Gå til innhold

Hun lager lyder når hun sover..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jenta mi er nå 6 uker gammel, og jeg lurer på en ting i forbindelse med søvn. Det har gått kjempebra hittil med at hun kun våkne en gang ved 0400 tiden for å få mat, og så sovner hun igjen. Håper det fortsetter sånn. Men det jeg synes er litt rart er at hun lager så masse rare lyder mens hun sover. Det kan være litt klynkelyder, og litt sånne tunge pustelyder, jeg klarer ikke helt å forklare hvordan lydene er. Jeg kan ikke huske at eldste datteren min lagde sånne lyder..?

Noen som vet om dette er normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om det er normalt, men jeg har lest mange steder at babyer har søvnperioder der de sover veldig lett og kan gråte (og virke helt våkne til og med).

Jenta vår har i hvert fall klynket litt i løpet av natten ganske ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plonk ikke innlogget

Plonkeliten laget kjempemange lyder mens hun sov i begynnelsen, kanskje de første to månedene. Stønning, grynting, piping osv. Men når hun sov dypt, hørte vi knapt at hun pustet... Tror lydene er helt normalt, og nå lager hun ikke lyder lenger. Angrer på at vi ikke videofilmet henne mens hun sov, for det var jo ganske morsomt å høre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plonkeliten laget kjempemange lyder mens hun sov i begynnelsen, kanskje de første to månedene. Stønning, grynting, piping osv. Men når hun sov dypt, hørte vi knapt at hun pustet...

Akkurat sånn er tulla vår på 8 veker også. Ganske så fasinerande å høyre på. Har spurd legen kva dei tunge pustelydane sammen med dirring i ryggen er, han sa at dette var heilt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sønnen vår lagde også sånne lyder leeeenge (nå lager mannen min masse lyder når han sover også så han er vel arvelig belastet... :ler: ) Jeg husker på sykehuset da han kom til så måtte jeg be sykepleierene ha han første natten for han bråkte sånn...:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er positivt at barnet lager lyder når det sover. Den tunge pustingen holder vel på bare et par sekunder av gangen??

I sånne perioder justerer barnet pustingen sin, det er veldig positivt.. Det tyder på at kroppen er bevisst på pusting og at det er mindre sjanse for søvnapnè (pustestopp under søvn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...