AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #1 Skrevet 12. mai 2017 Jeg vurderer sterkt å utdanne meg som sosionom, men har et par spørsmål i forhold til dette. Jeg vil også aller helst opparbeide meg til en mulig lederstilling etterhvert. Mitt første spørsmål er følgende: Om jeg tar bachelor innenfor sosialt arbeid og vil videreutdanne meg, er det smartest å ta en mastergrad innenfor det samme? eller å bli klinisk sosionom? Jeg er nemlig veldig usikker på hvilken videreutdanning jeg burde ta for å være best mulig kvalifisert og etterspurt i jobbmarkedet. Jeg lurer også på om det er noen kurs jeg burde ta om jeg vil ha kvalifikasjoner for en lederstilling etterhvert? Ble veldig mange spørsmål på en gang her, men håper noen med erfaring innenfor temaet kunne svart meg Anonymkode: 1c890...fa0
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #3 Skrevet 2. juni 2017 Hvis ønsket ditt er lederstilling anbefaler jeg deg heller å gå typ økonomi og ledelse. Master i sosialt arbeid = klinisk sosionom, men med denne utdannelsen kvalifiserer du deg ikke til lederstillinger da det ved slike stillinger ofte etterspørres utdanning og erfaring innen ledelse. Hvis du først vil bli sosionom, og faktisk jobbe som dette før du evt. vil jobbe som leder anbefaler jeg deg å ta en bachelor i sosialt arbeid - for så å senere ta videreutdanning innenfor ledelse. Anonymkode: 1f44e...176
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå