Gå til innhold

Du som ikke har bunad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du gå med på 17 mai ?

Legg gjerne med bilde :)

Anonymkode: fc730...de1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig jeans og genser. Vi går ikke ut på 17. mai utenom at vi lufter hundene

• Liker 5
Skrevet

Skal ha sorte jeans, hvit bluse og en sort blazer jakke :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grønn pysjbukse med julemotiver kjøpt i Danmark og en blå lang genser med hette kjøpt på H&M for mange år siden.
Om jeg går utenfor på 17. mai annet enn ut på verandaen så blir jeg ekstremt overrasket.

Vil du ha bilde av pysjbuksa? Den er veldig kul!

Anonymkode: 2fe20...d88

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Morgenkåpe.

Anonymkode: 9520e...df6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eg har bunad, men pga amming blir det ein kongeblå,  knelang kjole. Skal ha svart bolero og svarte sko til. 

Anonymkode: 1f168...a74

Skrevet

Jeg har bunad (sydd av mamma), men den blir ikke brukt i år.

Tenker å gå med sort bukse, en rød topp i flere lag jeg kjøpte spesielt for 17. mai for tre-fire år siden, og en jakke - dersom noe av dette passer.

Kjenner jeg meg selv rett blir det allikevel bunad i siste øyeblikk (enorm hvit bunadsskjorte under strykejernet hos mamma), men er delvis på jobb den dagen så det spørs om jeg må tenke praktisk mer enn hva jeg faktisk vil :( 

Skrevet

Har bunad, men den ligger hos farmor, så i år skal jeg bruke kofta på 17.mai. Kofte fra Kautokeino i mørk blå

AnonymBruker
Skrevet

Blir sikkert hjemme, så da blir det i så fall joggebukse.

Jeg har ikke giddet å planlegge hva jeg skal ha på om jeg skal ut.

Anonymkode: 769ed...57a

Skrevet
På 12.5.2017 den 13.43, Honey Dew skrev:

Vanlig jeans og genser. Vi går ikke ut på 17. mai utenom at vi lufter hundene

Samme her. Unngår bevisst å gå der det vil være mye folk hele dagen. 

• Liker 2
Gjest Aktivdame
Skrevet (endret)
På 12.5.2017 den 13.22, AnonymBruker skrev:

Hva skal du gå med på 17 mai ?

Legg gjerne med bilde :)

Anonymkode: fc730...de1

Kosebukse og en topp.  For skal ikke ut å gå i tog. Er 30 år siden jeg oppsøkte store folkemengder. Eller  feiret 17.mai.

Endret av Aktivdame
Skrevet

Har blå Nordlandsbunad, men pga helsa orker jeg ikke styre med å stryke skjorter osv i år, så det blir nok bare bukse, topp og jakke. Uansett så blir jeg kun å delta på barnetoget til ungene i år, igjen pga helsa, så gidder ikke styre så mye i år. Vanligvis er jeg veldig glad i denne dagen og veldig stolt over bunaden min. Får håpe jeg er i betydelig bedre form om ett år. :)

Gjest Aktivdame
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grønn pysjbukse med julemotiver kjøpt i Danmark og en blå lang genser med hette kjøpt på H&M for mange år siden.
Om jeg går utenfor på 17. mai annet enn ut på verandaen så blir jeg ekstremt overrasket.

Vil du ha bilde av pysjbuksa? Den er veldig kul!

Anonymkode: 2fe20...d88

Dagens.😂

AnonymBruker
Skrevet

Noe i rødt, hvitt eller blått... 

eller kanskje ta på meg min gamle russedress hehe :)

Jeg har en enkel, sommerlig blå kjole. 
MEN vi får se an været :)

Anonymkode: e487d...014

Skrevet

Skal ikke gå i tog eller oppsøke folkemengder på 17.mai, men liker å pynte meg for det, så skal ha på meg en hvit kjole fra Ralph Lauren. 

Gjest making.a.mess
Skrevet

Noe som passer været. Men har lyst på 👖 bukser istedenfor kjole. Kanskje blir problemet løst ved at vi alle trenger regntøy. Bruke tusenvis av kroner på denne dagen kommer hvertfall ikke til å bli prioritert. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Blir vell ei svart bukse og en fin topp og ei jakke.

Skrevet

Det blir vanlig jeans og genser på meg, skal bare ut og lufte hunden på 17. mai. Oppsøker ingen folkemengder eller kaos, skal absolutt ikke ned til Oslo sentrum denne dagen.

Ellers blir jeg hjemme denne dagen og slapper av. Sønnen min er så gammel at det ikke blir noe tog eller noe i regi av skolen lenger, så det er deilig! (slutt på det maset) :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting, feirer ikke 17-mai. Føler ingen behov for å bruke penger på det. Liker heller ikke å være blant masse mennesker. 

Anonymkode: 04ee1...807

Skrevet

Jeg hadde egentlig tenkt å ha på en knelang, pen kjole, men når jeg ser på været så lurer jeg på om det utgår 🤔 Tar det litt som det kommer :) Akkurat nå frister det mest med regntett varmedress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...