AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #1 Skrevet 12. mai 2017 Hei. Trenger egentlig ikke forklare meg hvorfor, men kan si at foreldre mine skilte seg når jeg gikk på vgs, og etter et år måtte jeg flytte med mor, alt dette påvirker meg psykisk og jeg klarte ikke fullføre påbygg. Mangler 1 fag fra første år vgs, og 1 fag fra vg2. Nå er jeg 23 år og jobber på et veldig bra firma, og tjener bra penger også. Men noen gange har jeg så lyst å fullføre vgs, og begynne på universitet. Det jeg lurer på nå, hvilken alternativer har jeg for å fullføre vgs? burde jeg heller starte alt på nytt da jeg mangler to fag og ikke fullførte påbygg? Anonymkode: 7c6cf...118
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #2 Skrevet 12. mai 2017 Ta opp de fagene du mangler, enten som privatist eller ved privatskole. Du kan bruke nettundervisning som hjelpemiddel, eller du kan spørre om å hospitere ved din lokale vgs om du trenger ekstra undervisning. Anonymkode: fc88d...cfd
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #3 Skrevet 12. mai 2017 Gå påbygg på nytt fordi du har nok ikke nok kunnskap til å klare alle fagene som privatist hvis du ikke har fulgt undervisningen, ta fagene fra vg1 og 2 som privatist. Lån bøkene til vg1 og 2-fagene fra biblioteket, sjekk læreplanmålene og les hjemme. Disse fagene har du nok hatt på skolen, så det skal nok holde å kikke i bøkene for å nøste opp. Så tar du privatisteksamen. Å begynne med 3 år på vgs blir bare tull. Du får mest sannsynligvis heller ikke skoleplass i 3 år, da du mangler ungdomsrett. Det betyr at de andre elevene har rett på skoleplass, mens du kan få plass hvis klassen har ledige plasser Anonymkode: c06fb...66b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #4 Skrevet 12. mai 2017 Du har 23/5-regelen. Du kan søke det opp på samordna sine sider og se om du dekker kravene. Dette er desidert den enkleste måten å få studiekompetanse på i voksen alder. Anonymkode: 5dd30...996
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå