Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte i en vikarstilling som ekstrahjelp like før påske, og jobbet fem-seks vakter ganske tett på hverandre etter opplæringen. Dette er i hjemmetjenesten, og innebærer dermed å kjøre rundt til brukerne. Området vi kjører i er ganske ukjent for meg, men jeg har fått en begynnende innsikt etter de vaktene jeg nå har jobbet. 

Pga. sykdom og nå eksamenstid får jeg en pause på ca. 2 måneder hvor jeg ikke jobber noe som helst. Er dette veldig dumt med tanke på det å huske hvordan jobben gjøres, huske å kjøre bil (kjører ingenting bil ellers) og lignende som hører til jobben? Har egentlig ikke anledning til å jobbe pga. seks store eksamener på et kort tidsrom, men er redd for å gjøre ting vanskelig for meg selv når jeg skal begynne å jobbe igjen i sommerferien. 

Anonymkode: b840d...9a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prioriter eksamene. De representerer framtiden, og jobben vil du likevel lære deg fort nok.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, stan skrev:

Prioriter eksamene. De representerer framtiden, og jobben vil du likevel lære deg fort nok.

Men tror du jeg kommer til å glemme de fleste rutiner og datasystemer etc. i jobben, hvordan jeg kjører bil og lignende på disse to månedene? Det har nå gått ca. fem uker og jeg synes det allerede virker fjernt. 

Skrevet

Det er som å sykle, det virker fjernt men med en gang du er tilbake, vil du huske det meste igjen. Det tar deg kanskje en dag eller to, men så er du tilbake som normalen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noe vil nok gå litt i glemmeboka, men ettersom du allerede er ny i jobben så er det nok også mye som gjenstår å lære. Både kjøreruter og om brukerne direkte. Ikke stress med dette, det kommer du raskt inn i - spesielt dersom du skal jobbe en god del i sommer.

Bruk tiden nå til eksamenene, og ta jobben og det som hører med til den når den tid kommer! Lykke til! :)

Anonymkode: 141a6...db5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men tror du jeg kommer til å glemme de fleste rutiner og datasystemer etc. i jobben, hvordan jeg kjører bil og lignende på disse to månedene? Det har nå gått ca. fem uker og jeg synes det allerede virker fjernt. 

Tro meg, du kommer fort inn i det igjen. Uansett fortere enn en som ikke har gjort det før. 

Jeg er borte fra jobben to måneder hvert år. Første dagen har jeg et vagt minne om at jobben innebærer masse ungdommer. Men før uka er omme er det som jeg var borte. 

Dette klarer du fint. Ikke bekymre deg. Jobb heller godt med eksamene. 

Lykke til. 

AnonymBruker
Skrevet

To måneder er da ingenting. Du er helt tilbake igjen i løpet av ett par dager. Jeg har snart vært borte i tre år... den er jeg spent på. 

Anonymkode: a2a1e...118

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...