Gjest gjest1 Skrevet 27. desember 2004 #1 Del Skrevet 27. desember 2004 Vet jeg har kommet med evig mange spørsmål om disse, men det gjalt prevansjon. Nå som jeg har gått inn i sølibat vil jeg likevel bruke dem til noe nyttig. Jeg har hørt om folk som sier de bare fortsetter på neste brett for å ikke få mensen. Men har ikke skjønt dette. Jeg tok min siste gule pille på brettet i går. Betyr det jeg skal starte på numero uno rød pille eller lang uti gul? Jeg gidder ikke blø og stresse denne måneden. Urk. Pleier ikke gjøre dette heller, så det kan vel ikke skade... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 28. desember 2004 #2 Del Skrevet 28. desember 2004 Dette pleier å stå utførlig beskrevet i bruksanvisningen til hvert enkelt merke. Les der i stede for å stole på "upålitelig" informasjon herfra du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. desember 2004 #3 Del Skrevet 28. desember 2004 aha! som jeg trodde.. lik som trionodiol http://www.reiseklinikken.no/mens.html Her står det om p-pillene dine. og her : http://www.kvinnelegen.no/wip4/sos_detail....at=710&offset=0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. desember 2004 #4 Del Skrevet 28. desember 2004 Ok men da gjør jeg det da, tusen takk for svar Og der var de pengene og humørsvingningene spart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. desember 2004 #5 Del Skrevet 28. desember 2004 bare hyggelig Innimellom skulle jeg ønske jeg gikk på p-piller også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest datajente (ikke inne) Skrevet 4. januar 2005 #6 Del Skrevet 4. januar 2005 Da jeg spurte legen min sa han at man ikke kan begynne rett på nytt brett for å hoppe over mensen når man bruker trionetta. Årsaken til dette er at Trionetta (både 21 og 28) er kombinasjonspiller. Man må derfor ta pillene som er satt opp i riktig rekkefølge fra start til ende, og når mensenuka kommer MÅ man ta de hvite store pillene eller ha den pillefrie uka. Ergo, dersom du vil bruke p-piller til å skippe mensen av og til må du gå over til en annen type (noe som ikke er kombinasjonspiller). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #7 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg går på Yasmin og kan hoppe over mensen. Aberet er at menstruasjonen blir uregelmessig når du tar din "hvilepause" fra pillene. Det er kjipt. Har vært på apoteket et par ganger ubødig og kjøpt tester... . Får jo fullstendig hetta om den uteblir :o ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 5. januar 2005 #8 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg går på Yasmin og kan hoppe over mensen. Aberet er at menstruasjonen blir uregelmessig når du tar din "hvilepause" fra pillene. Det er kjipt. Har vært på apoteket et par ganger ubødig og kjøpt tester... . Får jo fullstendig hetta om den uteblir :o ! Hmm.. har ikke jeg merket noe til! Men vi er alle forskjellige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 5. januar 2005 #9 Del Skrevet 5. januar 2005 Da jeg spurte legen min sa han at man ikke kan begynne rett på nytt brett for å hoppe over mensen når man bruker trionetta. Årsaken til dette er at Trionetta (både 21 og 28 ) er kombinasjonspiller. Man må derfor ta pillene som er satt opp i riktig rekkefølge fra start til ende' date=' og når mensenuka kommer MÅ man ta de hvite store pillene eller ha den pillefrie uka. Ergo, dersom du vil bruke p-piller til å skippe mensen av og til må du gå over til en annen type (noe som ikke er kombinasjonspiller).[/quote'] dette stemmer virkelig ikke med hva legen min (og også flere helsesøstre) har fortalt meg. jeg går på trionetta28, og har hoppet over mensen flere ganger ved å hoppe over de hvite pillene og gå rett over på et nytt brett (starter med røde piller) og ta hele det brettet videre i vanlig rekkefølge. dette fungerer veldig bra, og man er fortsatt beskyttet. og jeg er veldig sikker på at dette stemmer, i og med at jeg har sjekket det opp såpass mye selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pussicat Skrevet 5. januar 2005 #10 Del Skrevet 5. januar 2005 http://www.lommelegen.no/art/art2059.asp Dessuten er pakningsvedlegget til Trionetta et av de dårligste jeg har sett. Den til Yasmin er mye bedre og utfyllende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå