AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #1 Skrevet 12. mai 2017 Ville dere, etter å ha skrevet kontrakt, gitt beskjed om at dere ikke ønsker sommerjobb i kommunen likevel fordi dere har fått tilbud om en bedre sommerjobb? Venninna mi mener at det er dårlig gjort fordi det er vanskelig å få tak i folk til å jobbe i sommerferien, men hvorfor skal jeg egentlig føle noe lojalitet mot dem? Skjønner jo at det er dårlig gjort, men jeg gir beskjed i god tid, så de har jo god tid til å finne noen andre. Synes liksom ikke at samvittigheten burde komme i veien for en jobbmulighet som er relevant i forhold til utdanningen min, men hva mener dere? Er jo litt redd for å få dårlig rykte i kommunen, men det er jo egentlig helt naturlig å ta en bedre jobb om man får tilbud om det, er det ikke? Anonymkode: 25424...1ac
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #2 Skrevet 12. mai 2017 Du har skrevet kontrakt.... Anonymkode: 374b4...bd7 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #3 Skrevet 12. mai 2017 Som regel har kommunen mer enn nok søkere å ta av hvis det ikke er en bitteliten kommune langt inni gokk. Her er det bare ca 1/10 av søkerne til sommerjobber i kommunen som faktisk får jobb der. Så hvis du gir beskjed om at du ikke vil ha jobben likevel tror jeg ikke det er noe stort problem å finne en annen som vil ha den. Anonymkode: 5812f...4b5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #4 Skrevet 12. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville dere, etter å ha skrevet kontrakt, gitt beskjed om at dere ikke ønsker sommerjobb i kommunen likevel fordi dere har fått tilbud om en bedre sommerjobb? Venninna mi mener at det er dårlig gjort fordi det er vanskelig å få tak i folk til å jobbe i sommerferien, men hvorfor skal jeg egentlig føle noe lojalitet mot dem? Skjønner jo at det er dårlig gjort, men jeg gir beskjed i god tid, så de har jo god tid til å finne noen andre. Synes liksom ikke at samvittigheten burde komme i veien for en jobbmulighet som er relevant i forhold til utdanningen min, men hva mener dere? Er jo litt redd for å få dårlig rykte i kommunen, men det er jo egentlig helt naturlig å ta en bedre jobb om man får tilbud om det, er det ikke? Anonymkode: 25424...1ac Du har skrevet en kontrakt der det er spesifisert en oppsigelsestid. Hvis du sier opp i dag (før du starter i jobben) vil oppsigelsen starte fra neste mnd og du må da jobbe ut oppsigelsestiden din. De kan selvsagt velge at du skal slippe oppsigelsestiden, men det er opp til dem. Anonymkode: 5b163...f34
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #5 Skrevet 12. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har skrevet kontrakt.... Anonymkode: 374b4...bd7 Joa, jeg jobber gjerne der ut oppsigelsestiden om det er nødvendig, for den andre sommerjobben har jeg garantert uansett. Det jeg lurer på er samvittighetsspørsmålet, og om jeg faktisk bør føle noen lojalitet overfor den arbeidsplassen med tanke på at det er så vanskelig å skaffe folk i ferien? Jeg kan jo umulig være den eneste søkeren der. Anonymkode: 25424...1ac
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #6 Skrevet 12. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har skrevet en kontrakt der det er spesifisert en oppsigelsestid. Hvis du sier opp i dag (før du starter i jobben) vil oppsigelsen starte fra neste mnd og du må da jobbe ut oppsigelsestiden din. De kan selvsagt velge at du skal slippe oppsigelsestiden, men det er opp til dem. Anonymkode: 5b163...f34 Mener du at hvis jeg sier opp i løpet av de neste dagene, så begynner oppsigelsestiden 1. juni? Oppsigelsestiden er på 14 dager, så i så fall går den ut før jeg skal begynne å jobbe, som er 26. juni. Anonymkode: 25424...1ac
