Gå til innhold

Hvorfor skriver enkelte slike kvinnefiendtlige tråder i forumet for tiden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skriver enkelte slike kvinnefiendtlige tråder i forumet (både i dette og i andre underforum på KG) for tiden?

Anonymkode: 63d9a...fb0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En bølge av bitre guttetroll. Det beste er å ikke fyre på bålet og bare ignorere postene dems 

Anonymkode: 787e0...520

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Gjesp enda en slik tråd.

Anonymkode: 0afa9...3de

• Liker 4
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Er nok noen troll som er ute etter å provosere.

Skrevet

Virker som enkelte får ståpikk av å provosere.

Skrevet
1 minutt siden, Sphere skrev:

Virker som enkelte får ståpikk av å provosere.

Feil. De evner ikke få ståpikk, derfor alt hatet. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjesp enda en slik tråd.

Anonymkode: 0afa9...3de

Ikke sant, er noe som går igjennom hele tiden her på KG-

Anonymkode: d60cd...66e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skriver enkelte slike kvinnefiendtlige tråder i forumet (både i dette og i andre underforum på KG) for tiden?

Anonymkode: 63d9a...fb0

Spørsmålet ditt får du neppe riktig svar på , med mindre ts av de aktuelle trådene kommer med et ærlig svar til deg. Noe jeg betviler skjer. 

Alle vi andre kan anta at forklaringen er å prøve å provosere oss andre og å skape debatt. 

Anonymkode: 2353f...87f

Skrevet
5 minutter siden, Silfen skrev:

Min inntrykk er vel at de heller går rundt med en ståpikk nesten konstant som de "ikke får brukt"?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så kjedelig KG har blitt.

Anonymkode: d60cd...66e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Silfen skrev:

Og det er altså kvinnefientlig man påstår forumet er... også klarer man å lire av seg slikt som Silfen her...

Anonymkode: a2d3f...b44

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og det er altså kvinnefientlig man påstår forumet er... også klarer man å lire av seg slikt som Silfen her...

Hva tror du er grunnen til kvinnehatet?  For det eksisterer i høy grad hos enkelte her.

Anonymkode: c0f1d...a94

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok en reaksjon på alt mannehatet som man dessverreligvis ser på forumet for tiden.

Anonymkode: dba62...81e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du er grunnen til kvinnehatet?  For det eksisterer i høy grad hos enkelte her.

Har ikke sett noe eksempel av noe kvinnehat enda i tråden. Mannehat derimot er det jo flere eksempler av allerede i tråden. Og de plusses på, og blir ikke fjernet av mod.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke sett noe eksempel av noe kvinnehat enda i tråden. Mannehat derimot er det jo flere eksempler av allerede i tråden. Og de plusses på, og blir ikke fjernet av mod.

Når jeg skrev her så mente jeg selvfølgelig forumet (KG), ikke denne tråden.

• Liker 1
Gjest lipgloss
Skrevet

Jeg er helt enig,jeg syns det er veldig trist å lesing og jeg forstår ikke poenget med dette.

Vi burde alle boikotte slike tråder ved å ikke svare.

Jeg liker disse kvinnehat trådene særdeles lite og får en klump i magen når jeg leser.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg skrev her så mente jeg selvfølgelig forumet (KG), ikke denne tråden.

Ja og som vanlig har du ikke klart å vise et eneste eksempel. Mens eksempler på mannehat finner du til og med i den samme tråden så vanlig er det her på forumet.

Jeg har flere ganger tidligere i noen av de utallige trådene om akkurat dette spurt etter eksempler på dette kvinnehatet dere mener er så utbredt, og hver gang bare unngår man spørsmålet.

Og hvis jeg skal ta på meg aluminiumsfolie hatten litt så kan jeg jo f.eks be deg om å tenke litt på hvorfor det blir en rød strek under "mannehat" i nettleseren din, mens det ikke blir det under "kvinnehat". Og hvorfor "mannehat" ikke en gang dukker opp på google trends, mens "kvinnehat" gjør det. Og hvorfor ordboken og leksikon inneholder "kvinnehat", men ikke "mannehat". og det samme gjelder for "misandri"  vs "misogyni" Det er vel fordi mannehat ikke brukes sier du kanskje. Vel et google søk gir 10 200 resultater for "mannehat" og 11 100 resultater for kvinnehat, så det stemmer ikke.

• Liker 2
Skrevet (endret)
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og som vanlig har du ikke klart å vise et eneste eksempel. Mens eksempler på mannehat finner du til og med i den samme tråden så vanlig er det her på forumet.

Jeg har flere ganger tidligere i noen av de utallige trådene om akkurat dette spurt etter eksempler på dette kvinnehatet dere mener er så utbredt, og hver gang bare unngår man spørsmålet.

