Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke legg altfor mye vekt i astrologi og stjernetegn, jeg gjorde det, kan derfor veldig mye om det.

Det som er problemet er at man kan bli totalt forvirret av det, og gjøre feil valg. Det med om stjerne tegn passer sammen er relativt ut i fra hvordan oppvekst og barndom vi har hatt og mange andre sosiale faktorer!.

Men husk det folkens som er opptatt av stjernetegn, dere er aldri 100% ett stjernetegn.. Man kan være blanding av opptil flere, men med en felles nevner det stjernetegnet man er født i. Får å få skikkelige svar trenger man personlig astrologi, der fødselstedet, tidspunkt og breddegrader er gitt! Da får man vite ganske nøyaktig prosentene av zodiac'ene sine... :roll: høres litt forvirrende ut ja!

Det er også til og med snakk om ett zodiac tegn som har blitt utelatt i vestelig astrologi, skummelt fordi da kan det hende at du leser feil, fordi du egentlig er født i det tegnet som har blitt oppdaget!

Kunnskap er makt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:P Hei.

Dette er jeg HELT enig med deg i !!!

Man bør ha fødselstidspunkt, og fødested for å få klarhet i dette.

Som et eksempel kan jeg nevne: Ascendanten, som er den masken du viser omverdenen. Den har man som oftest i et helt annet tegn. Og den kan bli utregnet helt nøyaktig om man har sitt fødselstidspunkt, altså nøyaktig klokkeslett, + fødested.

Dette gjorde jeg for mange-mange år siden. Og jeg må si jeg ble imponert.

Anbefaler andre å gjøre det samme, hvis de virkelig er interessert.

Soltegnet viser KUN det generelle som er det typiske for de som er ekte barn av tegnet, noe som dessuten er sjeldent.

Selv er jeg forresten ikke typisk kreps, jeg har en del ILD i meg. Er koleriker, og det sier vel det meste.

Ukebladhoroskop, og andre generelle horoskop leser jeg aldri. For meg blir dette bare vås !!!

Men at astrologi er spennende, det er helt sikkert !!!

Venus. :blunke:

Skrevet

Når kvinner tviholder på astrologi så er det for å overleve i en gal verden.

Gjest Nathalie
Skrevet

Det ble visst litt for mye for meg dette...

Hva er alle disse rare navnene og tingene vi skal se opp for og vite og sånn da?

Gir opp jeg, jeg tror på meg selv, jeg! :roll:

Gjest Venus, ikke innlogget
Skrevet

8)

Er det ikke det vi alle prøver Waco ???

Å overleve i en gal verden...

Hva eksakt er det DU gjør for å overleve ???

Dessuten: Alle mennesker tror på noe. Et eller annet. Hva tror du på ???

Interessant spørsmål dette... Hva som holder oss "gående" liksom. Hm - - - -

Venus. :blunke:

Gjest Duchess
Skrevet

Nemlig, det er derfor det er ganske tragisk hvis man fullt og helt stoler på et horoskop og tror at alt i et horoskop absolutt må stemme med vedkommende som innehar stjernetegnet.

Skrevet

Hei.

Enig med deg ovenfor her, - det ville jo være for tragisk !!! :sur:

Men opp til hver enkelt allikevel...

Selv har jeg aldri hverken lest eller trodd på såkalte horoskoper.

De er altfor generelle. Vås spør du meg... :blunke:

Venus.

Gjest Duchess
Skrevet

Hva er det du sier for noe Venus ?

Hvorfor leser du astrologi og synes det er interessant da, om du ikke tror noe på horoskop ?

Skrevet

HEI !!! :o

Jeg ventet på dette fra deg. :roll:

Jeg begynner også å bli vant til å gjenta meg selv ovenfor deg. Hvilken del er det egentlig du ikke klarer å få med deg ???

Altså, nok en gang: Jeg hverken leser, ELLER har tro på horoskop i ukeblader eller andre steder. De er altfor generelle, og tar KUN for seg soltegnet vårt. Oppfattet ???

Men jeg respekterer at andre både leser, og i tillegg har tro på det...

Hva med deg ?

"Hoderistende" hilsen fra Venus. Men fortsatt smilende... :ler:

Gjest Duchess
Skrevet

VENUS!

okay, nå begynner jeg å bli ganske irritert over tonen din.

Den kan du godt legge av deg, den hører ikke hjemme noen plass. :evil:

Mulig jeg misforstår deg og du misforstår deg, men vi trenger ikke ha en ekkel tone når vi skriver innlegg likevel, eller trives du med det ????

Du skriver ganske så motstridende ting, som jeg har sagt i et innlegg tidligere.

Så vi er tydeligvis to om å ikke få med oss ting.

Du sier du ikke tror noe på horoskop, javel, men hva kaller du horoskop som ikke blir stilt i ukebladene da, det er jo horoskop det også, eller hur ?

De kaller seg jo astrologer i ukebladene også, det jeg SPØR deg om, er hva du kaller "horoskop" som ikke blir stilt i ukeblader, men andre steder, som også tar for seg soltegnet ?

For det er vel også horoskop?

Det må da for pokker gå an å kunne diskutere som voksne mennesker uten å svare på en slik måte som du gjør som om jeg var helt tilbakestående.

Og du..om du har tenkt å fortsette med den nedlatende tonen din som om jeg var helt idiot, kan du la vær å svare. spar deg.

Gjest TolvteHus
Skrevet

Seriøs astrologi bygger på en svært komplisert erfaringsvitenskap, hvor et seriøst og riktig utarbeidet horoskop, er basert på svært arbeidskrevende analyser. Det er kun et fåtall personer i hele Norge, som behersker kunnskapen.

Men en riktig horoskop, har en forbløffende "treffsikkerhet", for mange sider i et menneskes liv, både kjærlighet/forhold, jobb, familie osv.

Poenget er at det ukebladene bygger på, er svada og vrøvl. Det er ikke mulig å stille et seriøst horoskop med noen få linjer!

For øvrig: Ligg unna han derre kineseren Hai Ling i Oslo, han er en useriøs og kunnskapsløs "kremmer", som bare tenker egen-PR og penger.

Skrevet

:D

Jeg støtter meg 100% til personen ovenfor her som sier at seriøs astrologi er en vitenskap !!! For DET er det. :blunke:

Venus.

:D

• 3 måneder senere...
Skrevet

I astrologien stiller man horoskop, enten det er et fødselshoroskop, horoskop over parforhold etc..

Zodiaktegn og stjernetegn er det samme.

Det som de fleste kaller for "stjernetegnet sitt", er det stjernetegnet som Solen var i den dagen de ble født. Solens plassering er viktig, men den er bare en del av horoskopet. Solen bruker også ca. en mnd. gjennom hvert stjernetegn, og det sier seg selv at alle som er født i løpet av mnd. ikke kan være sååå like.

Det stjernetegnet som kikket opp over horisonten i fødselsøyeblikket ditt, kalles ascendanten. Den forteller om hvordan du ter deg og kler deg, ditt utseende og image, filteret som alle dine egenskaper og karaktertrekk går gjennom og danner din sosiale personlighet.

Det tegnet som Månen var i da du ble født forteller om din emosjonelle natur, hva som gjør deg trygg og hva som sårer deg. Det forteller om vaner og uvaner, og hvilke "beskyttelsesteknikker" du benyttet deg av som barn for å vokse opp uten å miste deg selv. Det forteller om ditt forhold til hovedsomsorgsperson, og hva du søker for å dekke dine følelsesmessige behov. +++

I tillegg til Solen, Månen og Ascendanten, så har du Merkur; planeten for kommunikasjon, Venus; etikk, estetikk og erotikk, Mars; vilje, kraft og lidenskap, Jupiter; "den store lykkebringeren" Saturn; "den strenge læremesteren", pluss de ytre plantene Uranus, Neptun og Pluto.

Horoskopet er også delt inn i hus, som kort sagt illustrerer ulike livsområder. For å regne ut hvilke tegn husspissene er i må man vite sted og tid, og dermed vil horoskopet med en gang bli mer personlig.

Mennesker født på samme dag har ikke alle sammen f.eks Solen i samme hus (og dermed har nytte og glede av å bruke sine evner på ulike livsområder...)

Jeg måtte bare få sagt det.

Pisces ;)

Skrevet
Seriøs astrologi bygger på en svært komplisert erfaringsvitenskap, hvor et seriøst og riktig utarbeidet horoskop, er basert på svært arbeidskrevende analyser. Det er kun et fåtall personer i hele Norge, som behersker kunnskapen.

Men en riktig horoskop, har en forbløffende "treffsikkerhet", for mange sider i et menneskes liv, både kjærlighet/forhold, jobb, familie osv.

Poenget er at det ukebladene bygger på, er svada og vrøvl. Det er ikke mulig å stille et seriøst horoskop med noen få linjer!

For øvrig: Ligg unna han derre kineseren Hai Ling i Oslo, han er en useriøs og kunnskapsløs "kremmer", som bare tenker egen-PR og penger.

kunne ikke være mere enig, har faktisk studeret astrologi i nogle år i udlandet, og det er forbløffende korekt hvis man har alle data rigtig, føde sted, tid, mm men ugeblade horoskop er kun for morro skyld, og hvis vi går tilbage til østen så som kina ja da var det brugt for over 2000 år siden..

jeg kan faktisk sige så meget at folk som har en del forstand på stjernetegne kan efter at ha udvekselt et par sætninger med mig sige mig hvad tegn jeg er født kan føles lidt tamt engang imellem at man er som en åben bog :D men heldigvis kun for nogle

Skrevet

Veldig interessant - men hvordan finner man ut av dette da? Vanligvis vet man ikke hvor planetene var eller alt det andre - men vet bare hvilket stjernetegn man er født i. Nå har jeg lest litt om mitt stjernetegn - og syntes det stemte veldig bra med hvordan jeg er- men det kunne jo være morro å vite det med hvilket element man er.....ascedanten og planetene.......kan man finne ut dette på nettet?

Lille meg 2

Skrevet

hei lille meg

for at finde ud af alt må man have følgende oplysninger

1 føde sted f.eks oslo

2 tid for fødsel 03021960

siden er der flere måder at gøre det på jeg har f.eks købt mig et program som koster skjorten som regner det ud ellers kan man gøre det manuelt

her er en hjemmeside som kan hjælpe lidt

men skal man have et ordentligt hooroskop da koster det penge*S*

www.astrocenter.com

Gjest Anonymous
Skrevet
Soltegnet viser kun det generelle som er det typiske for de som er ekte barn av tegnet

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke forstår hva du prøver å fortelle med dette her :o

Ja, man kan ha forskjellig tegn i sol, måne og planetene. Dessuten er ingen ett produkt av bare ett tegn. Hver enkelt planet symbliserer spesielle trekk og egenskaper i vår personlighet. Og man skal ikke bagatellisere solens verdi i et horoskop, for den er en av de to himmellegemene.

Solen symbliserer det vi utvikler oss mot, gjennom hele vår utvikling.Den er sentrum i oss, søker å integrere de forskjellige sidene ved vår natur, skape helhet, personlighet og identitet.

Solen er energi, vilje og målbevissthet.

Den er maskulin, kan symbolisere din far eller andre mannlige pers med sterk innflytelese på ditt liv.

Skrevet

Oops, skrev innlegget under Gjest jeg... Glemte å logge meg inn :oops:

Skrevet

Nå har jeg vært inne på den linken du skrev Ann Forup, og fyllte ut med de opplysningene jeg hadde . Og du store verden så godt det stemte! Jeg er en veldig typisk Jomfru på godt og vondt *ler*.....

Var faktisk litt nifst også....for det stod ting der om å bli følelsesmessig utnyttet, og å velge riktig ......og det er ting som opptar meg for tiden .....og da å lese det i horoskopet .......

man skal jo ta alt med en klype salt da .....men noe stemmer .....

Lille meg 2

Skrevet

hei lille meg

fint :D at du kunne bruge siden ja det kan være ganske skummelt når man læser om en selv og det stemmer :D at være tvilling er jo ikke så værst bor med en :D

Selv er jeg vædder og har både sol og måne i samme tegn har kun 2 andre tegn som har indflydelse i mit tegn og det er ganske sjældent det sker faktisk så når man læser om vædderen gennerelt så passer det oftes perfekt til mig :D

hvis du synes emnet er spændene så er der masser af bøger på bibloteket som er fine at læse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...