Gå til innhold

Føler mye mangler i livet, jeg er fortsatt student.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en ung herre på 24 år som er student. Jeg føler virkelig det er mye som mangler i livet. Jeg føler meg eldre (i hodet) enn mange andre jevnaldrende medstudenter, derfor mest sannsynlig det under plager meg. 

Det som plager meg:

a) Jeg aner virkelig ikke hvor jeg ender opp når jeg er ferdig student

b) Jeg ønsker å få kjæreste

c) Jeg ønsker egen familie og føler virkelig tiden går. 

d) Blir ulykkelig når jeg er på FB og ser "fine" kjærestebilder. 

e) Jeg skulle bare ønske jeg var i en annen situasjon, men utdanning er selvsagt viktig. 

Blir så deprimert av dette her. Vanskelig å føle noe lykke! 

Anonymkode: 7e80c...455

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer ikke til å være student evig. 

Å få kjæreste er overkommelig for nærmest alle så med mindre det er noe veldig spesielt med deg så klarer du det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymSjiraff skrev:

Du kommer ikke til å være student evig. 

Å få kjæreste er overkommelig for nærmest alle så med mindre det er noe veldig spesielt med deg så klarer du det. 

Så det er helt innafor å hate litt studentlivet?

ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Ja!

Jeg er helt lik som deg og student på 22 år.

Anonymkode: 2b17c...fbc

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ts

Selvsagt, det er vel nå i eksamensperioden det kan være virkelig kjipt å være student.  Men ting ordner seg om du bare jobber målrettet for å få det du ønsker. Det er ikke noe man kan si til hvem som helst, men det er jo helt sant når det kommer til en som ønsker seg et helt vanlig liv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo bare 24 år. Dette kommer med tiden. 

Dersom du virkelig ønsker en kjæreste nå, hva er det du gjør for å få det? Og hvordan er det du føler deg eldre enn de andre? Du kan jo søke noen andre enn medstudentene dine. Selv om du nok skiller deg litt ut på studiet ditt, så finnes det flere likesinnede på andre studier, og også på helt andre arenaer. 

Jeg vet ikke... Jeg ser problematikken, men samtidig trenger du jo ikke å leve et typisk studentliv bare fordi du er student. Du trenger ikke sette livet på vent bare fordi du er i utdanning.

Anonymkode: b9053...bc0

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo bare 24 år. Dette kommer med tiden. 

Dersom du virkelig ønsker en kjæreste nå, hva er det du gjør for å få det? Og hvordan er det du føler deg eldre enn de andre? Du kan jo søke noen andre enn medstudentene dine. Selv om du nok skiller deg litt ut på studiet ditt, så finnes det flere likesinnede på andre studier, og også på helt andre arenaer. 

Jeg vet ikke... Jeg ser problematikken, men samtidig trenger du jo ikke å leve et typisk studentliv bare fordi du er student. Du trenger ikke sette livet på vent bare fordi du er i utdanning.

Jeg gjør ingenting for å få meg kjæreste. Har tenkt en stund, at, plutselig så skjer det, altså at det skjer av seg sjølv. Jeg ser jo at dette må være en myte, for det skjer jo ikke masse på den fronten.  Enig ?

Vanskelig å beskrive hvordan, veldig mange medstudenter er 19-20 år. Slik jeg ser det så utvikler man seg en del på årene fra 19-24. Jeg er bachelor student også, så de litt modnere "masterstudentene" omgås jeg sjelden. 

Forstår, men noe annet liv enn et typisk studentliv er vanskelig å få til -  da all tid går til studiet. 

Og ja, livet har vært på vent de siste 2 årene! Uten tvil. 

