Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om å invitere til barnebursdag og ha det ute på en lekeplass, en fotballbane etc.? 

Er det bare meg som syns det er litt kjipt? 

Nå vil jeg si at jeg har forståelse for dette for de som bor i små leiligheter og ikke har plass til alle. Men dette gjelder ikke alle.. Veldig mange har plass til 10-12 unger i et par timer. 

Føler det er litt for at folk ikke vil ha unger inn i de fine husene sine. Slippe maset med å rydde og vaske etterpå, lettvindt løsning.. 

Her sist uke var sønnen min invitert i bursdag på en fotballbane.. Det regnet og var ikke noe fint vær- og det var lagt opp til at de skulle spille fotball. -og sønnen min er overhodet ikke interessert i fotball..!

Hva skjedde med de gode gamle bursdagene der barna fikk komme jem til hverandre? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er utendørs bør man ha pent-vær garanti og et skikkelig opplegg. Skattejakt og varierte aktiviteter.

En fin variant er jo å ha litt inne og litt ute.

Kommer også an på hvor gamle ungene er. Men man kan ikke har bursdag ute i regn.

AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg, ts, sånt er kjipt. 

Anonymkode: 9175b...5a5

Gjest Magnifiq
Skrevet

Syns utebursdager er helt supert jeg. Ungene her elsker det! 

Selvsagt greit å ha noe backup i tilfelle regn da.

Har nok ingen ting med at man ikke vil ha folk hjem, bare at det ofte blir litt hyggeligere om hele gjengen har god plass å boltre seg på, også er det jo artig å ikke ha lik bursdag hver gang.

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er helt greit å ha utebursdag, men backup ved dårlig vær. I en verden der alle må invitere gud og hvermann i bursdagen for at ingen skal føle seg utenfor, er det ikke rart folk ikke har plass i hjemmene sine og må finne andre løsninger.

Anonymkode: aa83b...45b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Utebursdager er helt fantastisk synes jeg. Og om ikke din gutt liker fotball, kanskje bursdagsbarnet gjør det? Min sønn liker ikke prinsesser, men vi møter opp i prinsessebursdager med godt humør og positivitet likevel. Regner med dere har regntøy så så lenge ikke det øser i 4 timer synes jeg det er greit. 

Anonymkode: 34061...729

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er det kjipt? Ungene synes jo det er gøy. De kan godt ha en backup hvis det regner eller er kjipt vær, men ellers ser jeg ikke problemet. Her har det vært utebursdag i skogen med skattejakt for å finne pølser, lomper og annet de skulle ha og deretter bål og grilling, og en annen hadde akebursdag på vinteren hvor de koste seg i akebakken før de gikk inn for å spise og leke. Veldig populært begge deler.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var barn var det utebursdagene vi gledet oss mest til. Det var mye morsommere enn sånne kjedelige inne-selskaper. 

Anonymkode: 97af1...6e3

• Liker 3
Skrevet

Vi bor på gård og har store arealer både ute og inne og varierer litt med vær og årstid om hvor vi har bursdagsselskapene. Men det er definitivt de som er ute som er mest populære. Vi har vært innom både ake- og skøytebursdager, ballspill, hageparty, badebursdag, hestebursdag mm. Ungene elsker det og blir nesten skuffet hvis jeg har dekket langbord inne. Lettvint for oss voksne er det også å være ute. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre. Barnet mitt var også invitert i golf bursdag, hvor det ble feiret på en golfbane. Dette var ute hvor foreldrene hadde betalt for barnas runder og mitt barn er ikke interessert i golf... brydde meg heller ikke den gang.

Anonymkode: d6c69...a7f

AnonymBruker
Skrevet

Om det er pent vær og lagt opp til aktiviteter så er det bare flott :) 

Anonymkode: a00b1...fd8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke dumt ut, blir jo nesten som et grillselskap.

Anonymkode: f0ff3...d60

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde fotballbursdag. Ungene her elsket det! De kom i fullt utstyr, og forventet kamp mot de voksne. Heldigvis ble en del foreldre igjen, sånn at vi kunne ha en kamp mot barna. Var ikek forventet at de skulle komme i fullt utstyr, kamplystne.. :P Men ryktene hadde gått, og de hadde avtalt det på skolen. Vi hadde og leker for som ikke likte fotball, håndball, ringspill, sett halen på grisen osv..

Anonymkode: a2181...16d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...