Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg  er desperat. Trenger en ny jobb fordi min sjef bryter meg ned og ødelegger meg mentalt. Jeg blir deprimert av henne hver dag  og gruer meg til å dra på jobb hver dag. .  Det er nærmest håpløst å finne en annen jobb og jeg har ikke råd til å slutte. Jeg ville trivdes i jobben om det ikke var for henne.😞 Jeg har også blitt mentalt skadet av mobbing på skolen, så inni meg reagerer jeg kraftig og jeg sliter med konsentrasjonen på jobb på grunn av dette. Aner ikke hvor lenge jeg klarer dette før jeg møter veggen. 😕Hun ødelegger meg såpass mye at jeg må gå til terapi hos mannen min i en time etter jobben for å prate ut, har ikke tid eller  råd til psykolog.  Det verste er at hun er min viktigste referanse og på den måten har hun mye makt over meg. Hvordan holder man ut i en slik situasjon på best mulig måte? 😖Samtidig er det bra å fortsette fordi da tenker jeg at jeg ikke lar henne(bøllen) vinne. 

Anonymkode: 4bce2...cd6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

bryt ut av det. Det er vel andre jobber? Slutta selv i en jobb pga jævlige kollegaer, men fikk varige men alikevel. Så slutt før stresset forplanter seg.

Anonymkode: 33cf9...a7d

AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med verneombudet på jobben din? Om du har mulighet kan du jo be om å bli flyttet? Du kan også sette en kollega som referanse om du søker ny jobb.

Anonymkode: 53731...778

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mitt råd er at du kommer deg bort fortest mulig.

Anonymkode: 662e2...752

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt råd er at du kommer deg bort fortest mulig.

Det er nok rådet de fleste gir i slike situasjoner. Men det er flere grunner til at jeg ikke kan gjøre dette. Den første er at dess mer uhyggelig hun er, dess mer vil jeg bli ut av pur trass og fordi jeg ikke vil la enda en bølle vinne. Det betyr dog ikke at det ikke ødelegger meg at hun behandler meg slik. Den andre grunnen er at jeg ikke kan være uten inntekt, er vel slik for mange, hvordan leve uten jobb og penger, jeg har hatt en slik sjef tidligere en gang, da ga jeg opp og slet veldig med å komme meg inn igjen. 

Syns rådet om å kontakte verneombud er ganske bra, mulig jeg vil gjøre det. Har helt glemt at det finnes verneombud på arbeidsplasser... 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok rådet de fleste gir i slike situasjoner. Men det er flere grunner til at jeg ikke kan gjøre dette. Den første er at dess mer uhyggelig hun er, dess mer vil jeg bli ut av pur trass og fordi jeg ikke vil la enda en bølle vinne. Det betyr dog ikke at det ikke ødelegger meg at hun behandler meg slik. Den andre grunnen er at jeg ikke kan være uten inntekt, er vel slik for mange, hvordan leve uten jobb og penger, jeg har hatt en slik sjef tidligere en gang, da ga jeg opp og slet veldig med å komme meg inn igjen. 

Syns rådet om å kontakte verneombud er ganske bra, mulig jeg vil gjøre det. Har helt glemt at det finnes verneombud på arbeidsplasser... 

Du har ansvar for ditt eget liv 100 prosent. Livet er for kort til å kaste det bort på folk som ikke vil deg vel. Å miste helse er værre, livet skal være fint å leve, søk nye jobber.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har ansvar for ditt eget liv 100 prosent. Livet er for kort til å kaste det bort på folk som ikke vil deg vel. Å miste helse er værre, livet skal være fint å leve, søk nye jobber.

Enig! Søk nye jobber, start nå! Du får aldri endret henne. Har opplevd nesten det samme, holdt ut 3 år, alt for lenge. Tenk på helsa di!! 

Anonymkode: 07344...54d

• Liker 1
Skrevet

Vil bare si at jeg også hadde en sånn sjef, faktisk hatt to. Den ene hadde jeg bare noen måneder, men hun var sprøyte gal og jeg endte opp med depresjon når jeg sluttet. Den andre jobbet jeg for å et år. Hun var forferdelig og trykket meg mer og mer ned. Alt jeg gjorde var alltid galt, og jeg fikk hele tiden skylden for ting hun gjorde feil. Jeg gråt på jobb mange ganger og gruet meg til å dra dit hver morgen selv om jeg elsket arbeidsoppgavene og firmaet. Heldigvis var de fleste andre på arbeidsplassen klar over situasjonen og støttet meg, men min overordnede som hadde jobbet der i 17 år fikk man ikke gjort noe med. Jeg bestemte meg for å holde ut det året som var satt for å få det på CV'en, selv om jeg var sikker på at jeg kom til å få dårligere referanser. Nå er jeg veldig glad jeg gjorde det, for jeg fikk faktisk kjempereferanser av henne. Vil egentlig bare si at jeg vet hvordan du har det, og hvis du ikke vet at dette blir bedre i nærmeste fremtid bør du slutte. Om du vet at dette er for bare en periode til ville jeg bitt tenna sammen, gjort ditt aller beste og sørget for at du fikk en god referanse derfra. Klem

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 13.5.2017 den 0.45, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt i de tankene og har holdt ut i 5år. Tilslutt var jeg så nedbrutt at til og med legen min nektet meg å dra tilbake til jobb. Personlige eiendeler har jeg måttet bli igjen, for jeg ble helt ødelagt bare tanken på å nærme meg jobben og sjefen.  Oppsigelsen ble nettopp levert og Arbeidstilsynet er varslet. Mitt råd er gå før du knekker sammen. Jeg har aldri sett på meg selv som noen sart type. Men etter årevis med mobbing tar knekken. Det er virkelig ikke verdt det.

Anonymkode: 180c4...657

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt i de tankene og har holdt ut i 5år. Tilslutt var jeg så nedbrutt at til og med legen min nektet meg å dra tilbake til jobb. Personlige eiendeler har jeg måttet bli igjen, for jeg ble helt ødelagt bare tanken på å nærme meg jobben og sjefen.  Oppsigelsen ble nettopp levert og Arbeidstilsynet er varslet. Mitt råd er gå før du knekker sammen. Jeg har aldri sett på meg selv som noen sart type. Men etter årevis med mobbing tar knekken. Det er virkelig ikke verdt det.

Anonymkode: 180c4...657

Har samme historie, jeg er sterk, men som du sier, åresvis med mobbing sliter. Forstår ikke hvorfor de var så stygge mot meg, har alltid ( i tidl arb forhold, blitt behandlet høflig og fått høre jeg er veldig dyktig til det jeg holder på med) På det stedet fikk jeg skylden for alt, kjeft og spydige kommentarer, tilog med når andre aktører var inne og kommenterte jobben min ( fikk ros ) var det og gale, fikk kjeft for at andre roste meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...