Gå til innhold

Min nye kjærste har vært en rundbrenner....

Anbefalte innlegg

Gjest Prektig???
Skrevet

Hei.

Har møtt en super-fantastisk gutt på alle måter, og vi er kjempeforelsket. Var litt usikker på han i starten, for jeg vet at han har vært en player, men... Nå er vi sammen og det funker egentlig supert....

Men.. Så klarer jeg alikevel å forkludre og rotet det til. Vi kom jo selfølgelig til den idiotisk, dumme samtalen man aldri skal ha, nemlig hvor mange har du ligget med.... Jeg har alltid vært ganske ordentlig av meg, har aldri hatt ONS og bare hatt sex med menn jeg har hatt et forhold til. Han har hat sex med over 60 stykker, for det meste ONS og "pule-veninner".

Jeg synes det er ekkelt og tenker mye på det. Når vi har sex nå kan jeg plutselig ligge å tenke på at han har gjort sånn med haugevis av andre damer og at dette ikke kan være så spesielt for han. SÅ tenker jeg på hvor mye finere og deiligere en meg mange av de andre damene sikkert hadde vært.... Så blir jeg lei meg...

Er jeg helt tåpelig, eller har jeg lov til å reagere på det. Kjærsten miner super tolmodig når jeg tar opp temaet, og skjønner at det plager meg. Men han vet ikke helt hva han kan gjøre for at det skal slutte å plage meg. Han forteller meg hele tiden at jeg er det beste som har hendt han, at jeg er deilig, at han er glad i meg osv.. ALikevel føler jeg at jeg holder på å ødelegge dette, pga. fortiden hans..

Råd, anyone.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det der kan være en killer for kjærligheten. Jeg skjønner at du kan plages av det, men det er nå engang slik at du ikke har noen særlig grunn til å være sjalu på de han har hatt før deg :) Han har valgt deg, og det bør du være stolt og glad over! Du er toppen av alle han har hatt, det er jo deg han har et ekslusivt forhold til, og har kuttet ut andre jenter for.

Sex er fantastisk i at det er nytt med hver eneste man er med. Jeg lover han er opptatt av helt andre ting enn å sammenlikne deg med tidligere erobringer :sjarmor:

Hvis du synes livet han levde er umoralsk, og det gjør ham til en dårlig person i dine øyne, vel da er det litt anderledes. Da blir det en del av hans personlighet som du må vurdere om passer med din.

Jeg synes det er trist om man av nåværende kjæreste skal holdes ansvarlig for alle jenter man har vært med før. Det var da. Nå er nå.

Skrevet

Ja, jeg synes du reagerer tåpelig. Beklager.

Fortiden hans er det ikke noe å gjøre noe med. Du må enten ta ham som han er, eller la være.

Vil du virkelig at det faktum at han har hatt sex med mange ødelegge deres forhold?

Man kan ikke endre fortiden (selm om sikkert både du og han skulle ønske at det var mulig), men man kan prøve å ikke la seg påvirke av den i så stor grad.

Du skirver:

Han forteller meg hele tiden at jeg er det beste som har hendt han, at jeg er deilig, at han er glad i meg osv..

Da får du bare tro ham.

Han har hatt deilig sex med mange andre damer, men nå er det faktisk deg han vil ha. Han tenker neppe på de andre da, vil jeg tro...

Flott at dere greier å snakke om det da i allefall.

Og lykke til videre

:klem:

Skrevet

Jepp jeg syns du er tåpelig... jeg er lei for det, men jeg syns det.

Sex er helt forskjellig med forkjellige partnere og noe helt nytt og deilig med deg - garantert.

Når han sier at det er deg han vil ha til tross for at han har masse erfaring (og evt tilbud?) fra før så er det jo ikke noe annet å gjøre enn å legge seg tilbake og nyte. Ettersom han er en erfaren elsker så er han kanskje ekstra "flink" også?

Jeg syns det er trist at du vil la fortid - som tross alt er fortid - komme mellom dere når dere ellers har det bra. Let it go og nyt den fine fyren du har fått deg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Et svar fra den andre siden av "bordet" her.

Jeg har hatt mange ONS, men lever nå i et stabilt forhold.

For min del er dette en del av min historie, og ikke noe som påvirker mitt forhold i dag. Jeg tenker aldri på tidligere erobringer eller sammenligner på noen måte med min nåværende.

Som andre her har påpekt så er det nok gode grunner for at han har valgt akkurat deg å bli sammen.

Et annet moment er at enkelte mennesker(les:menn) har en svært velutviklet evne til å skille sex og følelser.

For å si det litt styggt så kan en ONS sammenlignes med en avansert håndjager.

