Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestilt en vare fra en butikk, med leveringstid langt utpå sommeren. Dette fordi butikken ikke får den inn før dette tidspunktet. Så ser jeg at den samme varen ligger ute på nettbutikken til 30% avslag. Dette er en dyr vare så det utgjør en del penger. Ved kjøp i butikken ble det opplyst at varen var helt ny på markedet og nettopp var komt i butikk, derfor var det lurt å bestemme seg raskt om man ville bestille. Det er en attraktiv vare som de kun kom til å få 5 stk av. Jeg følte meg nesten litt presset til å bestille med det samme, da jeg hadde vært på leting lenge og det ut i fra selgerens opplysninger kunne bli vanskelig å få tak i varen. Vanligvis er det ikke salg på helt nye varer (som jeg vet om), og det var helt tilfeldig at jeg sjekket varen i nettbutikken. På nett er det angrefrist på 14 dager etter levering om man ikke er fornøyd, men gjelder dette ellers? Det står noe om at 30% av varen må betales om man hevet kjøpet. Men kan man påstå at selger hadde opplysningsplikt om salg i nettbutikken? Jeg føler meg litt lurt når selger sier det er en vanskelig vare å få tak i, mens det tydeligvis ikke stemmer ut ifra nettbutikken... Er det min egen feil at jeg ikke sjekket på nett? Dette er sure penger for meg, så jeg håper det er mulig å få varen til nettbutikkpris. 

Anonymkode: f1db9...c74

Videoannonse
Annonse
Gjest Ellii
Skrevet

Selger har selvfølgelig ikle opplysningsplikt, men jeg skjønner at du føler deg lurt. Ingen grei måte å drive buisness på om selger visste om dette. Snakk med de der du har bestilt varen. Mest sannsynlig kan du avbestille (om varen ikke allerede er sendt) eller så får du varen til samme pris som i nettbutikk.

Skrevet

Selger har ikke opplysningsplikt i forhold til nettbutikk. Man har ikke angrefrist når man handler i fysisk butikk. 

Du kan jo prøve å få omgjort handelen siden de har lurt deg ved å si at de bare ville få inn 5 eksemplarer, og at du dermed følte deg presset til å handle raskt. Så kan selger hevde at han plutselig fikk tilgang til flere varer, og at han ikke har lurt deg. 

Hvis det er snakk om mye penger kan det lønne seg å søke råd hos forbrukerrådet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta kontakt med butikken og høre hva de sier om saken. Takk for tips om Forbrukerrådet!

Anonymkode: f1db9...c74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...