Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Åhhh nå er jeg så lei av mislykka tinderdater!

Er ei dame på 32 år, og har til nå møtt menn som er fra 30-37 år gamle. Jeg har valgt å ikke gå ut med menn som har barn fra før, og det virker som det er noe seriøst galt med de alle. De fleste datene mine har greid å finne seg en plass i "Fortell om dine verste dater" her på forumet :fnise: Toppet seg sist helg da jeg for en gangs skyld var på en veldig fin date, men viste seg at personen var en psycho stalker da jeg avviste han.

Jeg er ikke så veldig overfladisk, men ønsker jo å møte noen jeg blir tiltrukket av - de fleste jeg har møtt har vært uærlige om sin alder.. morsomt hvor ofte 34 plutselig blir til 38, og 37 til 41 osv...de har også veldig flotte bilder på tinder, men er ofte overvektige og har mista mye hår siden de bildene ble tatt :dry: Hva er greia? De tror ikke vi legger merke til det eller hva?

Jeg har tenkt å studere igjen til høsten, etter mange år i samme yrke har jeg lyst til å gjøre noe nytt - og lurer da på hva dere synes nedre aldersgrense er før det blir creepy? Utrolig hvor oppegående mange unge menn er, og ikke har de gærne ekskoner, barn og et lass med bagasje. Virker som om de som er 35+ og single aldri blir voksne, mens de som er i 20 årene for det meste er på god vei til å bli voksne og er fokusert på studier og sunne interesser. Hadde et møte på andre siden av byen for et par uker siden, og på bussen pratet jeg med en ung mann i 20 min (han satte seg siden av meg, og starta å prate), ble overrasket over at en på 21 er mer moden enn de mennene jeg har gått ut med, fin var han også - men tenker jo at det er creepy da, at han ikke kan ha noen intr. av å gå ut med noen på over 30. Så han faktisk en gang til, men da tenkte jeg det ble dumt å ta kontakt så snudde før han fikk sett meg :ninja:

Jeg er ikke superpen eller typisk treningsnarkoman, er bare helt vanlig søt, slank og med normale interesser, er hyggelig mot de fleste og alle jeg har gått ut med har spurt om å få møte meg igjen - jeg er bare så utrolig dårlig på å finne rett fyr så vurderer nå å sikte på noe litt yngre. Noen som har erfaringer å dele? Kanskje noen mødre som har sønner på 22-26 kan si hva de tenker om deres sønn hadde gått ut med en dame på 32?

(og ja, jeg vet man ikke skal bry seg om hva andre synes - men det gjør jeg)

Anonymkode: 56ef3...b5d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du skal tenke på alder, men på om du liker de du treffer. Mer og mer vanlig at dama er eldre enn mannen, og damer lever lenger, så det passer jo sånn sett også:) Kan selv falle for yngre menn da jeg både ser og føler meg mye yngre. Så mitt tips til deg er at du møter de du vil møte uavhengig alder, å ta det derifra. Det er jo ikke hvor lenge personen har vært her du skal falle for, men personen. Ikke ha noen aldersgrense, bare se an vert individ. Enig med deg at jeg synes endel eldre menn har for mye jeg ikke ønsker , som barn, ekskone/x antall ekser på slep, som man på en måte må forhplde seg til hvis de har barn...Men så kan dt plutselig dukke opp en diamant i 40 årene, som kanskje verken har barn eller gal eks, og som ser mye yngre ut, eller at du treffer en på 23 som kan bli mannen med stor M. Det er ingen fasit!:) Du må bare bruke tid å føle deg frem, og som sagt ikke legge så mye vekt på om han skulle være endel yngre enn deg hvis han liker deg.

Anonymkode: 384c5...31f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker lett de som er eldre og full av issues, nerver og problemer fremfor idioter som har kompiser, fylla, damer og noe studiegreier som hovedinteresse. For å ikke snakke om alt mulig overfladisk pjatt med dem type: "åhhh det er sol ute!! Jeg skal såååååå skate i heeeeele dag, skynd deg på badet da det er bare sååååå sol altså"  

Det var et par sånn type 27-28 åringer og jeg var 33-34. No more.

Anonymkode: dcb23...4cc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Foretrekker lett de som er eldre og full av issues, nerver og problemer fremfor idioter som har kompiser, fylla, damer og noe studiegreier som hovedinteresse. For å ikke snakke om alt mulig overfladisk pjatt med dem type: "åhhh det er sol ute!! Jeg skal såååååå skate i heeeeele dag, skynd deg på badet da det er bare sååååå sol altså"  

Det var et par sånn type 27-28 åringer og jeg var 33-34. No more.

Anonymkode: dcb23...4cc

Hjelper ikke å date noen på 27-28 når du finner de mest barnslige. Kunne jo like så godt datet en 16 åring.

Anonymkode: 56720...10d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ei dame på 32 år, og har til nå møtt menn som er fra 30-37 år gamle. Jeg har valgt å ikke gå ut med menn som har barn fra før, og det virker som det er noe seriøst galt med de alle. De fleste datene mine har greid å finne seg en plass i "Fortell om dine verste dater" her på forumet :fnise: Toppet seg sist helg da jeg for en gangs skyld var på en veldig fin date, men viste seg at personen var en psycho stalker da jeg avviste han.

Jeg er ikke så veldig overfladisk, men ønsker jo å møte noen jeg blir tiltrukket av - de fleste jeg har møtt har vært uærlige om sin alder.. morsomt hvor ofte 34 plutselig blir til 38, og 37 til 41 osv...de har også veldig flotte bilder på tinder, men er ofte overvektige og har mista mye hår siden de bildene ble tatt :dry: Hva er greia? De tror ikke vi legger merke til det eller hva?

Jeg har tenkt å studere igjen til høsten, etter mange år i samme yrke har jeg lyst til å gjøre noe nytt - og lurer da på hva dere synes nedre aldersgrense er før det blir creepy? Utrolig hvor oppegående mange unge menn er, og ikke har de gærne ekskoner, barn og et lass med bagasje. Virker som om de som er 35+ og single aldri blir voksne, mens de som er i 20 årene for det meste er på god vei til å bli voksne og er fokusert på studier og sunne interesser. Hadde et møte på andre siden av byen for et par uker siden, og på bussen pratet jeg med en ung mann i 20 min (han satte seg siden av meg, og starta å prate), ble overrasket over at en på 21 er mer moden enn de mennene jeg har gått ut med, fin var han også - men tenker jo at det er creepy da, at han ikke kan ha noen intr. av å gå ut med noen på over 30. Så han faktisk en gang til, men da tenkte jeg det ble dumt å ta kontakt så snudde før han fikk sett meg :ninja:

Jeg er i begynnelsen av tyveårene og jeg synes ikke du skal utelukke yngre menn. :) De har fått ett ufortjent dårlig rykte. Mest sannynlig startet av eldre menn som ikke liker konkurransen. Det er maaaaange av han som du traff på bussen. Før trodde jeg at jeg alltid måtte date "opp" fordi menn liksom blir modne saktere enn kvinner, men det stemmer jo ikke. Du finner mange bra menn under 30, og det som er så fint med de er at når du finner en moden og bra en så er han det. De leker ikke voksne fordi samfunnet forventer det av de slik mange på 30+ gjør. Derfor holder jeg meg nå utelukkende til menn på min egen alder nå.

Jeg synes du skal ta sjansen med å bli kjent med mange nye når du begynner på universitetet igjen. Det er et så flott samlingspunkt for alle forskjellige typer mennesker. Du er ikke creepy. Creepy er man som oftest kun ved oppførsel, og i skrekk scenarioer som at en 40 åring prøver seg på en 16 åring. Så lenge du oppfører deg, er hyggelig og takler en avvisning dersom det skulle skje så er du ikke creepy. Jeg har flere single kompiser dersom du skal studere i Bergen :P Ingen av de hadde reagert på at du er 32. Har mer inntrykk av at det er kvinner som sliter med å date en som er yngre enn at det er de som er yngre som ikke vil date dere :)
Husk! Menn lar seg ikke stoppe av alder, så hvorfor skal kvinner?
Lykke til TS!

Anonymkode: 56720...10d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

26 og 32 er ikke ille men 22 er for ungt syns jeg. De er jo ikke mer modne enn 18 åringer føler jeg. 

Men husk at du trenger jo ikke si alderen din heller, om du ser ung ut vil nok mange på studie ta deg som jevnaldrene automatisk. Husker ei på vgs som var 26 når vi var 17 ingen visste det før siste skoledag når hun røpte det. Hun hang med oss selvom hun var eldre og hadde dumpa, ingen mistanker eller rare blikk. 

Anonymkode: 41a5a...d0b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, alderen din delt på to pluss syv sier 23 som laveste alder du bør involvere deg i, men den kan så klart brytes hvis kjemien er på plass. Bare se kommende franske presidentpar. 

Anonymkode: b5032...1d3

Skrevet

Her var det mye spennende lesning. Først må jeg jo bare si til TS at det hørtes ut som du har valgt litt feile hester i din utvelgelsesprosess (ref. Tinder), kan det ha noe med underbevisstheten din som gjør at du tiltrekker deg en sort? feks, en forkjærlighet for Varmblodige Arabere? Hva med å heller prøve en kaldblodig Shetlandsponni? Jeg bare sier at det er et enormt mangfold der ute og for guds skyld ikke skjær over en kam. Jeg har også møtt min del talentløse kvinneskapninger som overgår hverandre i bryte flest mulige punkter nedfelt i "folkeskikk" skriftene som går langt tilbake i historien. Virker som Kardemommeloven har fått ny ordlyd "Man skal  plage andre, man skal ikke være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil" MEN uansett så må du ikke fortvile for det auler i mangfold der ute. Vær snill og ikke generaliser for mye på alder for det er både nydelige personligheter i 20 årene ,så frem i 30 årene (som jeg representerer) Så klart er sjansen større for at det følger "småfolk" men samtidig så må det jo være litt kjekkere når to personligheter vokst opp i noenlunde samme tidsepoke sitter å mimrer tilbake til når for eksempel "DE 7 SØSTRE" eller Brødrene Dahl og jakten på spektralsteinene" eller "Midt i Smørøyet" samme gjelder for øvrig musikk og selvfølgelig alt annet. Prøv det med en på 24 år, det har jeg gjort;-)

Ønsker deg uansettt lykke til!!!

PS: Jeg har minimalt med kunnskap om hest så vennligst ikke sett meg på huggestabben om noe av det overnevnte er feil, og ja Hester er flotte majestetiske dyr!!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 5/12/2017 den 2.43, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke superpen eller typisk treningsnarkoman, er bare helt vanlig søt, slank og med normale interesser, er hyggelig mot de fleste og alle jeg har gått ut med har spurt om å få møte meg igjen - jeg er bare så utrolig dårlig på å finne rett fyr så vurderer nå å sikte på noe litt yngre. Noen som har erfaringer å dele? Kanskje noen mødre som har sønner på 22-26 kan si hva de tenker om deres sønn hadde gått ut med en dame på 32?

Men hvorfor skal en fet type på 22-26 gå ut med ei på 32 når det finnes flotte jenter på 24?

Anonymkode: b550d...893

AnonymBruker
Skrevet
På 12.5.2017 den 2.43, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du det ikke er greit at du, som dame på 32, går ut med en mann på 26, mens du selv gjerne går ut med folk som er 37? Forskjellen her er på 1 år...

Anonymkode: 90366...b24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bry deg om alder. Men du har rett i at eldre menn er verst. Ofte. Ikke alltid. 

Men menn takler dårlig nederlag innenfor kjærlighetslivet og de bærer sine sår dypere enn oss jenter. Når vi går på en smell, så snakker vi om det med venninner og får det ut av systemet og går videre. Om enn med noen småsår. Mens menn bærer det inni seg og blir rett og slett mer sprø med åra. Mange mister helt grepet og blir bitre og ufine. Synd. Og så har du også de som har vært lenge i et forhold og så blitt single, og skal ta igjen for alle år i forhold med å leke playere :P 

Så unge gutter er uten tvil mye tryggere og mer oppriktige. 

Anonymkode: 25735...42d

• Liker 2
Skrevet

Om du er gira på litt kos med yngre menn er det selvfølgelig bare å slå seg løs, er du normalt attraktiv er det helt sikkert nok av muligheter. Om du på den annen side vil ha noe seriøst tror jeg det er en veldig dårlig ide, da yngre menn tross alt kan få enda yngre kvinner, og du således har oddsene veldig mot deg, da en dame godt oppe i "barnealder" sjeldent står særlig høyt i kurs med tanke på forhold hos yngre menn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg 38 år, men mine siste forhold, har vært med menn som er 5 år yngre. Og da seriøse forhold. Jeg har samme erfaring som deg, eldre menn har så utrolig mye bagasje, og blir mer bitre av sin bagasje. Yngre menn har ikke det ennå. Er singel igjen nå, og ser at nå er det vanskeligere. For en 5 år yngre mann, er nå 33 år, og har da ofte med seg litt bagasje.