Skrevet

Dette er vanlige tanker å ha når man er student og 24 år. Det er mange som føler at de kanskje heller skulle hatt "tingene på stell" med kjæreste, fast bopæl, fast jobb, god lønn og muligheten til å reise og stifte familie. Dessverre fungerer ikke livet sånn. For det første så kan man ikke velge i hvilken rekkefølge ting skal skje, og man kan ikke forvente at alt skal komme på en gang. Det er nok ikke studenttiden din som gjør at du ikke kan stifte familie, få deg kjæreste, etc. Det er jo mange som er i faste forhold, eller har barn som studenter. Lett er det ikke, men det går. 

Forøvrig syns jeg du burde fokusere på det positive. Du kommer ikke til å studere til evig tid, en gang kommer du ut i fast jobb og kommer til å savne den tiden du var fri og frank. Du kommer til å savne lange kvelder på lesesalen og muligheten til å sove lenge. Du kommer til å savne fest og moro, og at dagene var svært uforutsigbare. Du bør sette pris på denne tiden! Kjæreste, forhold, familie, jobb kommer etter hvert. Det skjer. Og når det skjer vil det være en fin ny epoke i livet. 

Livet er ikke på vent - dette er livet, det er bare et annet liv nå enn det du vil ha senere. Om du virkelig savner en kjæreste i livet ditt, kan du jo maksimere sjansene for å møte noen. Delta på sosiale aktiviteter, spør om venner kan introdusere deg for single venner, prøv datingapper, etc. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør ingenting for å få meg kjæreste. Har tenkt en stund, at, plutselig så skjer det, altså at det skjer av seg sjølv. Jeg ser jo at dette må være en myte, for det skjer jo ikke masse på den fronten.  Enig ?

Vanskelig å beskrive hvordan, veldig mange medstudenter er 19-20 år. Slik jeg ser det så utvikler man seg en del på årene fra 19-24. Jeg er bachelor student også, så de litt modnere "masterstudentene" omgås jeg sjelden. 

Forstår, men noe annet liv enn et typisk studentliv er vanskelig å få til -  da all tid går til studiet. 

Og ja, livet har vært på vent de siste 2 årene! Uten tvil. 

Tja, jeg vil si at det er ganske usannsynlig at det bare "skjer" når du ikke befinner deg på en arena med likesinnede mennesker du finner interessante. Det kan jo hende, men du må nok "komme deg litt ut der" for at det skal skje noe i nær fremtid. Det finnes mange modne og intelligente kvinner i denne aldersgruppen. 

Dersom du føler at du ikke kan ta deg tid til det forstår jeg at det er kjipt, men husk at studietiden ikke bare dreier seg om å studere. Det dreier seg også om opplevelser og erfaringer, der det sosiale aspektet ofte er viktig. Du bestemmer selv, men poenget mitt er vel at du ikke  ha det slik om du ikke har lyst. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig trist at du sier livet har vært på vent i 2 år. Tiden får vi jo aldri tilbake og for min del har ulike livsperioder gitt meg noe selv om det også har vært motgang.

I studietiden fikk jeg via en studentorganisasjon mange venner og bekjentskap fra ulike studieretninger. Jeg hadde det så gøy med disse menneskene og jeg ble også utfordra fordi jeg møtte mennesker som var så ulike fra den studieretningen jeg gikk på. Nå er jeg i arbeidslivet og omgir meg en svært homogen gruppe mennesker og savner virkelig mangfoldet fra studietiden. Men for all del, det er mye fra studentlivet jeg ikke savner som eks eksamenspresset...

Håper du finner noe som gir deg mening i den livsfaser du er i nå slik at du kan leve i nuet og ikke sette livet på vent:)

Anonymkode: 2955a...3b8

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en ung herre på 24 år som er student. Jeg føler virkelig det er mye som mangler i livet. Jeg føler meg eldre (i hodet) enn mange andre jevnaldrende medstudenter, derfor mest sannsynlig det under plager meg. 

Det som plager meg:

e) Jeg skulle bare ønske jeg var i en annen situasjon, men utdanning er selvsagt viktig. 