Og hvis jeg skal ta på meg aluminiumsfolie hatten litt så kan jeg jo f.eks be deg om å tenke litt på hvorfor det blir en rød strek under "mannehat" i nettleseren din, mens det ikke blir det under "kvinnehat". Og hvorfor "mannehat" ikke en gang dukker opp på google trends, mens "kvinnehat" gjør det. Og hvorfor ordboken og leksikon inneholder "kvinnehat", men ikke "mannehat". og det samme gjelder for "misandri"  vs "misogyni" Det er vel fordi mannehat ikke brukes sier du kanskje. Vel et google søk gir 10 200 resultater for "mannehat" og 11 100 resultater for kvinnehat, så det stemmer ikke.

Det er ikke meg du siterer. 

Men selvsagt kan man ikke komme med konkrete eksempler, ettersom det vil bryte regler her på forumet å henge ut enkeltbrukere. Det er også dårlig skikk å dra inn konkrete innlegg fra andre tråder. Hva slags eksempler er det du vil ha? At noen menn kommer hit med den ene misjon å skulle fortelle oss kvinner at erfaringene og den opplevde virkeligheten vår er ugyldig og irrasjonell, samt å nedlate seg til å forklare oss hvordan verden henger sammen? At noen har lært seg noen fremmedord om feminisme i negativ forstand og tror de kan avlyse feminisme og avsløre alle typiske kvinnesaker som tull? Brukere som systematisk prøver å få usikre kvinner til å tro at de må strekke de seksuelle grensene sine for å holde på interessen til en mann? (Snakk om å undervurdere begge kjønn!!) Brukere som konsekvent vurderer kvinner ut fra utseende og tenker at uenighet betyr at folk er stygge? Merk deg at jeg skriver brukere og ikke menn. 

Forstå meg rett, det er supert at menn engasjerer seg i debatter her, og på noen områder er det jo nyttig og verdifullt å få frem ulike perspektiver basert på kjønn, men man skulle faktisk tro at samfunnet ikke kan deles inn i andre grupper enn "kvinner" og "menn" når det gjelder likheter, ulikheter, erfaringer osv. til tider.  

Dessuten syns jeg de som driver med kvinnehat også er de som sprer fiendtlige holdninger om menn. Jeg syns også ofte de bommer med kjønnsperspektivet sitt, virker i blant som det viktigste er å "ta" kvinner i stedet for å diskutere likestilling og kjønn. I voldtektstråder er f.eks. noen opptatte av å dra frem falske voldtektsanklager som et mannsproblem og påstå at dette er ekstremt utbredt. Ofte blandes også falske voldtektsanklager sammen med henleggelser eller manglende dom i en voldtektssak. Jeg skulle nok heller sett, med tanke på temaet voldtekt og menn, at flere heller bidro til å fokusere på at også menn kan bli voldtatt. Veldig rart, syns jeg, at det er viktigere å lage en forestilling om at kvinner ofte lyver om voldtekt enn å snakke om dette, om man er opptatt av menns stilling i samfunnet vårt.  Forestillingen om at dette ikke skjer, og tabuer rundt det, er et mye større problem. En annen ting, er at  disse ofte sprer holdningen om at menn omtrent ikke kan styre seg og ønsker å ha sex med jenter og kvinner som ikke vil. Det er så nedlatende det, mot halve befolkningen!

Men for å svare på temaet, det er jo ikke noe nytt dette her, da. Dessuten må man ta med i beregningen at et nettforum er et sted hvor vi hører fra alle, også marginaliserte grupper i samfunnet. "Sinte menn som netthater kvinner" har jo vært et tema utenfor dette forumet av en grunn. 

Endret av Søgni
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnehat avler mannehat. Den dagen sinte bitre menn slutter å henge på ett kvinneforum så opphører det.

Anonymkode: 27f38...a00

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Søgni skrev:

Men selvsagt kan man ikke komme med konkrete eksempler, ettersom det vil bryte regler her på forumet å henge ut enkeltbrukere.

Å. Jeg ser ikke at mannehatet er blitt slettet fra denne tråden enda jeg. Eller noen andre tråder for den sags skyld.

Og du tar deg ikke en gang bryet med å kommentere det. Mens resten av brukerene (og kanskje du også?) plusser på det.

"Sinte menn som netthater kvinner" har jo vært et tema utenfor dette forumet av en grunn. 

Ja hvilken grunn er det tror du? All den tid forskningen faktisk viser at menn i alle grupper utsettes for både mer hets og grovere hets og trusler. Kampanjen som startet på TV2 for noen år siden og herjet i forsidene ALLE media i mange måneder med fokus UTELUKKENDE på hets mot offentlige kvinner med menn fremstilt som hetserene var f.eks egentlig basert på en svensk undersøkelse om hets og trusler mot journalister. Men det som beleilig nok ble utelatt var at undersøkelsen fant at de mannlige journalistene var vesentlig mer utsatt for både hets, og MYE mer utsatt for grove trusler som drapstrusler, ol. Og andre undersøkelser som også har undersøkt hvem som er hetserene har funnet at over halvparten av de som hetser kvinner er ANDRE KVINNER.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...