Gå til innhold

Prioritet på barnehageplass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg og sønnen min har flyttet til en ny kommune, og har søkt alle barnehagene omkring, med søknad fra juni. Vi fikk (heldigvis) plass i én av de, men ikke før 6. august.
Problemet er naturligvis at jeg starter i jobb i juni, og vet ikke hva jeg skal gjøre med sønnen min i sommer. Er aleneforsørger, og det finnes ingen dagmammaer i området, jeg er alene (ingen slektninger e.l) og kjenner ingen her jeg bor. Ikke har jeg råd til å betale for dagmamma i juni og juli heller, da jeg er ferdig student nå i mai. Blir jeg hjemme, mister jeg også denne jobben, da det er en NY jobb, og jeg starter i juni, eller så starter jeg ikke i det hele tatt.

Uansett, jeg har vært i kontakt med samtlige barnehager og har hatt en god tone med den ene barnehagen, som til min store glede sa at de hadde plass til sønnen min allerede fra juni, så jeg skulle bare bytte over "ønskene" mine på barnehageplass sa henne, og ringe henne dagen etter. Dagen etter (altså i går), ringte jeg for å ordne dette, og da sier hun at beklager, det har kommet inn søknad denne dagen om noen som må prioriteres før meg. (kode 50, flykningfamilie). Mens jeg "bare" er kode 70, aleneforsørger. Og det jeg lurer på er hva er det som gjør at koden min havner bak? Jeg er ikke på noen som helst måte mer egnet til å gå ubetalt hjemme jeg, jeg får ikke en krone fra nav hele sommeren for å gå hjemme. Synes bare dette er veldig trist, og vi er i en utrolig vanskelig situasjon nå. Er det noen som kan forklare meg disse prioriteringene og hvorfor jeg ikke prioriteres likevel?

Anonymkode: 2fead...8aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...