Anonymkode: d8a98...820

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, herzeleid skrev:

Om du er gira på litt kos med yngre menn er det selvfølgelig bare å slå seg løs, er du normalt attraktiv er det helt sikkert nok av muligheter. Om du på den annen side vil ha noe seriøst tror jeg det er en veldig dårlig ide, da yngre menn tross alt kan få enda yngre kvinner, og du således har oddsene veldig mot deg, da en dame godt oppe i "barnealder" sjeldent står særlig høyt i kurs med tanke på forhold hos yngre menn. 

Hahahaha :laugh: dårlig skjult forsøk på å rakke ned på damer. 

Kanskje du bør snakke med noen om hvorfor du er bitter? 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hahahaha :laugh: dårlig skjult forsøk på å rakke ned på damer. 

Kanskje du bør snakke med noen om hvorfor du er bitter? 

Rakke ned på damer? Er ikke noe mer enn observasjoner jeg tror de fleste har gjort seg, og som kan være greit å ha i bakhodet når man er ute etter nytt forhold. Om du tror man må være bitter for å få med seg tendenser i verden rundt seg har du nok litt å jobbe med. Men det ordner seg sikkert for deg og :)

AnonymBruker
Skrevet

Ts her :) Tusen takk for mange svar!

Sitat

Hvorfor mener du det ikke er greit at du, som dame på 32, går ut med en mann på 26, mens du selv gjerne går ut med folk som er 37? Forskjellen her er på 1 år...

Mannen det var snakk om, er 21 - hadde han vært 26 hadde jeg nok helt klart kontaktet han igjen! Jeg hadde nok ikke ville datet noen som er 40, og her blir det enda mer aldersforskjell.

Sitat

Men hvorfor skal en fet type på 22-26 gå ut med ei på 32 når det finnes flotte jenter på 24?

Ja det er akkurat det da, jeg er slank og søt (helt normalt utseende, men velstelt såklart), massevis av nydelige smarte jenter i  20-årene å velge i. Nå går det jo bra, men om 10 år ser jeg kanskje ikke like bra ut :fnise: Så dette er absolutt noe jeg tenker på.

Sitat

Ikke bry deg om alder. Men du har rett i at eldre menn er verst. Ofte. Ikke alltid. 

Men menn takler dårlig nederlag innenfor kjærlighetslivet og de bærer sine sår dypere enn oss jenter. Når vi går på en smell, så snakker vi om det med venninner og får det ut av systemet og går videre. Om enn med noen småsår. Mens menn bærer det inni seg og blir rett og slett mer sprø med åra. Mange mister helt grepet og blir bitre og ufine. Synd. Og så har du også de som har vært lenge i et forhold og så blitt single, og skal ta igjen for alle år i forhold med å leke playere :P 

Så unge gutter er uten tvil mye tryggere og mer oppriktige. 

Dette synes jeg er bra skrevet, det er også min erfaring! Har av eldre menn blitt beskyldt for å ikke være ærlig, de er mistenksome og usikre på seg selv. Jeg går ut med en person av gangen, både fordi jeg synes det er lettere å fokusere på en person og fordi jeg ikke har TID til å dra på dater mer enn 1-2 ganger i uka. Liker også å bli litt kjent med de før vi møtes første gang (f.eks skrive litt fram og tilbake noen dager, og forhåpentligvis greie å luke ut de som bare er ute etter sex). Uansett har jeg blitt kjeftet på for å være uærlig og date mange på en gang av disse eldre mennene jeg har avvist, det er liksom ikke måte på hvor feil jeg tar av de og hvor mye jeg går glipp av :roll:

Setninger de har servert meg: "det er ditt tap, du aner ikke hva du går glipp av", "du kommer til å være singel for alltid og du vet ikke hva som er best for deg", "du skjønner hva du har gått glipp av om noen år". Sjarmerende :fnise: 

I tillegg synes jeg en del av disse mennene kan være arrogante og nedlatende, spesielt om det er noe de ikke vet - de tåler ikke å ta feil, og kan ikke innrømme det. Her synes jeg studenter i 20 årene er mye flinkere, de kan diskutere og se ting fra flere sider. (Det kan selvfølgelig jeg også og kan innrømme feil og være åpen for at noe jeg tror på kanskje ikke stemmer)

Sitat

Om du på den annen side vil ha noe seriøst tror jeg det er en veldig dårlig ide, da yngre menn tross alt kan få enda yngre kvinner, og du således har oddsene veldig mot deg, da en dame godt oppe i "barnealder" sjeldent står særlig høyt i kurs med tanke på forhold hos yngre menn. 

