Gå til innhold

Endre navn på billetten, Ving

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp!! Jeg oppdaget nå at jeg ikke har skrevet på mellomnavnet mitt på billetten! Mellomnavnet mitt står selvfølgelig i passet. Når jeg leser inne på ving sine sider så skal de ha 500kr for å endre dette? Er det virkelig sant? Har ikke fått de ordentlige reisedokumtentene enda siden reisen er ikke før om 2,5 mnd.

Anonymkode: 10f81...657

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger som regel ikke ha mellomnavnet på billetten. Så du kan jo alltids ta sjansen på å reise uten. Forøvrig din feil da, at du ikke skrev inn mellomnavnet, så 500 kroner er vel ikke all verdens.

Anonymkode: 8c65f...d6e

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger som regel ikke ha mellomnavnet på billetten. Så du kan jo alltids ta sjansen på å reise uten. Forøvrig din feil da, at du ikke skrev inn mellomnavnet, så 500 kroner er vel ikke all verdens.

du tar feil. Det som står i passet skal samsvare med billetten. Snakk med Ving så hjelper de deg nok. 

Anonymkode: ef281...668

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

du tar feil. Det som står i passet skal samsvare med billetten. Snakk med Ving så hjelper de deg nok. 

Anonymkode: ef281...668

Jeg tar ikke feil da jeg av erfaring VET at det går an å reise uten mellomnavn. GEEZ! Har reist frem og tilbake, og med charter uten mellomnavnet på biletten og det har gått fint. Men som jeg sa; oppfordrer ikke til ta sjansen om man ikke har råd til det! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at det er min feil som glemte å skrive mellomnavnet mitt. Jeg lagde meg konto der for mange månder siden, også bestilte jeg turen en stund etter. Skrev ikke inn mellom navnet mitt når jeg lagde konto der fordi jeg gjør det skjeldent. Og når jeg bestilte tur så kom mine opplysninger opp automatisk. Var veldig dum da og leste ikke over om mind opplysninger stemte, bare så groft over. Oppdaget nå at mellomnavnet mitt mangler.. Og jeg bare synes det er litt sykt å måtte betale 500kr for å tilføye et mellomnavn. Er ikke noen andre som skal ut å reise, det er fortsatt meg..

Skal ringe til ving, mellomnavnet mitt skal på. Og må jeg betale 500kr så gjør jeg det. Men synes det ikke er helt riktig å måtte betale for det.

Anonymkode: 10f81...657

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har gjort samme tabben med Ving. Det har gått helt fint å reise selv om mellomnavnet mitt ikke stod der. Kanskje du skal spørre dem?

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jobber selv i reisebyrå og om du hadde visst hvor mange som glemmer navnet sitt, feilstaver navnet sitt, glemmer at kjæresten ikke har samme etternavn etc etc hver eneste dag så hadde du skjønt hvorfor reisebyråer/flyselskap tar gebyr for å fikse sånne ting. Det du tror er et klikk på datamaskinen for å skrive inn et ekstra navn er i realiteten en kjempe-papirmølle hvor billetter må avbookes, snus om på, skrives ut på nytt osv. Vil i tillegg ikke råde deg til å reise uten at navnene i passet og på billetten stemmer overens, selv om det kan ha gått fint med noen andre. Det er ikke Ving som bestemmer hvor farlig det er at navnet ditt ikke stemmer, det er immigrasjonsmyndighetene i landet du skal til og Ving vil vel nødig ta sjansen på at du står i passkontrollen der og ikke slipper inn. 

Jeg vet hvor fort gjort det er å bestille feil og bare se over raskt, men det er altså din egen feil, shit happens. Håper hvertfall du ble litt klokere på hvorfor Ving tar gebyr for sånne ting når du ble opplyst om at du ikke er den eneste som gjør denne typen feil hver dag og at det er litt mer enn bare et tastetrykk å rette det opp.

Anonymkode: f53bd...b30

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gå inn på chaten til Ving i morgen og spør hva du skal gjøre. Ving har veldig god service og ordner det meste til kunden beste. 

Anonymkode: fb80a...7a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...