AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #1 Skrevet 12. mai 2017 Etter to tette svangerskap har jeg ikke klær som passer lenger. Må kjøpe så og si alt på nytt. Men usikker på hvor mye klær jeg egentlig trenger. Hvor mye klær har du? Om du har oversikt? Hvor mange bukser, gensere osv? Andre tips når man skal fornye en hel garderobe? Anonymkode: c38ca...5f6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #2 Skrevet 12. mai 2017 Jeg har mye klær, men det er fordi jeg har akkumulert mye gjennom årene, siden jeg ikke har endret kroppsform. Jeg ville satset på å kjøpe en basisgarderobe først, og så kan du bygge videre med ting som du kan dresse den opp og ned med. Jeg vet ikke hva du liker, og hva slags stil du har. Mote endrer seg, så det kan være lurt å kjøpe noen få trendplagg, men holde basisplaggene nøytrale. Jeg ser at stort sett går noen få plagg på repeat her hos meg, så i prinsippet trenger du ikke så mye. Anonymkode: c42a0...a20
Saftisen Skrevet 12. mai 2017 #3 Skrevet 12. mai 2017 (endret) Jeg har per nå veldig lite klær og ting går mye på gjenbruk. Det er fordi jeg skal fornøye hele garderoben når jeg når målet om å "får drømmekroppen" om et par måneder. Tenker å spare opp ganske mye og kjøpe: 10 kjoler som kan brukes både sommer og vinter: - En kjole skal være svart og må være sømmelig nok til en begravelse ol. - En lang, litt dyrere til nyttår og bryllup. - Resten skal bare være vanlige hverdagskjoler i ulik form og farge 5 jeans, der to er svarte i tilfelle man skal kle seg mer "profesjonelt" 3 skjørt der minst ett må være svart og ca. knekort. 10 topper (siden jeg allerede har noen topper som jeg fortsatt kan bruke) 5 ulike innejakker som passer til alle de andre klærne. Tenker i hvitt, beige og grått. 4 par sommersko, 2 skjerf og én fin kåpe til penere anledninger, samt mye pent undertøy Store varme gensere har jeg nok av, så det trenger jeg ikke å kjøpe. Bryr meg ikke om mote, så jeg bare kjøper det jeg synes er fint og som kan passe med mye annet i garderoben. Kjøper alt på nett så jeg kan sammenligne på forhånd. Endret 12. mai 2017 av Saftisen 1
funginger Skrevet 12. mai 2017 #4 Skrevet 12. mai 2017 2 timer siden, Saftisen skrev: Jeg har per nå veldig lite klær og ting går mye på gjenbruk. Det er fordi jeg skal fornøye hele garderoben når jeg når målet om å "får drømmekroppen" om et par måneder. Tenker å spare opp ganske mye og kjøpe: 10 kjoler som kan brukes både sommer og vinter: - En kjole skal være svart og må være sømmelig nok til en begravelse ol. - En lang, litt dyrere til nyttår og bryllup. - Resten skal bare være vanlige hverdagskjoler i ulik form og farge 5 jeans, der to er svarte i tilfelle man skal kle seg mer "profesjonelt" 3 skjørt der minst ett må være svart og ca. knekort. 10 topper (siden jeg allerede har noen topper som jeg fortsatt kan bruke) 5 ulike innejakker som passer til alle de andre klærne. Tenker i hvitt, beige og grått. 4 par sommersko, 2 skjerf og én fin kåpe til penere anledninger, samt mye pent undertøy Store varme gensere har jeg nok av, så det trenger jeg ikke å kjøpe. Bryr meg ikke om mote, så jeg bare kjøper det jeg synes er fint og som kan passe med mye annet i garderoben. Kjøper alt på nett så jeg kan sammenligne på forhånd. Jeg synes ti kjoler er ganske mye ellers ser det ganske greit ut.
Saftisen Skrevet 12. mai 2017 #5 Skrevet 12. mai 2017 1 minutt siden, funginger skrev: Jeg synes ti kjoler er ganske mye ellers ser det ganske greit ut. Ja, det er kanskje en del. Må se det an når jeg faktisk kjøper inn klær. Jeg har alltid elsket kjoler og har på en måte sett for meg at når jeg endelig når målet mitt skal jeg bruke kjoler hver eneste dag. Da må jeg nesten ha et par. Men med forskjellige jakker, sko og smykker kan man jo få et "nytt" antrekk med samme kjole. 1
funginger Skrevet 12. mai 2017 #6 Skrevet 12. mai 2017 26 minutter siden, Saftisen skrev: Ja, det er kanskje en del. Må se det an når jeg faktisk kjøper inn klær. Jeg har alltid elsket kjoler og har på en måte sett for meg at når jeg endelig når målet mitt skal jeg bruke kjoler hver eneste dag. Da må jeg nesten ha et par. Men med forskjellige jakker, sko og smykker kan man jo få et "nytt" antrekk med samme kjole. Hvis du bare skal bruke kjoler trenger du kanskje ikke 5 jeans?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #7 Skrevet 12. mai 2017 Google capsule wardrobe! Minst mulig plagg og nest mulig kombinasjoner. Anonymkode: 67d21...1b4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #8 Skrevet 12. mai 2017 Akkurat nå, funginger skrev: Hvis du bare skal bruke kjoler trenger du kanskje ikke 5 jeans? Nei, det er egentlig sant. Kanskje to er nok. Et par svarte jeans til litt finere anledninger/muntlig eksamen osv. og et par til litt kaldere vær. Anonymkode: 03e66...538
funginger Skrevet 12. mai 2017 #9 Skrevet 12. mai 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er egentlig sant. Kanskje to er nok. Et par svarte jeans til litt finere anledninger/muntlig eksamen osv. og et par til litt kaldere vær. Anonymkode: 03e66...538 Uansett kjøper du jo bare et par ekstra hvis du trenger flere.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #10 Skrevet 12. mai 2017 1 time siden, Saftisen skrev: Ja, det er kanskje en del. Må se det an når jeg faktisk kjøper inn klær. Jeg har alltid elsket kjoler og har på en måte sett for meg at når jeg endelig når målet mitt skal jeg bruke kjoler hver eneste dag. Da må jeg nesten ha et par. Men med forskjellige jakker, sko og smykker kan man jo få et "nytt" antrekk med samme kjole. Men du kan ikke bruke samme kjole til nyttår og bryllup. Hva om det er sommerbryllup? Jeg har sikkert 10 kjoler, men bruker helst favorittene. Og de vet man jo ikke hvem er før man har brukt dem noen ganger. Anonymkode: 12351...20b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå