AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #1 Skrevet 12. mai 2017 Hei! Stor takk til den som kan hjelpe meg å løse denne floken. Problem: Jeg trenger å kunne laste opp større filer på nett i jobbsammenheng, jobber en del hjemmefra. Det viser seg at nettlinjen vi har kan laste ned ca 14 mbps, og opp bare 1 mbps på gode dager. Det er ikke nok i praksis, jeg har i flere måneder prøvd å laste opp en video på alle mulige måter, og skjønner nå at nettet rett og slett ikke har nok kapasitet til å klare å laste opp. Uavhengig av hvilken måte jeg forsøker. Jeg ringte leverandør, men det viste seg at det ikke var mulig å oppgradere på denne adressen. Hva gjør jeg nå, finnes det andre alternativ? Jeg prøver å skjønne hva dette mobilt bredbånd-greiene er, det kan jo kanskje være noe? Men, jeg har en av de Mac'ene som kun har én usb-c inngang, så det kan ikke være noe som må være plugget i macen for at det skal virke. Helst ikke i hvertfall... Noe mobilt bredbånd med god opplasting å anbefale? Eller kan det finnes andre løsninger jeg ikke har tenkt på? Anonymkode: 3d393...cbf
Morten1 Skrevet 12. mai 2017 #2 Skrevet 12. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Stor takk til den som kan hjelpe meg å løse denne floken. Problem: Jeg trenger å kunne laste opp større filer på nett i jobbsammenheng, jobber en del hjemmefra. Det viser seg at nettlinjen vi har kan laste ned ca 14 mbps, og opp bare 1 mbps på gode dager. Det er ikke nok i praksis, jeg har i flere måneder prøvd å laste opp en video på alle mulige måter, og skjønner nå at nettet rett og slett ikke har nok kapasitet til å klare å laste opp. Uavhengig av hvilken måte jeg forsøker. Jeg ringte leverandør, men det viste seg at det ikke var mulig å oppgradere på denne adressen. Hva gjør jeg nå, finnes det andre alternativ? Jeg prøver å skjønne hva dette mobilt bredbånd-greiene er, det kan jo kanskje være noe? Men, jeg har en av de Mac'ene som kun har én usb-c inngang, så det kan ikke være noe som må være plugget i macen for at det skal virke. Helst ikke i hvertfall... Noe mobilt bredbånd med god opplasting å anbefale? Eller kan det finnes andre løsninger jeg ikke har tenkt på? Anonymkode: 3d393...cbf Jeg fikk beskjed av min leverandør at jeg ikke kunne oppgradere på kabel, har også enda elendig nettverk. Men da jeg ringte igjen for å forhøre meg fikk jeg plutselig beskjeden at det var muligheten for å få fiber nett! Det bestillte jeg selvfølgelig da det kostet kun 150kr mer i mnd og var over 10 ganger så bra. Da de kom for å legge opp selve fiber røret spurte jeg de om de visste hvor lenge det hadde vært fiber i ommrådet, de sa til meg at det har værtfall vært i 5 år. Kult at selgeren hos Telenor ikke opplyste det for 1 år siden
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #3 Skrevet 12. mai 2017 Du må ha nett gjennom fiber eller kabel-TV for at det skal bli raskt. Anonymkode: 354fd...998
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå