Gå til innhold

Svarte nei - kan dra alikevel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min samboer ble invitert til ei barndomsvenninne av meg sitt bryllup til sommeren. Vi fikk invitasjonen i februar, og da hadde vi allerede planlagt ferie og bestilt tur. Min samboers familie bor utenlands, så derfor pleier vi å dra dit. Vi hadde planlagt alt, og da jeg fikk invitasjonen, sa jeg at jeg skulle sjekke om vi fikk barnevakt og at vi gjerne ville komme om det ordnet seg slik. Jeg svarte at det ikke gikk pga avstanden og barnevakt, i mine øyne ei fin melding hvor vi videre ønsket dem en fantastisk dag og at vi måtte få til et møte i en senere anledning når det passer for begge parter. Fikk bare tilbake "det var dumt :("  

Dette er i flyavstand til en plass jeg bodde frem til ungdomsskolen, og vi har ikke hatt så veldig god kontakt de siste årene. Det fikk meg til å tenke, og når jeg studerte invitasjonen nærmere så viste det seg at det er i et område uten hotell eller noe annet + stor avstand fra kirke til lokale. Så da måtte vi altså ha punget ut med flybillett, hotell og taxi til og fra kirken og videre til festlokalet. Sikkert mellom 1000-2000 bare i taxi. Det ville blitt for dyrt.

Men nå har det seg jo også sånn at jeg ønsker å ha kontakt med henne, og vil veldig gjerne være i bryllupet hennes, siden vi sto hverandre så nær i mange år. Vi har gjort mye gøy ilag og har mange gode minner sammen. Vi var som søstre og når vi først ser/prater med hverandre så er det som om det var i går. Vi hadde god kontakt i flere år etter jeg flyttet, det er først siste årene at kontakten har blitt dårligere.

Turen kommer sikkert oppimot 6000-7000 kroner. Det har vi egentlig ikke råd til - men jeg har mulighet å tjene disse pengene ekstra uten for mye ekstra jobbing.

Så det jeg lurer på, går det an å spør om det er greit at vi kommer alikevel, eller vil det virke veldig rart? 

Jeg tror det ville betydd mye for henne, selv om det er 3-4 år siden vi så hverandre sist. Men samtidig så kommer hun til å ha mange gjester (som vi ikke kjenner)

Vi har et bryllup helgen før dette evt bryllupet, og helgen etter drar vi på ferie. Er det verdt det ??

Anonymkode: 6cf22...950

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, spør! Hun blir sikkert kjempeglad :)

Anonymkode: e4565...13a

Skrevet

Det skader ikke å spørre :) Kan hende du får nei, men hva har du å tape? :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...