Gå til innhold

Når far sier nei til medisinering (diagnose)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fagfolk er usikre på om adhd utvikler autistiske trekk hos barnet (mange). Så de ønsker å se om autismen forsvinner ved bruk av medisiner for da er ikke barnet innenfor autisme. Hvis medisinen ikke endrer autismen så vet de at barnet er innen for autisme. 

Vi har felles foreldreansvar og jeg vil gjerne prøve for å se slik at barnet evt. får diagnosen den har eller i verste fall får diagnosen uten å være autist. 

Erfaringer? 

Anonymkode: 50817...ec8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ville jeg bedt de samme fagfolkene som utreder barnet innkalle til et møte med far og forklare problemstillingen klart og tydelig. Målet er at barnet får riktig diagnose, det er ikke tatt stilling til medisinering ut over diagnostisering forstår jeg, da er det klart at far ikke skal få lov til å stikke kjepper i hjulene. Skjønner han ikke at han skader barnet når han setter seg på bakbeina?

Jeg vet faktisk ikke hvordan dette fungerer juridisk, men er helt sikker på at dette kommer du til å få hjelp til å ordne opp i. Lykke til!

• Liker 5
Skrevet

Her måtte fagfolk inn på banen og snakke med eksmannen min slik at barnet fikk den hjelpen hun trengte (medisinsk sett). Det tok endel måneder med overtaling og regelrett masing fra min side før han gikk med på et møte med fagfolk.  

Målet her er jo at barnet ditt får riktig diagnose slik at barnet kan få riktig støtte og behandling i fremtiden. 

Juridisk sett vet jeg ikke hva du får gjort da det ikke gikk så langt i min sak.

Lykke til, Jeg vet hvor vanskelig det er når den ene parten setter seg på bakbena. 

AnonymBruker
Skrevet

Man bruker medisiner for å gi mennesker et bedre liv. Ikke for å teste diagnoser. Hvis medisinen hjelper mot adhden og autismevanskene, så er det jo supert. Hvis dere tester og finner ut at han ikke har autisme, skal dere da fortsette med medisiner? Hvis han har autismevansker, så må han jo få hjelp til de vanskene selv om det er adhd som forårsaker det.

Anonymkode: b24a6...a0f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...