AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #1 Skrevet 12. mai 2017 Eller er det mindre status siden man lønnes av det offentlige? Anonymkode: 07b27...d8c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #2 Skrevet 12. mai 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller er det mindre status siden man lønnes av det offentlige? Anonymkode: 07b27...d8c Det er ikke status å være lege, men de får respekt fra meg for den jobben de gjør på lik linje med hvilken som helst andre yrker. Anonymkode: 653b9...791 1
AnonymSjiraff Skrevet 12. mai 2017 #3 Skrevet 12. mai 2017 Jeg synes det er status. Krever jo mye arbeid å bli lege så står respekt av de som har klart å jobbe målrettet over en lengre periode. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #4 Skrevet 12. mai 2017 Ikke noe status å være lege som sjekker folks hemorrider i det off. helsevesen. Men privatpraktiserende plastikk kirurger så begynner det å ligne på noe.. Ei venninne jeg har er fastlege og tjener såvidt lusne 1 mill i året. Broren hennes er kirurg for en privat klinikk. Fikser silikonpupper og slikt. Han tjener over 3 mill i året. Anonymkode: 839ce...582
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #5 Skrevet 12. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke noe status å være lege som sjekker folks hemorrider i det off. helsevesen. Men privatpraktiserende plastikk kirurger så begynner det å ligne på noe.. Ei venninne jeg har er fastlege og tjener såvidt lusne 1 mill i året. Broren hennes er kirurg for en privat klinikk. Fikser silikonpupper og slikt. Han tjener over 3 mill i året. Anonymkode: 839ce...582 Du er et prakteksemplar av personer jeg ikke er særlig begeistret for. Anonymkode: 5706e...433 31
Gullik Skrevet 12. mai 2017 #6 Skrevet 12. mai 2017 (endret) Jo, klart det er status. Bare se på doktor Petter i filmen Kurt Blir Grusom http://www.filmweb.no/bilder/migration_catalog/article593630.ece/binary/c/Dr. Petter i Kurt blir grusom Endret 12. mai 2017 av Gullik 1
super-s Skrevet 12. mai 2017 #7 Skrevet 12. mai 2017 Det virker dessverre som at en del utdanner seg til å bli lege på grunn av status, og ikke fordi de ønsker å hjelpe folk. Har vært borti ganske mange arrogante leger, der jeg ikke kan forstå hvorfor de har valgt det yrket. Så ja, det er status å være lege. Heldigvis er det mange leger som har valgt yrket fordi de ønsker å hjelpe mennesker også. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #8 Skrevet 12. mai 2017 Ja. Men jeg respekterer sykepleiere og annet helsepersonell like mye, om ikke mer, enn leger. Anonymkode: 7a52f...297 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #9 Skrevet 12. mai 2017 Generelt i samfunnet så har legeyrket høy status ja. Men den er ikke like høy som før fordi mange klarer å bli lege ved å utdanne seg i Øst-Europa med ganske lave karakterer. Anonymkode: 05239...f45 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #10 Skrevet 12. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Generelt i samfunnet så har legeyrket høy status ja. Men den er ikke like høy som før fordi mange klarer å bli lege ved å utdanne seg i Øst-Europa med ganske lave karakterer. Anonymkode: 05239...f45 Nå er nivået på legeutdanningen i Øst-Europa høyere enn i Norge. Anonymkode: 4ffd6...169 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #11 Skrevet 12. mai 2017 Personavhengig. Jeg får ikke respekt for folk ut i fra stilling/utdannelse, men bra personlighet og mye kunnskap i kombinasjon eller evt. dårlig personlighet som er veid opp for med ekstremt høyt kunnskapsnivå kan jeg også respektere. Spiller ingen rolle hvilket fagfelt de har. Anonymkode: 26b59...65a
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #12 Skrevet 12. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke noe status å være lege som sjekker folks hemorrider i det off. helsevesen. Men privatpraktiserende plastikk kirurger så begynner det å ligne på noe.. Ei venninne jeg har er fastlege og tjener såvidt lusne 1 mill i året. Broren hennes er kirurg for en privat klinikk. Fikser silikonpupper og slikt. Han tjener over 3 mill i året. Anonymkode: 839ce...582 Jeg syns det står mye mer respekt av de legene som fjerner folks hemoroider som er både plagsomme, vonde og hemmer i hverdagen, enn en som tjener penger på å fikse folks utseende i jakten på å bli mer perfekt. Anonymkode: 25bb6...c73 13
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #13 Skrevet 12. mai 2017 Ja, legeyrket er status, men de er ikke så opphøyde i sin status som de var før. Dog har jeg møtt noen leger som oppfører seg som Guds stedfortreder på denne jord. Anonymkode: af610...d7a
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #15 Skrevet 12. mai 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er nivået på legeutdanningen i Øst-Europa høyere enn i Norge. Anonymkode: 4ffd6...169 Den kliniske delen i Norge er bedre så vet ikke helt hvor du har det fra. Også krever det bare 4 i realfagene for å komme inn på medisin i for eksempel Polen, mens i Norge må man ha 6 i nesten alle fag, i hvert fall hvis du skal inn rett etter vgs Anonymkode: 05239...f45
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #16 Skrevet 12. mai 2017 2 minutter siden, Zanzibar3 skrev: Nei det synes jeg ikke. Hvorfor? Anonymkode: 07b27...d8c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #17 Skrevet 12. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke noe status å være lege som sjekker folks hemorrider i det off. helsevesen. Men privatpraktiserende plastikk kirurger så begynner det å ligne på noe.. Ei venninne jeg har er fastlege og tjener såvidt lusne 1 mill i året. Broren hennes er kirurg for en privat klinikk. Fikser silikonpupper og slikt. Han tjener over 3 mill i året. Anonymkode: 839ce...582 Det er liksom bare status å tjene mest penger i ditt hode? Å faktisk berge menneskers liv er bare helt verdiløst? At kreft og andre livstruende sykdommer og tilstander også blir mistenkt av fastlegene er helt utelukket? Bare hemoroider? At det går an å være så tom i hodet. Anonymkode: 73dcc...ae2 3
Zanzibar3 Skrevet 12. mai 2017 #18 Skrevet 12. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Anonymkode: 07b27...d8c Ser ikke hvorfor det skulle være noe mer status enn mange andre yrker. Du tjener ok, det gjør man i mange andre yrker også. Du hjelper mennesker, vel det gjør mange andre yrker også. Du gikk lenge på skole, vel.. det er det også mange andre yrker som krever. Studiet har høye opptakskrav, men det er det mange andre studier som har også. Gode karakterer på videregående, også? Du er lege sier du? Ja okay. Du er fysiker/matematiker/språkforsker/kunster/forfatter/miljøarbeider/spesialpedagog/masse annet ? Wow. Det høres spennende og krevende ut.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #19 Skrevet 12. mai 2017 Hva legger du i at et yrke har status? Hvordan blir det? Anonymkode: c7e8f...db6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #20 Skrevet 12. mai 2017 Før var det nok mer status, men den har gått ned tror jeg. Leger er jo bare vanlige folk, med sine feil og problemer. Kjenner en lege, som hyler om at butikkansatte ikke er verdt noe, spør du meg så er de veldig mye mer verdt enn henne... Anonymkode: f7a23...8ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå