Gå til innhold

Studere psykologi samlingsbasert/pendling/over nett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er det noen her som har studert bachelor/årsstudium i psykologi og kan si noe om hvordan opplegget ift oppmøte osv var der? Evnt om noen vet om noen skoler hvor det man kan studere dette uten for mye fysisk oppmøte (gruppearbeid osv)? Holder til på sørøst-landet og har ikke mulighet til å flytte. Lurer derfor på om det er noen høgskoler/universitet som har mindre oppmøteplikt, evnt nettundervisning. Noen som vet/kan si noe om opplegget der de studerer? 😄 (Vet btw at bjørknes tilbyr over nett, men det er jo reelativt dyrt 🙈) setter pris på alle svar!

Anonymkode: 44747...438

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Studerer ved NTNU Trondheim, her er det så å si null obligatorisk oppmøte.

Du må møte på et skriveseminar første semester som går over 2 dager, ellers er alt av forelesninger og kollokvier (gruppearbeid) frivillig. Noen obligatoriske oppgaver / arbeidskrav har du, men du trenger faktisk ikke være tilstede for å gjøre disse. 

Anbefaler for øvrig ingen å studere psykologi på års/bachelornivå med mindre det er direkte som et supplement til et annet felt eller annet arbeid.

Anonymkode: bfd4e...c8d

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler for øvrig ingen å studere psykologi på års/bachelornivå med mindre det er direkte som et supplement til et annet felt eller annet arbeid.

Støtter denne. Jeg vet om tre stykker som har bachelor i psykologi, og det virker å være nærmest umulig å få relevant jobb. Den ene av dem er allerede i gang med en ny bachelor. 

Anonymkode: 2493c...41d

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Studiet vil være et supplement til annen utdanning, så det er ikke noe problem. Obligatoriske oppgaver og arbeidskrav er ikke noe problem, det er jo bare å forvente uansett utdanning :) det er oppmøte og reisevei som er problemet, og sånn sett hørtes det jo veldig bra ut på NTNU :) 

AnonymBruker
Skrevet
På 5/12/2017 den 8.55, AnonymBruker skrev:

Støtter denne. Jeg vet om tre stykker som har bachelor i psykologi, og det virker å være nærmest umulig å få relevant jobb. Den ene av dem er allerede i gang med en ny bachelor. 

Anonymkode: 2493c...41d

Mhm, ubrukelig bachelorgrad for de som vil ut i arbeid..heldigvis innser jeg dette nå etter førsteåret og ikke senere..

Psykologi på bachelor/masternivå og videre er i aller høyeste grad rettet inn mot de som vil drive med forskning. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som har erfaringer å komme med? :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan man få jobb som sosionom, vernepleier eller miljøterapeut med psykologi årsstudium?

Anonymkode: e9606...2d4

AnonymBruker
Skrevet

Ved UiT er det ingenting obligatorisk oppmøte på årsenheten med unntak av ex.phil, som du må ha. Du kan ikke jobbe som vernepleier, sosionom eller miljøterapeut med KUN årsenhet. Det tror jeg blir veldig vanskelig å få jobb. Årsenhet er derimot en god start, eller supplement til annen utdanning, evt. relevant erfaring fra lignende arbeid.

Anonymkode: b26d4...73d

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man få jobb som sosionom, vernepleier eller miljøterapeut med psykologi årsstudium?

Nei.

Anonymkode: 7be8a...879

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Miljøterapeut får du vel strengt tatt jobb som helt uten utdannelse

Anonymkode: 918be...16e

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Miljøterapeut får du vel strengt tatt jobb som helt uten utdannelse

Anonymkode: 918be...16e

Ikke som miljøterapaut, men som assistent/miljøarbeider (tror jeg).

Anonymkode: 0e310...68c

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Niks, du kan ikke få jobb som verken sosionom, vernepleier eller miljøterapeut med årsstudium i psykologi, og sannsynligvis heller ikke med bachelor. 

Du KAN få jobb som miljøterapeut med bachelor i psykologi rett og slett fordi det er såpass mangel på dem, men generelt vil sosionomer/barnevernspedagoger/vernepleiere/sykepleiere bli prioritert foran deg. 

Og nei, dette er ikke noe jeg "tror", jeg har faktisk ringt rundt og spurt :)

Grunnen er ganske enkelt at psykologi på bachelornivå er forskningsrettet, ikke praksisrettet. 

AnonymBruker
Skrevet
På 15. mai 2017 den 2.45, AnonymBruker skrev:

Ved UiT er det ingenting obligatorisk oppmøte på årsenheten med unntak av ex.phil, som du må ha. Du kan ikke jobbe som vernepleier, sosionom eller miljøterapeut med KUN årsenhet. Det tror jeg blir veldig vanskelig å få jobb. Årsenhet er derimot en god start, eller supplement til annen utdanning, evt. relevant erfaring fra lignende arbeid.

Anonymkode: b26d4...73d

Er det obligatorisk oppmøte på forelesningene på ex phil, eller det bare et obligatorisk emne man må ha? Hva med resten av studiet? Er det gruppearbeid, seminarer og denslags..?

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...