Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Etter en sinnsykt stressende periode på jobben og ullrekka på tv, en long beach icetea i hånden. Endelig helg! Men som lyn fra klar himmel intenst vondt i leddet under storetåa. Mannen tror sikkert jeg holder på å tørne tulling eller noe:Knegg: 

Tilslutt  må jeg be han om å se om den er ute av ledd. Han prøver å knekke den på plass. Nei hjelper ikke. I frustrasjon sparker jeg i veggen for å se om det hjelper. Nei akkurat det samme. Tå ser helt normal ut men den er litt hoven og varm ved ledde før selve stortåa. Måtte rett å slett hive innpå sterk smertestillende. Mannen tror jo jeg har tørna, han bare det er umulig å plutselig få så vondt i tå ut av det blå:tannverk:

Noen andre som har opplevd noe sånt? Lagt på is og lagt den høyt. Aner ikke om det er riktig😂Det dunker fortsatt intenst. Kan jo ikke gå på legevakten heller. Hvordan skjedde dette: i godstolen uten å bevege på kroppen😂

Flaut:( 

Anonymkode: fbecd...887

Gjest GulSol
Skrevet

Betennelse i leddet kanskje? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Etter en sinnsykt stressende periode på jobben og ullrekka på tv, en long beach icetea i hånden. Endelig helg! Men som lyn fra klar himmel intenst vondt i leddet under storetåa. Mannen tror sikkert jeg holder på å tørne tulling eller noe:Knegg: 

Tilslutt  må jeg be han om å se om den er ute av ledd. Han prøver å knekke den på plass. Nei hjelper ikke. I frustrasjon sparker jeg i veggen for å se om det hjelper. Nei akkurat det samme. Tå ser helt normal ut men den er litt hoven og varm ved ledde før selve stortåa. Måtte rett å slett hive innpå sterk smertestillende. Mannen tror jo jeg har tørna, han bare det er umulig å plutselig få så vondt i tå ut av det blå:tannverk:

Noen andre som har opplevd noe sånt? Lagt på is og lagt den høyt. Aner ikke om det er riktig😂Det dunker fortsatt intenst. Kan jo ikke gå på legevakten heller. Hvordan skjedde dette: i godstolen uten å bevege på kroppen😂

Flaut:( 

Anonymkode: fbecd...887

Blodpropper starter ofte i foten (ved tærne eller i nærheten)

Kontakt legevakta og hør om de mener at du skal komme nå.

Anonymkode: c9eb9...0c8

AnonymBruker
Skrevet

har du skjev stortå? Min er det, ser det som en kul nederst på leddet på innsiden av foten. Er lite plaget av dette, men går jeg lenge eller med dårlige/trange sko/høye  hæler får jeg smerter.

En gang fikk jeg vondt i alle tærne - pga jeg hadde gått en hel dag i Oslo by i skyhøye platåsko med harde såler, ikke lurt. Jeg måtte massere og knekke på plass alle leddene. 

Kan du ha strukket på noe? jeg har av og til fått sånn i søvne, at jeg har strukket meg, men så har det låst seg på en måte, dritvondt til jeg får opp "krampen".

Om det vedvarer, ta kontakt med legevakt som andre sier her. Kan jo være noe langt alvorligere og - ikke for å skremme deg altså. 

Anonymkode: fb322...9c9

AnonymBruker
Skrevet

Urinsyregikt. Kontakt lege. Ta bilde av tåa om du venter med lege til mandag.

Anonymkode: 56584...e84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...