For min del er den sexen jeg har med min kjæreste fundamentalt forskjellig fra det jeg har hatt med andre. Når man faktisk er glad i den man har det med så får det hele en ekstra dimensjon.

Noen betraktninger som kanskje får deg til å legge til side "tåpelige" bekymringer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var også sammen med en tidligere rundbrenner. Ble advart av flere felles venner før vi ble sammen, da han alltid prøvde å få til sengs flest mulig damer på kortest mulig tid. Jeg har absolutt ikke en slik seksuell historie.

Hvordan gikk det? Han var den mest trofaste man kan tenke seg. Han så aldri på andre damer. Etter bare et halvår var han klar for barn og samboerskap. Han skremte vettet av meg med forpliktelsesønskene sine, men hadde ikke jeg vært så skeptisk og ikke vært klar for forpliktende forhold hadde jeg nok hatt verdens mest pålitelige kjæreste i dag (verdens kjedeligste også, men det er en annen sak)

Skrevet

Men det skal sies, at jeg er fryktelig dobbeltmoralsk på det området, og ikke det spor stolt av det. Hvis jeg var sammen med ei som hadde en null mer bak antallet tidligere partnere enn meg, så kunne jeg nok synes det var ubehagelig ...

Skrevet

Når man er så "dum" at man har den samtalen, må man bare bite seg i det!

Selv hadde min kjæreste og jeg det..og jeg hadde mest partnere..Vet det plager han, og jeg angrer VELDIG på samtalen!!!

La fortid være fortid, og stol på kjæresten din når han sier at du er det beste som har hendt!

Et forhold er basert på tillitt nemlig!

Skrevet

Du sier du syns det er ekkelt at han har hatt mange partnere før deg.

Det stemmer jo at det er lite annet enn det han allerede har sagt/gjort han kan få bidratt med for å få deg til å slutte å tenke på dette.

Vel, det er nå slik det er, gjort er gjort, det er hans fortid, fokuser heller på nåtiden, den tiden dere har sammen.

Det burde være nåtiden som er viktig, ikke fortiden, for en fortid, det har vi alle, og de fleste har hatt et liv før kjæresten sin på godt og vondt.

Noen velger å leve et utsvevende liv med stor variasjon i sexpartnerne, andre kjører en annen stil.

Likevel behøver dette ikke å ha noe å si for hvordan man oppfører seg/innstilling når man befinner seg i et forhold.

Skrevet
den samtalen

Hvis man ikke vil vite, ikke spør ... God regel.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis man ikke vil vite, ikke spør ... God regel.

Helt enig.

Men mange spør for å få bekreftet det man ønsker

å høre.

Når det viser seg at det ikke er slik er det like smertefult og problematisk hver gang.

Skrevet

Fortid er fordtid, enkelt og greit.

Men i hvor stor grad har fortida innvirkning på framtida?

Det hadde jeg vært litt obs på.

Spørsmål som ville dukket opp hos meg er:

-Har denne mannen et stort behov for bekreftelse, ettersom han har ligget med så mange? Hvordan vil dette bli senere? Blir det nok for ham å få bekreftelse på at han er attraktiv fra en person (deg) over lang tid?

-Han kunne IKKE ha vært vanskelig å få med til sengs før, hvor lett kan dette bli for en eller annen som prøver seg senere, når forholdet mellom dere ikke lenger er så nytt og spennende? Han har jo (hatt?) et svært lettvint syn på sex.

Det er fint å ha tillit til sin kjære, men en skal ikke la tillit være det samme som blindhet. En bør tenke litt over de fakta som er der fra før, og hvordan det kan virke inn på forholdet.

Skrevet
-Han kunne IKKE ha vært vanskelig å få med til sengs før, hvor lett kan dette bli for en eller annen som prøver seg senere, når forholdet mellom dere ikke lenger er så nytt og spennende? Han har jo (hatt?) et svært lettvint syn på sex.

Tja, hvor lett jeg er å få til sengs når jeg er singel og når jeg er sammen med noen er to forskjellige verdener, de har ikke noe med hverandre å gjøre. Tror kanskje ikke jeg er den eneste mannen om har det sånn? :roll:

Skrevet

Tja, hvor lett jeg er å få til sengs når jeg er singel og når jeg er sammen med noen er to forskjellige verdener, der har ikke noe med hverandre å gjøre. Tror kanskje ikke jeg er den eneste mannen om har det sånn? :roll:

Enig med Løwen!

Hvor mange jeg har "vært over" når jeg var singel har ikke noe med sexlivet mitt når jeg ikke er det... (nå er jeg jente, men likevel)

Sånne tanker blir å konstruere problemer for å ha noe å bekymre seg for...

Skrevet

Er det ikke litt pussig at en aldri skal bry seg om seksuell fortid, og at det hevdes at den ikke virker inn på framtida?

Hadde en mann hatt rotete økonomi i stort sett hele sitt voksne liv, men ikke akkurat NÅ, ville vel de fleste ihvertfall tenkt tanken på at han kunne ha rotet den til igjen, og hatt litt bekymring for den framtidige økonomien? I et seriøst forhold vil jo etterhvert partnerens økonomi gripe inn i din.

Skrevet
Er det ikke litt pussig at en aldri skal bry seg om seksuell fortid, og at det hevdes at den ikke virker inn på framtida?

Hadde en mann hatt rotete økonomi i stort sett hele sitt voksne liv, men ikke akkurat NÅ, ville vel de fleste ihvertfall tenkt tanken på at han kunne ha rotet den til igjen, og hatt litt bekymring for den framtidige økonomien? I et seriøst forhold vil jo etterhvert partnerens økonomi gripe inn i din.

Jeg ville nå sett litt på sammenhengen ang. det også jeg da..

Om han hadde rotete økonomi da han var tjue betyr vel ikke det at han har det når han er tredve?

Skrevet

Jeg nekter å gå med på at et liv med mange partnere kan sidestilles med "rotete økonomi". Det siste går ut over noen, andre eller deg selv. Det mener jeg det første ikke nødvendigvis gjør.

Og lurer litt på betegnelsen "rundbrenner". Jeg forbinder det med en som er uærlig i sin omgang med de han har sex med, lyver og lurer seg til sengs. Er man en rundbrenner om man har hatt mange partnere?

Jeg har ikke hatt så mange selv, så jeg vet ikke helt hva det gjør med en person, men jeg kan ikke se at det skal gjøre det så vanskelig å slå seg til ro med noen? Det er vel ikke bare jakten på forandring som driver, er vel like gjerne forgjeves søken etter kjærlighet. Det blir man jo glad av å finne :)

Skrevet

Fortiden har skjedd og kan ikke endres.

Nåtiden er det du lever i nå, nåtiden er deg, dere, de, han, henne, meg selv osv osv.

Fremtiden er dine håp, dine drømmer, dine ambisjoner.

For å få ting til å fungere så ikke bry deg om fortiden. Konsentrer deg om nåtiden. Når du klarer å fokusere på den kan du begynne å tenke på fremtiden.

(herregud så filosofisk)

De han har hatt ONS med, og pulevenninner, har han nok ikke hatt følelser for. De han har for deg er tydligvis sterkere enn du selv vil tro. Hvis du er bekymret over sexlivet hans, spør deg selv om hvorfor gav han opp singellivet, pulevenninner og et evig forråd av sex for å bli sammen med deg? Jeg tror du faktisk betyr noe for han, selv om det kan være vanskelig å se når fortiden tåkelegger det du faktisk har.

Gjest Anonymous
Skrevet

Sex og økonomi er ikke akkurat sammenlignbare i en slik sammenheng.

Gjest Anonymous
Skrevet

Spørsmål som ville dukket opp hos meg er:

-Har denne mannen et stort behov for bekreftelse, ettersom han har ligget med så mange? Hvordan vil dette bli senere? Blir det nok for ham å få bekreftelse på at han er attraktiv fra en person (deg) over lang tid?

Jeg har hatt mange ONS og er mann. Jeg er i den priviligerte situasjon at kvinner åpenbart finner meg attraktiv. Derfor har det vært relativt å finne seg seksualpartnere. Dette skjedde på et tidspunkt hvor jeg ikke ønsket å binde meg i et forhold, men samtidig setter stor pris sex.

Som Gyldenløwe var inne på så føler jeg ikke at jeg har "lurt" noen, men har hele tiden vært ærlig i forhold til min hensikter. Hensikten var ikke selvbekreftelse.

At du har sex med mange som singel sier egentlig ingenting om hvor mye kontroll du har. Det kan være et bevisst valg hver eneste gang det har skjedd.

Det som er viktig å huske på er at i det øyeblikket man går inn i et bindende forhold så har man helt andre "regler" å forholde deg til. Du har indirekte forpliktet deg ovenfor et menneske du er glad i. Det er kjærlighet, tillit og respekt - som du ikke har på samme måte i et ONS.

Det er fint å ha tillit til sin kjære, men en skal ikke la tillit være det samme som blindhet. En bør tenke litt over de fakta som er der fra før, og hvordan det kan virke inn på forholdet.

Samtidig skal man ikke være fordomsfull og gå etter mottoet "uskyldig inntil det motsatte er bevist".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...