Fleur Delacour Skrevet 12. mai 2017 #7 Skrevet 12. mai 2017 Det er et arbeidsforhold og ikke et ekteskap det er snakk om. Så lenge du forholder deg ryddig til oppsigelsestid er det helt ok. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #8 Skrevet 12. mai 2017 2 minutter siden, Sukrin skrev: Det er et arbeidsforhold og ikke et ekteskap det er snakk om. Så lenge du forholder deg ryddig til oppsigelsestid er det helt ok. Er det jeg også tenker, men blir litt i tvil når folk sier at det er dårlig gjort Anonymkode: 25424...1ac
Fleur Delacour Skrevet 12. mai 2017 #9 Skrevet 12. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det jeg også tenker, men blir litt i tvil når folk sier at det er dårlig gjort Anonymkode: 25424...1ac Nei dette er helt ryddig av deg.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #10 Skrevet 12. mai 2017 Har et annet spørsmål også, er det fryktelig uprofesjonelt å sende melding eller mail i steden for å ringe? Sliter med en god dose telefonskrekk som har hengt igjen siden barndommen, og er så redd for å få DEN kjeftesalva over tlf En annen ting er jo at oppsigelsen skal være skriftlig, men jeg bør kanskje ta meg en prat med dem uansett? Anonymkode: 25424...1ac
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #11 Skrevet 12. mai 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville dere, etter å ha skrevet kontrakt, gitt beskjed om at dere ikke ønsker sommerjobb i kommunen likevel fordi dere har fått tilbud om en bedre sommerjobb? Venninna mi mener at det er dårlig gjort fordi det er vanskelig å få tak i folk til å jobbe i sommerferien, men hvorfor skal jeg egentlig føle noe lojalitet mot dem? Skjønner jo at det er dårlig gjort, men jeg gir beskjed i god tid, så de har jo god tid til å finne noen andre. Synes liksom ikke at samvittigheten burde komme i veien for en jobbmulighet som er relevant i forhold til utdanningen min, men hva mener dere? Er jo litt redd for å få dårlig rykte i kommunen, men det er jo egentlig helt naturlig å ta en bedre jobb om man får tilbud om det, er det ikke? Anonymkode: 25424...1ac Har du skrevet kontrakt så kan du ikke bare sende kontrabeskjed. Du har signert på en avtale om at du skal jobbe. I kontrakten du har signert skal det stå hvor lang oppsigelsestid du har. Du kan ikke gå fra sommer jobben før du har jobbet ut oppsigelsestiden. Alternativt kan du bli økonomisk ansvarlig for at kommunen må hyre inn et vikarbyrå for å få folk på dine vakter. Dette er arbeidslivet, ikke en jobb der du gjør tjenester for mamma. Anonymkode: 3ee27...57e 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #12 Skrevet 12. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du skrevet kontrakt så kan du ikke bare sende kontrabeskjed. Du har signert på en avtale om at du skal jobbe. I kontrakten du har signert skal det stå hvor lang oppsigelsestid du har. Du kan ikke gå fra sommer jobben før du har jobbet ut oppsigelsestiden. Alternativt kan du bli økonomisk ansvarlig for at kommunen må hyre inn et vikarbyrå for å få folk på dine vakter. Dette er arbeidslivet, ikke en jobb der du gjør tjenester for mamma. Anonymkode: 3ee27...57e Hun har skrevet at hun skal forholde seg til oppsigelsestiden. Anonymkode: 48e67...4e3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #13 Skrevet 12. mai 2017 Kommer litt an på hva slags jobb, er det i helsevesenet så vokser det ikke søkere på tre så da kan det nok bli sure miner. Er det for eks en fornøyelsespark e.l er det flust av søkere så da går det helt sikkert fint. Men litt dårlig gjort er det jo. Anonymkode: 06383...384
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #14 Skrevet 12. mai 2017 Vel, der jeg bor vokser søkere på trær, ihvertfall de som søker på sommerjobber. Tenker det ordner seg jeg ts. Hadde en helgestilling fast, da jeg sa opp den sendte jeg mail til sjefen. Skrev en begrunnelse til hvorfor jeg sa opp. Måtte jobbe ut oppsigelsestiden på en mnd. Anonymkode: 1ccc8...9b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå