Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte i en ny jobb 1 April og jeg trives helt greit, men jeg må bruke ca halve lønna mi på reising til og fra jobb, da det ligger litt keitete til. Så etter bolig, regninger og mat er betalt så er jeg i null.
Nå har jeg fått tilbud om en jobb som er bokstavelig talt rett utenfor døra og har samme timene og samme lønn. Jeg har veldig lyst å ta denne jobben men samtidig føler jeg at jeg har kastet vekk den første arbeidsgiverens tid og ressurser og føler meg noe skyldig for i det heletatt vurdere å bytte jobb allerede nå.

Er dette ok å gjøre?

Anonymkode: af9ca...2a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok byttet jobb om jeg var i din situasjon. Desuten har alle arbeidsgivere prøvetid, og det er ikke unormalt at folk slutter i denne perioden. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde bytta.

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det grreit å bytte. En arbeidsgiver vil ha riktig ansatt påb rett plass. I det lange løp vil de tape mer på å ha feil ansatt til feil tid enn resursene de har brukt i oppstartsfasen.

Din samvittighet over andres resursbruk på deg er typsik for kvinner, beklager å måtte si det, men dette er til en viss grad kjønnsbestemt og en viktig faktor i hvorfor kvinner tjener mindre enn menn.

Anonymkode: 9d11f...842

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det grreit å bytte. En arbeidsgiver vil ha riktig ansatt påb rett plass. I det lange løp vil de tape mer på å ha feil ansatt til feil tid enn resursene de har brukt i oppstartsfasen.

Din samvittighet over andres resursbruk på deg er typsik for kvinner, beklager å måtte si det, men dette er til en viss grad kjønnsbestemt og en viktig faktor i hvorfor kvinner tjener mindre enn menn.

Anonymkode: 9d11f...842

Jeg er ikke en kvinne.

Anonymkode: af9ca...2a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bytt.

Anonymkode: bd65a...72a

AnonymBruker
Skrevet

Bytt. Bedre du bytter nå enn 3-5-12 mnd frem i tid når det er investert enda mer opplæring i deg

Anonymkode: 9fe1f...60d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...