Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jobber i Oslo og foreldrene mine bor 55 mil unna. I jula skulle jeg hjem og har "spart" ferie til romjula, samt at jeg har sagt hver gang det har vært snakk om ferie at jeg har spart feriedager til romjula uten å møte motbør på dette.

Så rett før jul når det blir snakk om jobbing i jula og jeg sier jeg skal til hjemstedet og ordner det jeg må derfra (har bærbar PC og nett) får jeg beskjed om at i romjula skal det jobbes.

Kjører 110 mil og for å være hjemme to dager. Møter på jobb mandag og da er sjefen plutselig så gem: Kan da ta det litt fra og til i romjula - torsdag og fredag stenger vi og ellers kan man jo bare slenge innom ved behov.

Kunne sparket han hardt i ballene! :evil: Hvorfor pokker kunne jeg da ikke få fri når jeg trengte det, slik at jeg kunne vært hjemme litt lenger og sett tantungene mine som jeg ser kun et par ganger i året?

Har ikke noe glede av fri nå jeg - samboern har dratt til sin familie og blir der til nyttår og jeg har null glede av å sitte hjemme i Oslo mutters alene. Venner og bekjente er hos familie og er ikke her.

Forbanna drittsekk! Sitter på jobb å diller - er nesten ingenting å gjøre her - og er så sint at jeg nesten griner.

Holder på å oppdatere CVer på stillingsbasene for dette gidder ikke jeg. Maktsyke møkkamenn :evil:

Videoannonse
Annonse
Gjest tråd-starter
Skrevet

På meg virker det som en ren maktdemonstrasjon: Du er her når jeg sier du skal være her.

Dritsekker! Jeg vil ikke være her mer - vil ha ny jobb NÅ.

Men, så tenker vi på å prøve å få unge. Tenkte å slutte med prevensjon etter sommeren. Og det passer dårlig med å skifte jobb.... Da kan jeg jobbe et nytt sted bare et lite år før jeg muligens må ha permisjon (hvis jeg finner en ny jobb fort og hvis vi blir gravid fort). Det er vel kanskje ikke så lurt?

Skrevet

:trøste:

Enig med deg,- han skulle hatt seg et kraftig ballespark!

Skrevet

Tror det blir en vurdering du og mannen din må gjøre når du ikke er farget av følelsene som rir deg akkurat nå :wink:

Gjest tråd-starter
Skrevet

Nå kom den dusten av en sjef dinglende innom. Blid som ei sol og inviterte til lunsj ute. Jeg avslo - har med niste. Ikke faen om jeg skal sitte å koseprate og dalle med han.

Bare jeg får roa meg litt skal jeg si at jeg ikke helt kan forstå hvorfor det var var så viktig at jeg måtte tilbake til mandag 8.00 når vi får fri likevel og at jeg ikke vil ha fri nå - har ikke noe å gjøre likevel.

Aller helst ville jeg sparket han veldig hardt midt på :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel...åpenbart er sjefen en dust.

Men det fokuseres så mye på at han er en mann også.

Tipper jeg hadde fått så ørene hadde flagret om jeg hadde snakket om den maktsyke kjerringa som er min sjef, og hvordan jeg gjerne skulle sparket henne i f*tta.

Gjest Anonymous
Skrevet

bra du tar med deg alle mannfolka, og drar alle over en kam. Viser bare hvor voksen du er og hvordan damer er så veldig mye bedre. Tror du ikke det finnes kvinnlige sjefer som oppfører seg som en skikkelig bitch? Tror du hadde kommet bedre ut som du hadde startet en tråd som het " maktsyke møkkasjefer"

Skrevet
Nå kom den dusten av en sjef dinglende innom. Blid som ei sol og inviterte til lunsj ute. Jeg avslo - har med niste. Ikke faen om jeg skal sitte å koseprate og dalle med han.

Bare jeg får roa meg litt skal jeg si at jeg ikke helt kan forstå hvorfor det var var så viktig at jeg måtte tilbake til mandag 8.00 når vi får fri likevel og at jeg ikke vil ha fri nå - har ikke noe å gjøre likevel.

Aller helst ville jeg sparket han veldig hardt midt på :evil:

Jeg ville spurt han ut om dette!!! Forklart din situasjon, og sagt at dette var uholdbart for deg!!!

Gjest Anonymous
Skrevet
bra du tar med deg alle mannfolka' date=' og drar alle over en kam. Viser bare hvor voksen du er og hvordan damer er så veldig mye bedre. Tror du ikke det finnes kvinnlige sjefer som oppfører seg som en skikkelig bitch? Tror du hadde kommet bedre ut som du hadde startet en tråd som het " maktsyke møkkasjefer"[/quote']

Beklager på det dypeste om jeg midt i raseriet ikke korrekturleste mine formuleringer nøye og innstendig før jeg la det ut.

Tror enkelte mennesker har et unødvendig sterkt behov for å vise sin makt uansett kjønn - tror ikke det er kjønn som avgjør, men personlighet. Og, dette var ikke ment som et innlegg for å stadfeste at alle menn er hverken møkkamenn eller har et utpreget maktbehov (eller at kvinner er omvendt).

Så, for å stadfeste det en gang for alle, sjefen min på det nåværende tidspunkt, som er mann, kvalifiserere akkurat ved denne maktdemonstrasjonen (men dog ikke bestandig i all sin oppførsel) til betegnelsen MØKKAMANN -hvillke er et barnslig uttrykk som jeg selvfølgelig helst burde bytte ut med en mer voksen rasjonell betegnelse, spesielt siden jeg er 33 år, i en ledende stilling innen kommunikasjon og vanligvis ganske voksen.

MEN siden jeg forsatt er rasende og hensikten med dette innlegget ikke er hvordan jeg "kommer ut" eller ikke driter jeg i hvordan jeg "kommer ut", kaller han MØKKAMANN og ringer til mamma :sinna:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville spurt han ut om dette!!! Forklart din situasjon, og sagt at dette var uholdbart for deg!!!

Skal gjøre det! Må bare bli litt mindre sint først slik at jeg kan være rasjonell og saklig...

Skrevet

Definitivt noe jeg ville tatt opp. Forøvrig trodde jeg det var vanlig at man søkte om ferie i jula, og at dette var ordnet skriftlig god tid i forveien. Slik er det ihvertfall på mine jobber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...