Hei på deg Kjære mannlige student på 24 år 😃 

Har du hørt everybody is free to wear sunscreen av baz luhrman? Finnes på youtube. Sett den på. Hør på teksten. 

Den er fra meg til deg :)) 

Så vil jeg bare avslutte med,

...jeg aner virkelig ikke hvor jeg befinner meg om 1-2-3-6 år 

og jeg tror aldri jeg vil klare å stole nok på noen igjen til å tørre å få kjæreste, igjen.

Jeg har ingen nær familie igjen jeg kan ha kontakt med.

Jeg kan ikke ha facebook OG jeg skulle så veldig ønske at JEG var student, at jeg hadde eller kunne ta en utdannelse.

Jeg kan fokusere på alt dette negative om jeg ønsker å bli enda mer fortapt, men jeg gjør ikke det, fordi det tar vekk den energien jeg kan bruke på det lille jeg har igjen av fremtid. 

Stoor klem fra kvinne 34år.. 

Du er enda ung, du er 24år, nyt tiden din og bruk den godt. Plutselig en dag så kan livet ditt forandre seg på en gammeldags 10øring fra det du har nå, til absolutt ingenting.

Anonymkode: 270db...0ca

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det som plager meg:

B) Kjæreste kommer og går, jeg har hatt 6 kjærester de siste 5 årene , det kommer bare helt plutselig, men du må nok gå ut der selv og by på deg. Kvinner tar lite initiativ

C) Du er 24 år. Du trenger overhodet ikke starte en familie når du er så ung, lev livet, gå på fest, ha det morsomt med venner. Syns det er trist å se de som absolutt skal lage familie tidlig i 20-årene og får alt ansvar  og styr i så tidlig alder, for så å bryte opp i 30 årene uansett

D) Ikke la deg påvirke, facebook er ofte en illusjon og gjenspeiler ikke det virkelige liv, heller folk som later som at livet er perfekt

E) Utdanning er viktig ja, bli ferdig med den !

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, NewInTown skrev:

Dette er vanlige tanker å ha når man er student og 24 år. Det er mange som føler at de kanskje heller skulle hatt "tingene på stell" med kjæreste, fast bopæl, fast jobb, god lønn og muligheten til å reise og stifte familie. Dessverre fungerer ikke livet sånn. For det første så kan man ikke velge i hvilken rekkefølge ting skal skje, og man kan ikke forvente at alt skal komme på en gang. Det er nok ikke studenttiden din som gjør at du ikke kan stifte familie, få deg kjæreste, etc. Det er jo mange som er i faste forhold, eller har barn som studenter. Lett er det ikke, men det går. 

Forøvrig syns jeg du burde fokusere på det positive. Du kommer ikke til å studere til evig tid, en gang kommer du ut i fast jobb og kommer til å savne den tiden du var fri og frank. Du kommer til å savne lange kvelder på lesesalen og muligheten til å sove lenge. Du kommer til å savne fest og moro, og at dagene var svært uforutsigbare. Du bør sette pris på denne tiden! Kjæreste, forhold, familie, jobb kommer etter hvert. Det skjer. Og når det skjer vil det være en fin ny epoke i livet. 

Livet er ikke på vent - dette er livet, det er bare et annet liv nå enn det du vil ha senere. Om du virkelig savner en kjæreste i livet ditt, kan du jo maksimere sjansene for å møte noen. Delta på sosiale aktiviteter, spør om venner kan introdusere deg for single venner, prøv datingapper, etc. 

Klokt innlegg @NewInTown!

Det er bare vanskelig å godta at sånn er livet akkurat nå - mens jeg lengter etter noe annet.  Jeg burde absolutt maksimere sjansene for å møte noen, så enkelt - men likevel så vanskelig....

-ts 

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg vil si at det er ganske usannsynlig at det bare "skjer" når du ikke befinner deg på en arena med likesinnede mennesker du finner interessante. Det kan jo hende, men du må nok "komme deg litt ut der" for at det skal skje noe i nær fremtid. Det finnes mange modne og intelligente kvinner i denne aldersgruppen. 

Dersom du føler at du ikke kan ta deg tid til det forstår jeg at det er kjipt, men husk at studietiden ikke bare dreier seg om å studere. Det dreier seg også om opplevelser og erfaringer, der det sosiale aspektet ofte er viktig. Du bestemmer selv, men poenget mitt er vel at du ikke  ha det slik om du ikke har lyst. 

Finnes nok mange modne kvinner ja, men hvor er de? Jeg er egentlig en ganske sosial fyr og møter mye forskjellige mennesker, men få som "appellerer" til meg.. Jeg er nok på feil arena! 

Jeg ser mange som kan virke interessante også, men er vanskelig at det man kommer i prat på en naturlig måte. Sjelden er disse jentene på byen også.  Det som er litt synd... 

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, squidboy skrev:

B) Kjæreste kommer og går, jeg har hatt 6 kjærester de siste 5 årene , det kommer bare helt plutselig, men du må nok gå ut der selv og by på deg. Kvinner tar lite initiativ

C) Du er 24 år. Du trenger overhodet ikke starte en familie når du er så ung, lev livet, gå på fest, ha det morsomt med venner. Syns det er trist å se de som absolutt skal lage familie tidlig i 20-årene og får alt ansvar  og styr i så tidlig alder, for så å bryte opp i 30 årene uansett

D) Ikke la deg påvirke, facebook er ofte en illusjon og gjenspeiler ikke det virkelige liv, heller folk som later som at livet er perfekt

E) Utdanning er viktig ja, bli ferdig med den !

Du virker å ha litt peiling!

B) Jeg er elendig å by på meg selv. Er dette et must? Er mer interessert i å bli kjent med jenta og stille henne spørsmål - er ELENDIG når jeg skal fortelle / by på meg selv. Tips?!

C) Ja! Å starte egen familie nå- er ikke ideelt for meg, er enig i det. Men av en eller annen grunn er det dette jeg lengter etter. 

D) Bra tips!

E) Ja.  

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du i hovedsak trenger å finne noen med lignende verdier. Finnes det noen saker du er opptatt av? Hva med å i så fall bli med i en organisasjon eller to?

Anonymkode: c8086...8a9

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du i hovedsak trenger å finne noen med lignende verdier. Finnes det noen saker du er opptatt av? Hva med å i så fall bli med i en organisasjon eller to?

Er vel som folk flest, har forskjellige interesser. Glad i trening, fotball, fjell, fiske, være ute. Er fleksibel og åpen for det meste. Hm.. 

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du i hovedsak trenger å finne noen med lignende verdier.

Er opptatt av å være et godt medmenneske, rettferdig og ærlighet. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er vel som folk flest, har forskjellige interesser. Glad i trening, fotball, fjell, fiske, være ute. Er fleksibel og åpen for det meste. Hm.. 

Ingen politiske, humanitære eller andre saker som opptar deg, altså? Kan forsåvidt være filosofiske, vitenskapskritiske e.l. saker også. Tenker en har større sjanse for å finne andre en har dypere ting til felles med ved å være med i foreninger som handler om slikt.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen politiske, humanitære eller andre saker som opptar deg, altså? Kan forsåvidt være filosofiske, vitenskapskritiske e.l. saker også. Tenker en har større sjanse for å finne andre en har dypere ting til felles med ved å være med i foreninger som handler om slikt.

Er dessverre ikke mer politisk engasjert enn mannen i gata. Holder meg oppdatert på politikk, men er super-gira på politikk. Det har jeg erfart gjennom "skolepolitikken" da jeg prøvde å engasjere meg litt der. 

Kan ikke helt se for meg hvilke(n) organisasjon jeg passer til... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...