelfirmaer tjener mye penger på slik medisin. I og med at kreft bare er en fellesbetegnelse på uønsket celledeling skjønner jeg at det ikke er mulig å lage én enkelt vindundermedisin som kurerer all kreft. Men er det mulig at forskere faktisk har klart å komme frem til en kur mot f.eks. leukemi, men at denne ikke har blitt kjent fordi noen har klusset med resultater eller lignende? 

Anonymkode: d20ac...6e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Svært tvilsom konspirasjonsteori.

De som klarer å knekke koden for den vidundermedisinen du snakker om vil høste en Nobelpris i medisin, og det henger høyt!

Siden medisinen bare kurerer mennesker som alt har blitt syke, så vil ikke kundemengden avta. 

Anonymkode: 02ef0...00c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man finner en medisin som kan fungere mot en type kreft må det veldig mye forskning til før den blir akseptert. Den må testes mye og så er det ting som gjør at den ikke blir akseptert som f.eks for mange uheldige bivirkninger. Skrittet fra å finne en medisin som kan fungere mot en type kreft til at det kommer på markedet er svært stort, og da kan medisinen i endel tilfeller være så dyr at man ikke vil ta den i bruk i endel land som for eksempel Norge. Et eksempel på dette er brystkreftmedisin som er i bruk i Sverige, men ikke i Norge. Dette er pga samfunnsøkonomi og konsekvensetikk. Man kan ikke kurere hvermann med kreft koste hva det koste vil, for pengene må komme fra et sted og tas fra et annet sted. Så hvis en person blir kurert for kreft kan det f.eks gå ut over 60 andre pasienter. 

Det finnes allerede noen medisiner som kan kurere kreft. Veldig mange blir jo kurert i dag :) 

Anonymkode: 22012...5bf

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Enkelt og greit. Du kan si mye om legemiddelindustriens kynisme og det som er, men er det noe de er er det konkurranseinstilte. Du kan ta deg faen på at dette ville blitt snappet opp av en konkurrent eller lekket av en forsker hvis det først hadde skjedd noe sånt. En slik medisin måtte vært testet på svært mange, og en stor krets måtte visst om dette før det kunne vært en medisin å stoppe, og all den tid vi fikk vite om en blowjob i det hvite hus hadde vi visst om en fantastisk kreftmedisin også. Ikke at det er noen grunn til å tro at slikt hemmelighold ville skjedd i utgangspunktet, men det måtte altfor mange mennesker til for at det skulle skje til at det hadde vært mulig. En helt søkt konspirasjonsteori hvis man først går det etter i sømmene. Og det sier jeg ikke fordi jeg tror legemiddelfirmaene uten unntak er velmenende idealister, uansett hvor råtten jeg måtte mene bransjen er kunne ikke noe sånt skjedd.

Anonymkode: c021c...9ff

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...