Er redd for dette, har blitt kontaktet av 2-3 på tinder som kun er ute etter kos/sex, de var ærlige og oppriktige, til og med hyggelige da jeg takket nei. Det kan jo også være at det er flere menn som kun er ute etter sex, og ikke ser etter en framtidig kjæreste - jeg tror de som er eldre lettere lyver om dette for å få seg noe, mens de som er yngre ikke har noe problem med å være rett på sak og ærlige.

Synes mange av dere som har svart her beskriver akkurat hva jeg har opplevd, når menn når en viss alder blir de desperate, om de da blir avvist blir de fornærma og må "ta igjen" ved å prøve å gi meg dårlig samvittighet. 

Har forsåvidt endret søkekriteriene mine på tinder ned til 24 år, det blir da 8 år yngre enn meg - men verdt et forsøk :)

AnonymBruker
Skrevet

Haha dessverre har vi ganske like erfaringer der ja TS. De blir jo skikkelig furtne. Det er faktisk ubehagelig synes jeg. Synes ikke noe om hvordan enkelte håndterer saken. 

Så jeg er ekstremt forsiktig når jeg treffer nye menn nå. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS igjen

Sitat

Så klart er sjansen større for at det følger "småfolk" men samtidig så må det jo være litt kjekkere når to personligheter vokst opp i noenlunde samme tidsepoke sitter å mimrer

Jeg vil ikke gå ut med noen som har barn, grunnen til det er at jeg ikke ønsker å måtte ta hensyn til ekskoner/kjærester, og ikke tror jeg kunne ha vært komfortabel i rollen som stemor - om barn bor under mitt tak, må de følge mine regler og oppføre seg, og fra det jeg har lest her på kg er det høyst uakseptabelt å drive oppdragelse av andres barn (og da spesielt om du er stemor). Barn skal også være det aller viktigste i ditt liv synes jeg,man skal sette barnet først, og da er naturligvis kjæresten i andre rekke. Mange menn ser barna sine sjeldent, og har kjempet lite for å se de mer - noe som er veldig uattraktivt i seg selv og som sier mye om en person. Hadde jeg møtt en enkemann, kunne jeg kanskje ha vurdert det, men bare dersom adopsjon/behandle barna som mine egne på godt og vondt hadde vært aktuelt.

Sitat

Jeg bare sier at det er et enormt mangfold der ute og for guds skyld ikke skjær over en kam

Helt enig med deg, jeg har nok vært ekstra uheldig. På tinder blir det jo også slik at man går etter utseendet, og få skriver noe i profilteksten sin så det kan være vanskelig å vite hvor mye man har til felles før man får en match. Selv ser jeg ikke etter de superkjekke med sixpack, men noen som kanskje har glimt i øyet, en som ser søt og koselig ut, eller noen som framstår som morsomme fra bilder. Jeg trenger ikke en supertrent mann som drar på topptur hver helg, og han kan godt være kortere enn meg og til og med utrent (men ikke tykk, og helst ikke skallet!).

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, herzeleid skrev:

Rakke ned på damer? Er ikke noe mer enn observasjoner jeg tror de fleste har gjort seg, og som kan være greit å ha i bakhodet når man er ute etter nytt forhold. Om du tror man må være bitter for å få med seg tendenser i verden rundt seg har du nok litt å jobbe med. Men det ordner seg sikkert for deg og :)

Jeg er hun på 38 år, som svarte lenger opp i tråden. Her så har jeg ingen problemer med å få yngre menn, og da i seriøse forhold og. Hadde et forhold til en som var 10 år yngre og, og han var veldig kjekk, og toppidrettsutøver. Da det ble slutt, kontaktet han meg jevnlig i 4 år, for han ville ha meg tilbake. Og takk og pris er alle menn forskjellige.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er hun på 38 år, som svarte lenger opp i tråden. Her så har jeg ingen problemer med å få yngre menn, og da i seriøse forhold og. Hadde et forhold til en som var 10 år yngre og, og han var veldig kjekk, og toppidrettsutøver. Da det ble slutt, kontaktet han meg jevnlig i 4 år, for han ville ha meg tilbake. Og takk og pris er alle menn forskjellige.

Nå tror jeg ikke heller noen har påstått at noe slikt er umulig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...