Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest minnnime
Skrevet

Hei.

I helga var kjæresten min og jeg på fest. Vi går ikke ofte ut.Vi går desto sjeldnere ut sammen pga at vi har barn.

Vel,vi dro på etterpåfest og på morgenen ville jeg dra.

Jeg spurte typen om han ville være med...(kun det - ikke noe mas el.noe sånt)-han svarte ikke.Men kompisen hans ble råsint.Han kalte meg en festbrems.Han lurte på hvorfor ikke jeg kunne bli hjemme og la typen min dra alene på fest... osv osv. Jeg ble så forbannet. Typen min bare satt der.

Jeg prøvde å forsvare meg med at på de 6 årene vi har vært sammen så har jeg kun vært med typen min 3 ganger på etterpåfest.Har vært på 6 etterpåfester totalt,men han overkjørte meg-og jeg bare dro. Kjæresten min kom etter å skulle bli med,men jeg ba han til h...... å bli igjen-vil ikke tvinge noen hjem.

Greia er...det med kompisen til sambo har skjedd før. Han har kjeftet likedan før. Jeg sa i fra,han sa han ikke husket noe da...nå er jeg kjempesint.Nytter jo lite å si i fra når han ikke husker noe. Samboeren min sier lite eller ingenting som vanlig. Syns han er rimelig stupid som ikke tok meg i forsvar.

Trenger råd vedr.kompisen...Bør jeg kjefte el hva?

Hvorfor er folk sånn?

Må legge til at jeg er ikke noen tørrpinn. Er supersosial,blid,skravlete og kjefter skjelden og aldri på sambo...i fylla altså. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen vits i å diskutere med en som er så full at han ikke husker ting i etterkant. Si heller noe sånn som "festbremsen er vel den som lager dårlig stemning med å kjefte her" og gå fra stedet. Du klarer sikkert fint å "forsvare" deg selv, så det er vel ikke nødvendig at kjæresten din gjør det. Om du føler at du må snakke med hans kompis, så gjør det når dere begge er ædru.

Gjest minnnime
Skrevet

Heisann.

Er enig med deg.Men mente bare at jeg hadde likt at kjæresten min kunne sagt seg uenig i det som ble sagt f.eks...Men dengang ei..

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg hadde gått, og tatt det dagen derpå. Men da hadde begge fått vite, hvor landet lå. Og jeg hadde ALDRI akseptert at kameraten snakket slik til meg flere ganger, og det hadde han fått vite.

Skrevet
Heisann.

Er enig med deg.Men mente bare at jeg hadde likt at kjæresten min kunne sagt seg uenig i det som ble sagt f.eks...Men dengang ei..

Er det noe mer enn denne enkeltepisoden som ligger bak her?

Gjest minnnime
Skrevet

Hei.

Hva mener du Fakse? Jeg mener ikke at det er noe mer bak. Tenker litt sånn at kjæresten min hadde fått bakoversvis hvis mine venninner begynte likedan.. :)

Samboeren min er ikke den som sier så mye generelt,så jeg kunne vel ikke forvente noe,tenker jeg.

Gjest Daniella_
Skrevet

Jeg hadde blitt så rasende.

Makan til å oppføre seg dårlig...respektløst!

Hva vet han? Hvor har han alt dette fra?

Dessuten hadde jeg blitt rimelig irritert over kjæresten min som da bare hadde holdt kjeft. :-?

Skrevet

Synes det høres ut som om sambissen din pleier å bruke deg som unnskyldning overfor kompisen eller noe i den duren. For hvorfor han må hjem, ikke kan gå ut osv. Hvorfor skulle kompisen ellers gå så hardt ut mot deg samtidig som typen din ikke sier noe?

Gjest Anonymous
Skrevet

Høres ut som samboern din trenger å være litt mer aktiv.

Jeg hadde ikke akseptert at en kompis skjelte ut dama mi. Om noen skal gjøre det så er det meg :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror ikke samboeren min heller hadde sagt så mye i en sånn situasjon. MEN, det hadde heller ikke vært nødvendig :oops: Jeg er nordlending i Oslo, og jeg kan forsvare meg verbalt om nødvendig.. Om ikke kompisen hans hadde husket det, så skulle jeg sørget for at han gjorde det......

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette er et klassisk eksempel på at samboeren din bruker deg som unnskyldning for at han ikke kan finne på ting osv.. Det kan også være at kompisen hans savner å være singel sammen med samboeren din, eller at han rett og slett ikke liker deg så godt.

Uansett, jeg hadde sagt klart ifra om at han ikke kunne snakke sånn til meg, og spurt samboeren hvorfor i all verden han ikke sa noe. Jeg kan forsvare meg selv, men ovenfor kompiser syns jeg han bør ta til orde.

Gjest Daniella_
Skrevet

Jeg tror også, som noen sier her...at det kan være du har blitt brukt som unnskyldning.

Spør han hvor han har fått alt dette fra...siden det ikke stemmer overens med den du er...

Gjest Minnnime
Skrevet

Haisann.

Jeg kan egentlig ikke tenke meg til at han har brukt meg som unnskylding.Han er så lojal.Men det kan jo være.

Jeg har tenkt tanken at han misliker meg. Særlig etter første gangen han skjelte meg ut.

Men det rare var dengang da jeg diskuterte dette med en venninne.Hun mente at han tvert i mot likte meg mer enn han burde.

Jeg skal spørre han uansett.Kompisen altså-om typen min har gjort det...

Gjest Anonymous
Skrevet
Synes det høres ut som om sambissen din pleier å bruke deg som unnskyldning overfor kompisen eller noe i den duren. For hvorfor han må hjem, ikke kan gå ut osv. Hvorfor skulle kompisen ellers gå så hardt ut mot deg samtidig som typen din ikke sier noe?

Enig - bra observert, Hui Svingen...

Dette med kamerater er en egen greie i forbindelse med kjærester: mhar selv opplevd at kameratene påvirket min kjæreste maksimalt i forhold til meg.

Da ser man hvor sterk kjæresten er: når han er mellom barken og veden....

Skrevet

Jeg syns vel samboeren din oppførte seg litt umodent her..... Jeg er av den oppfatning at kjærester / samboere / ektepar skal støtte hverandre hundre prosent "mot omverdenen," altså stå på samme side i denne typen diskusjoner. Han burde ha blitt med deg da du spurte, og om han hadde problemer med det burde det tas opp på kammerset før neste festrunde.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg syns vel samboeren din oppførte seg litt umodent her..... Jeg er av den oppfatning at kjærester / samboere / ektepar skal støtte hverandre hundre prosent "mot omverdenen," altså stå på samme side i denne typen diskusjoner. Han burde ha blitt med deg da du spurte, og om han hadde problemer med det burde det tas opp på kammerset før neste festrunde.

Enig! Kjærester/samboere/ektepar burde stå sammen "mot omverdenen" med 100 prosent.

De to som er sammen skal ha den største intimiteten og de bør være helt lojale mot hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...